Ga naar inhoud

Het grote (xenon) verlichting draadje


Superduper

Aanbevolen berichten

Even voor de nieuwsgierigheid, waar zijn de ballasten bij jou gemonteerd SD?

Ik zal vanavond even een fototje maken, maar er zit er één voor onder het koelvloeistof tankje en de ander vlak onder de airbox. Beide zitten geplakt op de voorkant van de wielkast.

Link naar reactie
  • Reacties 207
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het wordt ook niet gedaan als je bij een nieuwe auto de optie Xenon besteld, en dan gaan dezelfde onderdelen gewoon op de bestaande bekabeling.

beetje borrelpraat van de beste man, kabels of elektronica zullen daar heus wel op aangepast zijn/worden ;)

Link naar reactie

Over de hoogteverstelling (automatisch is wat bij Xenon moet) en koplampsproeiers: dit moet alleen bij auto's af fabriek uitgerust met Xenon. APK kijkt alleen naar het lichtbeeld . (daar weet SuperD alles van af ;) )

Link naar reactie
Over de hoogteverstelling (automatisch is wat bij Xenon moet) en koplampsproeiers: dit moet alleen bij auto's af fabriek uitgerust met Xenon. APK kijkt alleen naar het lichtbeeld . (daar weet SuperD alles van af ;) )

Laat ik nu al toevallig ook ruitesproeiers hebben :lol:

Link naar reactie

Heb op het werk een en ander uitgepluist. Het is 3xIn. Ook heb ik piekspanning

van de halogens gemeten op een schrijver. Dit komt perfect overeen. Dus:

55/12=4.58

4.58x3=13.74A

De schrijver kwam op 12.9A ! Wat betreft de 7.5A zekering. Dit zijn 'trage'

zekeringen bedoeld voor nominaal stroom. Deze kunnen dus even een hogere

piek hebben. Verder heeft de standaard bedrading ook geen problemen met

de stroom van de Xenon hier heb ik tabellen op nagekeken.

Enige beperking zou in de relais kunnen zitten. Kan er geen specs van vinden.

Maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk.

Mijn conclusie gewoon niets aanpassen allemaal lariekoek! 10-15A zekering erin

en balasten op standaard bedrading en verblinden maar.

Link naar reactie
Heb op het werk een en ander uitgepluist. Het is 3xIn. Ook heb ik piekspanning

van de halogens gemeten op een schrijver. Dit komt perfect overeen. Dus:

55/12=4.58

4.58x3=13.74A

De schrijver kwam op 12.9A ! Wat betreft de 7.5A zekering. Dit zijn 'trage'

zekeringen bedoeld voor nominaal stroom. Deze kunnen dus even een hogere

piek hebben. Verder heeft de standaard bedrading ook geen problemen met

de stroom van de Xenon hier heb ik tabellen op nagekeken.

Enige beperking zou in de relais kunnen zitten. Kan er geen specs van vinden.

Maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk.

Mijn conclusie gewoon niets aanpassen allemaal lariekoek! 10-15A zekering erin

en balasten op standaard bedrading en verblinden maar.

Dylotic, consider yourselve geweldig! Meten is weten. Dit soort bevestigingen heb je af en toe nodig of de verkooppraat te toetsen.

Ik ga bij mij ook eens kijken of een 10 / 15A zekering voldoende is. Er zit nu 20 in, maar ik heb liever dat hij eerder eruit ligt, dan mijn koperdraadjes...

Is je laatste zin een freudiaanse verspreking: verbLinden maar? (of is het verbinden). Ik ben rond mijn auto gelopen en je wordt helemaal niet verblind hoor. Misschien als je eens een keer over een drempel gaat dat je voorlichter een flits in zijn achteruikijkspiegel ziet.

Link naar reactie

Even naar fase 2 van de inventarisatie want daar kan nog wel even wat tijd inzitten omdat daarvoor jullie input nodig is.

Willen jullie kijken welke lamp je wilt hebben en of er eventueel een adapter aangepast moet worden?

De smaken zullen waarschijnlijk HB4 (pre-2000 bouwjaar) of H7 incl gemodificeerde adapter (post-2000) zijn. Maar please kijk even goed naar je lampje.

