Ga naar inhoud

Aangepaste stoelen Z3 voor lang postuur


JPierik

Aanbevolen berichten

Aangepaste stoelen Z3 voor lang postuur

Hoi! Volledig onervaren in de roadster-wereld ben ik aan het overwegen om een Z3 (pre-facelift 1.9i) aan te schaffen. Probleem is mijn postuur; ik ben 1.90m en zit met mijn kruin tegen de dwarsbalk van de softtop. Zijn er hier tips & ervaringen met aangepaste stoelen?

 

Ik weet dat er schuim uit de voorzijde van de zittingen gehaald kan worden maar ik ben 1) bang dat dit niet voldoende is en 2) bang voor de restwaarde. Zijn er aftermarket-stoelen die geschikt zijn voor de langere Noord-Europeaan? En zijn deze betaalbaar?

 

Alle tips zijn welkom!

aangepast door JPierik
Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gratis nieuwkomer tip; Ik zou 95% open rijden en 5% een beetje bukken/ behelpen  😎

Serieus, in mijn ogen kan dat alleen een vraag zijn als het de enige auto is? Zoek je hem idd daar voor? 

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Wat ik weet, maar zelf niet gedaan heb (ik ben zo’n 1.80), is “de bult” afgraven. Achter de bestuurdersstoel kun je wat niet-perse-noodzakelijk materiaal verwijderen, stoel kan dan verder naar achter, wellicht levert dat net de extra ruimte die je zoekt? Niet echt een waarde-verminderende ingreep dacht ik, is wel wat over te vinden op dit forum.

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Ik zou voor een Z4 E85 gaan, is gewoon ruimer in alle opzichten. Maar ja, een mooie kost je natuurlijk wel iets meer, kan niet in je portemonnee kijken.

Link naar reactie

Het ‘ontbulten’ dat 330dM al noemde is een relatief simpele ingreep.

Én een mooie gelegenheid de vrijwel zeker versleten rubbers van de stoelrailspindels (3X woordwaarde) te vervangen. 
 

De hoogte van de stoel biedt in theorie ruimte voor verbetering, door alle elektrische verstelhardware aan de onderkant.
Een drastischer oplossing dan ‘de bult’ aanpakken is een aftermarket kuipstoel direct op de stoelrails te knutselen, dat kan ettelijke centimeters winst opleveren.

 

Terzijde: met 1.86 ben ik net wat korter dan jij, en heb met de combinatie M-stoelen en bultverwijdering probleemloos lange afstanden gereden.

 

 

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

Met mijn  196 ben ik al zo gewend aan mijn M  roadster zo wel open als dicht prima te rijden.

Maar de voorkeur blijft open rijden daar is die voor..

Verder is de E85 niet veel ruimer bij mijn lengte wel is hij iets breder.
Maar voor een sport wagentje zijn er wel meer lichte beperkingen maar die worden op een andere manier weer ruimschoots goed gemaakt.

Vandaag maar weer eens een ritje gemaakt.

 

TN-LX-91  dd7-9-2020.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.