Ga naar inhoud

Gezocht een nette E85 Z4 3.0


bofkont

Aanbevolen berichten

Hmm ja daar heb je wel een punt natuurlijk Griffendahl.

 

Wat denken jullie trouwens van een kmstand van de 160/170K?? heb het liefst rond de 100k of nog minder, maar de spoeling is dun.

Denk dat onderhoud vooral het belangrijkste is met dit soort oudere wagens.

Link naar reactie

Is zwart overigens wel een optie?

 

Ligt er volgens mij aan hoeveel je er mee wilt rijden. Ik ging voor mijn coupe ook voor een km stand van rond de 160. Uiteindelijk geluk gehad en een met 135.000 gevonden. Waar ik met dit soort auto's altijd een beetje mee reken is hoe lang ik er mee wil doen. Ik wil niet graag dat die over de 190.000 km gaat, maar met mijn kilometrage is dat allemaal niet zo moeilijk. Rijd je 20.000km per jaar en zou je er 3 jaar mee willen doen, dan zou ik dus kijken naar max 130.000km. Maar uiteindelijk lager is natuurlijk altijd fijner, maar je wilt ook geen auto kopen die na 50.000km buiten neer gezet is en er na 10 jaar ineens uitgekomen is.

Link naar reactie

Weet je zeker dat die van Veloce verkocht is? Op de site staat ie nog te koop.  Maar als je serieus op zoek bent en je hebt net je ex voor een goeie prijs verkocht, lijkt me dat een no-brainer. 😎

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Klopt 330d die van veloce staat er nog steeds, hij heeft 3 sterling grey staan vandaar mijn verwarring.

 

Ja idd Griffendahl zit ik ook wat mee, heb liever ook eentje rond 135k of minder, al maak ik maar 5/6k km p/ jaar.

Maar ach beetje hoger moeten ze wel tegen kunnen met goed onderhoud, het zit vooral wat tussen de oren bij mij die kmstanden.

Zwart is zeker wel een optie, mooie wagen dit !

Alleen die houten panelen vind ik dan weer minder.

 

 

 

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Bofkont in een MX-5. 😉

 

Maar jou kennende zou ik geen Z4 kopen met meer dan 150k km. Ook qua verkoop zit je dan al snel wat lastiger, helemaal als je richting de 180k gaat. Ik heb er gelukkig een gevonden met 122.000 km. Dan kan ik er een paar jaar mee sturen en nog verkopen ruim onder de 150.000 km. 

Link naar reactie

haha een Mx5, nee dat nooit.

Alhoewel de nieuwe best een leuk wagentje is.

Maar hoezo mixed signals?? ik zoek toch een E85 Z4 😛

Sowieso een originele 3.0 handgeschakeld in nette staat, opties en kleur zijn dan weer iets minder belangrijk.

 

JoelD,

 

Dank voor je input, denk dat je daar een goed punt hebt, je kent me wel aardig goed.

aangepast door bofkont
Link naar reactie

"Hele mooie auto!! Maar of ik nu voor de 3e maal een sterling grey zou willen, ik weet het niet."

"Kleur is niet heel belangrijk, vooral de staat is voor mij doorslaggevend."

"Ook heel fraai Griffendahl, maar zilvergrijs heeft nu niet echt mijn voorkeur eerlijk gezegd." 

 

Ik zou zeggen, maak een keuze en kom even terug!  😂

Link naar reactie

Joeld,  zeker een mooi exemplaar waar we het over hebben gehad, maar nee sorry enkel een 3.0 wil ik.

 

330Dm, ja begrijp de verwarring.

Je hebt ook wel een goed punt hoor.

Maar goed ik kijk vooral naar het totaalplaatje, dat een kleur mijn voorkeur niet heeft sluit niet uit dat ik hem toch zou kopen.

Staat van de wagen en kmstand is vooral doorslaggevend.

 

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Die is zeker leuk, Estoril blauw en dan dat interieur... fraai! Maar helaas geen handbak.

 

Persoonlijk zou ik ook nooit een automaat willen in mijn Z4 (en geen handbak in mijn daily) en zeker niet die gerobotiseerde handbak die BMW dan SMG noemt.

En het leuke van een 3.0i van het pre-LCI type is dat hij de sound generator heeft, en echt heerlijk klinkt. Dus een 3.0i met handbak is m.i. ook de leukste E85 na de Z4M.

 

P.S. Als er nog wat rek zit in het budget, is een Z4M ook wel heel erg leuk en heb je een nog grotere kans dat je niet/nauwelijks afschrijft. 

Link naar reactie

Als je voor rond de 15K zou shoppen en de keuze is dan tussen 70kkm of 150kkm, dan zou ik aan de kant van de lage km.stand gaan winkelen. Er zijn heel veel zaken die dan voor mij op de 2e en daarop volgende plekken zouden komen 😎
(Mits onderhoud enzo ok natuurlijk)

 

 

 

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Tsja, kilometerstand is toch echt iets persoonlijks. Ben je heel erg met restwaarde bezig en wil je daarom minder kilometers op de klok, of geeft het je een goed gevoel, dan kun je er meer voor betalen.

 

Ik vind persoonlijk de km stand niet erg belangrijk, maar de staat van de auto des te meer. Moet 100% origineel zijn, en ik kan wel beoordelen of het vorige baasje er lief voor is geweest. Ik ken genoeg auto's met lage km standen die toch afgeragd zijn, en vice versa.