  • Naam---------------------lamptype----------------adapter nodig (ja/nee)
  • Aad
  • ChrisXL
  • Dylotic?
  • Ivo?
  • Pierre?
  • DJLeonardo??

Link naar reactie
Ik heb de set al, dus ik wil eigenlijk alleen de adapter hebben :muur:

Voor HB4 waarschijnlijk. (mei 97) Ik moet het lampje er nog even uit halen om te kijken.

Ok, maar als je HB4 hebt heb je volgens mij geen adapter nodig en kan je de lampjes er zo indraaien en de bestaande stekkertje gebruiken.

Zou 15 minuutjes werk moeten zijn.

Link naar reactie

Kan iemand die er verstand van heeft, dat misschien even doen op de klusdag of de toerrit dag?

Hier snap ik echt geen jota van.

Ik heb een pre 2000 in ieder geval. Dus dat zou dan H4 moeten zijn. Maar adapter? geen idee. fitting? eehm :muur:

Link naar reactie
Even naar fase 2 van de inventarisatie want daar kan nog wel even wat tijd inzitten omdat daarvoor jullie input nodig is.

Willen jullie kijken welke lamp je wilt hebben en of er eventueel een adapter aangepast moet worden?

De smaken zullen waarschijnlijk HB4 (pre-2000 bouwjaar) of H7 incl gemodificeerde adapter (post-2000) zijn. Maar please kijk even goed naar je lampje.

  • Naam---------------------lamptype----------------adapter nodig (ja/nee)
  • Aad
  • ChrisXL
  • Dylotic?
  • Ivo?
  • Pierre?
  • DJLeonardo??

Kan iemand die er verstand van heeft, dat misschien even doen op de klusdag of de toerrit dag?

Hier snap ik echt geen jota van.

DJL. Dat kan natuurlijk, maar misschien zou het leuker zijn om op de klusdag de xenon zelf te monteren. Daarvoor hebben we natuurlijk wel de gegevens nodig om eventueel te bestellen.

In mijn startpost staan de verschillende types lampjes. Als je bij jouw auto eens onder de motorkap kruipt, en een lamp demonteert (die onder je ruitewissertankje is denk ik het makkelijkst bereikbaar, is dus rechts als je achter het stuur zit) dan weet je het.

Desnoods maak je even een fototje dan kunen wij wel zeggen wat het is.

Of je rijdt even een keer langs Huizen en dan kijk ik ff voor je.

Link naar reactie
Even naar fase 2 van de inventarisatie want daar kan nog wel even wat tijd inzitten omdat daarvoor jullie input nodig is.

Willen jullie kijken welke lamp je wilt hebben en of er eventueel een adapter aangepast moet worden?

De smaken zullen waarschijnlijk HB4 (pre-2000 bouwjaar) of H7 incl gemodificeerde adapter (post-2000) zijn. Maar please kijk even goed naar je lampje.

  • Naam---------------------lamptype----------------adapter nodig (ja/nee)
  • Aad
  • ChrisXL
  • Dylotic?
  • Ivo?
  • Pierre?
  • DJLeonardo??

Aad heeft geen adapter nodig.

Link naar reactie

Even voor de beeldvorming; Mijn lampjes zien er zo uit:

Xenon_Bulbs.JPG

Ik zie even niet hoe ik deze zonder verloopje vast moet krijgen in de koplamp?

(Dit zijn overigens D2S lampjes, maar de fitting is hetzelfde als van D2R lampen)

Link naar reactie

Voor diegenen met hoogspannings angst!

hidinwater.jpg

Visjes schijnen er geen last van te hebben.

Probeer er achter te komen hoe het nu precies zit met D2S en D2R. En waneer

heb je nu een convertor nodig en waneer niet! Wat ik begreep was dat bij HB4

geen convertor nodig is en bij H7 wel? Waarom hebben die xenon lampen niet

dezelfde hoekjes als bij HB4?

Bestellen maar! 9006 HB4 Kit voor mois. <Superduper>

Remmuz Dat zijn standaard xenon lampen. Die gaan zowiezo nooit passen!

btw, waarom 3 lampen?

