Ga naar inhoud

sigaretten aansteker contact geschakeld


CorbaDesign

Aanbevolen berichten

sigaretten aansteker contact geschakeld

hoi luitjes.

 

Nadat ik eindelijk mijn achteruitrijcamera werkend heb gekregen een volgend probleem wat ik wil oplossen. Ik wil namelijk mijn sigaretten aansteker contact geschakeld maken.

Dus ik denk ik sluit gewoon de contact geschakelde plus aan mijn aansteker.

 

Dus ik aan het kijken. Maar aan de aansteker zit een hele dikke rode kabel. En aan mijn autoradio maar dunne draadjes.

Kan je die gewoon op elkaar aansluiten?

En kan het kwaad dat ik aan de contact geschakelde plus van mijn autoradio ook al de monitor van mijn achteruitrijcamera heb hangen? Kan de sigaretten aansteker daar gewoon bij gekoppeld worden? 

 

Ik heb niet mega veel kennis van auto elektronica dus hulp graag in huisvrouwen taal 😆😏

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Zou even in de spec's over de zekeringen kijken; wellicht kan je volstaan met het verplaatsen van de zekering naar een ander 'slot', zodat de sigarettenaansteker onder spanning komt bij het inschakelen van het contact. Vaak zitten die beide 'slots' naast elkaar.

Link naar reactie

Dat ligt er aan waar je de sigaretten aansteker voor wilt gebruiken, m.a.w. hoeveel stroom moet deze kunnen leveren.

Standaard is een aansteker bedoelt om in een korte tijd een spiraal roodgloeiend te stoken en dat kost veel stroom

en veel stroom is dikkere kabel en grotere zekering.

 

Beter zou je een aftakking kunnen maken rechtstreeks van de zekeringen kast (met een eigen zekering) van een geschakelde zekering.

Soortgelijke constructie E85 (als voorbeeld) .

 

En de eigenlijke kabel van de aansteker spanningsloos maken door zijn zekering te verwijderen.

 

Link naar reactie
51 minuten geleden, CorvH zei:

Dat ligt er aan waar je de sigaretten aansteker voor wilt gebruiken, m.a.w. hoeveel stroom moet deze kunnen leveren.

Standaard is een aansteker bedoelt om in een korte tijd een spiraal roodgloeiend te stoken en dat kost veel stroom

en veel stroom is dikkere kabel en grotere zekering.

 

Beter zou je een aftakking kunnen maken rechtstreeks van de zekeringen kast (met een eigen zekering) van een geschakelde zekering.

Soortgelijke constructie E85 (als voorbeeld) .

 

En de eigenlijke kabel van de aansteker spanningsloos maken door zijn zekering te verwijderen.

 

Ik heb even gezocht naar zekeringen. Bij mijn Z3 zitten die onder de motorkap. Dus blond als ik ben vraag ik me af hoe ik van daar uit makkelijk een kabel naar de binnenkant van mijn auto krijg

Link naar reactie

In je andere topic heb je het over lekstroom. Wat ik nu begrijp is, is dat dan erger is als je een USB adapter in de aansteker laat zitten? Dat ding verbruikt niks als er niks op aangesloten is, dat vind ik heel gek...

Link naar reactie

Ik zou nooit de sigarettenaansteker op de dunne draden van de radio aansluiten, dat is vragen om kapotte zekeringen.. Wat je dan volgens mij beter kan doen is de stroom op de rode dikke kabel schakelen met een relais die aangestuurd wordt door zo'n dunne draad.

 

 

aangepast door Griffendahl
Link naar reactie
  • Administrator
20 uren geleden, CorbaDesign zei:

Ik heb even gezocht naar zekeringen. Bij mijn Z3 zitten die onder de motorkap. Dus blond als ik ben vraag ik me af hoe ik van daar uit makkelijk een kabel naar de binnenkant van mijn auto krijg

 

Hier vind je nog wel wat tips & tricks, o.a. over op welke punten je met bekabeling door het schutbord kunt: https://zroadster.org/threads/wiring-from-inside-through-to-fuse-box-for-dash-cam.24897/. Dan zou je nog even moeten uitzoeken welke lege posities in je zekeringenkast "hot" (altijd spanning) en welke "cold" (alleen spanning bij contact aan) zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.