 

Ik heb mijn vorige daily (Merc 350e) nieuw besteld, 5 jaar mee gereden en 200dkm, en in 100% showroomstaat aan iemand verkocht die er enorm blij mee is. Ik heb nooit gas gegeven met koude motor en was superzuinig op de auto, en die 200dkm waren vrijwel alleen maar snelwegkilometers. Iedereen dacht dat de auto nieuw was ook na 5 jaar, van binnen en van buiten viel er echt helemaal niks op aan te merken.

Liever die auto met 200dkm dan een even oude auto met 50dkm van iemand die vol gas met koude motor wegreed, in de auto rookte en vrat.

 

Wle is het zo dat bij hoge km stand je rekening moet houden met slijtagedelen zoals schokdempers, en dat de kans op een automaatrevisie bij 300dkm groter is dan bij 30dkm.

 

Mijn insteek: Eerst kijken naar wat je zelf belangrijk vindt (kleur, opties, etc), dan kijken of hij in topstaat is, en als alles goed is dan is de kilometerstand de afrondende factor die wel prijsbepalend is, het totaalplaatje moet kloppen.

 

En wat de zoektocht betreft, een M is echt wel wat duurder maar kijk toch stiekem hier nog even naar. Deze vind ik zelf wel heel fraai, en als je er netjes voor zorgt ga je niet afschrijven:

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=306799529&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=55&maxFirstRegistrationDate=2008&maxPrice=50000&minFirstRegistrationDate=2003&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&minPrice=20000&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&searchId=125a54fc-1c13-0422-0065-03c6dac5f9a7

 

 

 

aangepast door timewa
Link naar reactie
12 uren geleden, Zedje zei:

Zeker fraai maar een SMG, en die wil ik zeer zeker niet.

Zijn toch wel storingsgevoelig en de onderdelen zijn duur, zelf roeren met een E85 blijft toch het leukste.

11 uren geleden, timewa zei:

Die is zeker leuk, Estoril blauw en dan dat interieur... fraai! Maar helaas geen handbak.

 

Persoonlijk zou ik ook nooit een automaat willen in mijn Z4 (en geen handbak in mijn daily) en zeker niet die gerobotiseerde handbak die BMW dan SMG noemt.

En het leuke van een 3.0i van het pre-LCI type is dat hij de sound generator heeft, en echt heerlijk klinkt. Dus een 3.0i met handbak is m.i. ook de leukste E85 na de Z4M.

 

P.S. Als er nog wat rek zit in het budget, is een Z4M ook wel heel erg leuk en heb je een nog grotere kans dat je niet/nauwelijks afschrijft. 

Ja absoluut eens!

Een Z4M zit er qua budget helaas niet in, maar eens die schrijven niet meer af.

Dat deed mijn vorige 3.0 al niet eens meer.

Ik zoek eigenlijk iets tot 15k , maar mocht er echt een unieke auto voorbij komen kan daar nog wel iets meer bij.

11 uren geleden, 330dM zei:

Als je voor rond de 15K zou shoppen en de keuze is dan tussen 70kkm of 150kkm, dan zou ik aan de kant van de lage km.stand gaan winkelen. Er zijn heel veel zaken die dan voor mij op de 2e en daarop volgende plekken zouden komen 😎
(Mits onderhoud enzo ok natuurlijk)

 

 

 

Ja zit ik ook mee, liefst zo weinig mogelijk km, moet mogelijk zijn met mijn budget.

Link naar reactie

SMG heb je zeker een punt, beter met handbak (of normale automaat desnoods). KM stand zou voor mij ondergeschikt zijn (mits in goede staat uiteraard) aan de opties en bijzonderheid. Er zijn teveel 13 in een dozijn Z's op de markt (saaie kleur, weinig tot geen opties e.d.). Blijft toch persoonlijke voorkeur.

Link naar reactie

Vanmiddag in dit exemplaar gereden in Arnhem een individual met 170k aan km.

https://www.autowereld.nl/bmw/z4-roadster/3-0i-s-individual-33444196/details.html

Vriendelijk en net bedrijf kan niet anders zegen, motorisch/technisch een prima auto zo wat ik kan beoordelen.

Maar voor mij toch teveel kleine minpunten als ik ga opsommen, alle velgen hadden wel iets, interieur/leder niet helemaal strak etc etc etc.

Deze gaat het dus niet worden helaas, rijden deed hij overigens geweldig zat een kw schroefset onder.

 

Ik heb voor morgen een afspraak bij de Estoril SMG individual, wil er toch eens mee rijden om het te ervaren.

En als deze netjes is en de SMG bevalt me zou ik hem zomaar eens kunnen kopen.

https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/bmw/z4-e85-30i-individual-estoril-1e-eig/11908615

Link naar reactie

Heb ik ook niet, maar als het gevoel goed is koop ik hem.

Een uitvoering als dit zijn toch wel zeldzaam, Estoril/Individual/sportstoelen.

Maar goed je mag gerust weten twijfel enorm van die SMG hoor, morgen eerst maar eens rijden en kijken hoe netjes de wagen nu echt is.

Valt het tegen laat ik hem ook zeker wel staan net als vandaag.

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.