Check hier:

http://www.autobedrijf-schaap.nl/foto_galerij.htm

Link naar reactie

In een aquarium kan je heel veel uithalen met stroom zonder dat de vissen er last van hebben. Zou op basis van dit gegeven niet er vanuitgaan dat het voor ons gebruik ook veilig is. Ik sloeg een keer mijn verwarmingselementglas stuk in de bak, waardoor de spiraal waar ze stroom doorheen jagen gewoon in het water hing. Er stond een vlamboogje overheen, maar de vissen hadden nergens last van.

Goed ontopic: Remmuz, het maakt voor de fitting niets uit of je DS2 of D2R lampjes hebt: jouw lampen passen gewoon op de bekabeling die je in de kit kreeg (daar ga ik vanuit). Daarnaast, en daar wordt veel meer naar gekeken hebben de lampen een fitting code:dus H7 of HB4 etc. Dit is veel belangrijker dan DS2 etc.

De lampen die je laat zien (3???) hebben zeker geen HB vorm, want die is haaks. Als ik het zo inschat heb je dus H7 fittingen te pakken. Nu moet je kijken welke fittingen je auto heeft: dus pak er even een lampje uit en bekijk de vorm. Als deze wel haaks direct HB (pre 2000) is heb je een probleem en gaat het nooit passen. (TIPJE probeer dan met iemand te ruilen die nog wel een H7 kit wil bestellen!!)

Heb je in jouw auto ook H7 lampen, dan heb je ook de adapter want die gebruikt BMW nu eenmaal in combinatie met de H7.

Best simpel toch?

Link naar reactie
Wat ik begreep was dat bij HB4

geen convertor nodig is en bij H7 wel? Waarom hebben die xenon lampen niet

dezelfde hoekjes als bij HB4?

Jij begrijpt het goed, en als je ook een xenon HB4 kit besteld krijg je gratis lampen met hoekjes :cooltext:

Dus nog even voor de duidelijkheid misschien:

Ik zou graag willen weten wat voor soort lampjes jullie hebben omdat je voor een H7 óf een HB4 een ANDERE kit moet bestellen. Net zoals je dit moet aangeven als je een normaal halogeen lampje gaat kopen.

Link naar reactie
Even naar fase 2 van de inventarisatie want daar kan nog wel even wat tijd inzitten omdat daarvoor jullie input nodig is.

Willen jullie kijken welke lamp je wilt hebben en of er eventueel een adapter aangepast moet worden?

De smaken zullen waarschijnlijk HB4 (pre-2000 bouwjaar) of H7 incl gemodificeerde adapter (post-2000) zijn. Maar please kijk even goed naar je lampje.

  • Naam---------------------lamptype----------------adapter nodig (ja/nee)
  • Aad
  • ChrisXL
  • Dylotic?
  • Ivo?
  • Pierre?
  • DJLeonardo??

Aad heeft geen adapter nodig.

En wat voor set lampen? HB4 of H7? Ik gok dan op HB4 maar wil het graag even van je bevestigd horen.

Link naar reactie
Remmuz Dat zijn standaard xenon lampen. Die gaan zowiezo nooit passen!

Dylotic, maak het nu niet nog spannender: ik kan het niet helemaal goed zien, maar dit lijken me gewoon H7 xenon lampen en die heb ik ook. Daar moet dus die adapter voor worden aangepast die hem in het lampenhuis klemt. De aansluiting wordt door middel van de andere onderdelen in de kit geregeld.

Link naar reactie

Super, je hebt al M status maak je niet druk :cooltext:

Volgends mij zijn het standaard ala fabriek Xenon lampen. Die zullen via een

adaptor dan omgezet worden naar H7..? Het zijn zeker geen standaard H7

fittingen!!!!

Link naar reactie

Remmuz Dat zijn standaard xenon lampen. Die gaan zowiezo nooit passen!

Dylotic, maak het nu niet nog spannender: ik kan het niet helemaal goed zien, maar dit lijken me gewoon H7 xenon lampen en die heb ik ook. Daar moet dus die adapter voor worden aangepast die hem in het lampenhuis klemt. De aansluiting wordt door middel van de andere onderdelen in de kit geregeld.

Ja, dat hoop ik dus ook. Het zijn inderdaad standaard Xenon lampen.

Ik wist niet dat er ook lampen met een echte H7 fitting zijn.

Lampjes op de foto zijn overigens niet mijn lampjes. De foto heb ik op internet gevonden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.