Ga naar inhoud

Mijn zoektocht naar een geschikte Z4 met klapdak.


Drehzahl

Aanbevolen berichten

Mijn zoektocht naar een geschikte Z4 met klapdak.

Goede morgen allen,

 

ik ben gisteren gaan kijken naar een Z4 uit 2003. Nog geen 55.000 km gereden. Eerste indruk is dat de auto op wat schoonheidsfoutjes na een nette auto is. Op de brug gezet, geen beschadigingen of roest aan de onderzijde. Stofhoezen, rubbers, etc. Zo op het eerste oog nog netjes. Staat wel op oude banden. Voor uit 2002 😲 en 2011. Achter uit 2012. Naar mijn idee wat aan de oude kant alle vier.

 

interieur is oké, geborstelde aluminium deel op middentunnel zou even strak moeten worden gemaakt.

Alles werkt inclusief prehistorisch navigatiesysteem. 
 

wat viel mij nog meer op:

- Linker buitenspiegel en binnenspiegel zijn gaar. Rare verkleuring en vlekken. 
- lampje van airbag brand.
- regensensor niet mooi vast op de ruit. Beetje lucht erachter. Werking niet getest.

- paar kleine plekjes op lakwerk. Niets schokkends.

- dopjes afwatering achter de wielkast vuil. Niet in die bakjes kunnen gluren.

- raam recht gaat wel in 1 keer naar beneden, maar niet in 1 keer omhoog. Knopje vasthouden. Wellicht hoort dit zo.

- kap gaat soepel en snel open en dicht.

- ramen piepen een beetje langs de rubbers bij openen en sluiten.

- inleggen van achteruit vond ik wat lastig. Geen geknars of zo. 
- motor draait prima zover ik dit kan beoordelen.

- geen gebonk onder rijden gemerkt en gehoord. 
- rijdt, stuurt, remt prima. 
 

komt een aanbieding van de dealer. Heb wel aangegeven dat ik een perfect auto wil en niet de goedkoopste van internet zoek. Ff afwachten waar ze mee komen. 

CE5F7B9C-AD23-4E11-97BF-3F109F9CF338.jpeg

259FCAE4-63A7-468E-B38C-C9E5FD1851BB.jpeg

9476A13E-6E67-4760-973C-2B9EB15BB48E.jpeg

B347CB88-8920-4260-B3EF-8CEE67D98795.jpeg

aangepast door Drehzahl
Foto’s geplaatst
Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Administrator

Tsja, het totaalplaatje van de auto krijgen we zo natuurlijk niet, maar:

  • die banden zijn inderdaad alle vier aan vervanging toe, over die uit 2011 kun je (zonder de profielhoogte te kennen) nog enigszins van mening verschillen, maar die uit 2002 dat is een no-brainer;
  • dat aluminiumdeel op de middenconsole kun je niet strakmaken tenzij je het vult en bijvoorbeeld spuit, maar de geborstelde aluminiumstructuur 'ontpitten' gaat niet. Dat kun je dus alleen vervangen als je , die structuur wilt behouden. Het zit met heel veel schroefjes van onderen vast. Om het te vervangen moet dus de hele middenconsole eruit inclusief het deel met klep tussen de stoelen;
  • dat navigatiesysteem kun je nog steeds updaten. Bovendien kun je een software update doorvoeren waardoor je 'bird eye' perspectief krijgt. Dan blijft het oud, maar is het al een stuk beter, Het werkt wel steengoed in vergelijking met OEM systemen van andere fabrikanten uit die tijd. Ik heb de mijne vandaag nog probleemloos gebruikt;
  • Van die binnenspiegel (en linker buitenspiegel?) is het bichromatische deel kapot. Dat is een autodimmende functie, maar daar kun je prima zonder. Ik heb ze op mijn beide Z4s in de buitenspiegels vervangen voor gewone exemplaren. Kost voor de buitenspiegels een paar tientjes ofzo, een gebruikte binnenspiegel is waarschijnlijk iets duurder (maar kost ook de wereld niet);
  • Lampje van airbag is wel een aandachtpunt. Dat kan door van alles en nog wat veroorzaakt worden, van een lage accuspanning tot een serieus probleem. Dat moet je dus wel even achterhalen en waar nodig laten fixen;
  • die regensensor kan vrij makkelijk opnieuw gemonteerd worden met wat siliconenkit. Dan zie je mogelijk nog een paar kleinere belletjes, maar zeker minder dan dit;
  • Van het rechterraam hoort zo. Waarom weer niemand, maar dat maakt niet zoveel uit. Je kunt het in ieder geval ook zo (laten) programeren dat het alsnog met één klik omhoog gaat;
  • Piepende ramen kunnen wel het einde van je raammechaniek aankondigen. Mogelijk zit je nog in een voorfase, en volstaat wat smering e.d. Daarvoor moeten de deurpanelen aan beide kanten eraf. Als je de mechanismen moet vervangen kost dat wel wat;
  • Wat was er lastig aan inleggen achteruit?
  • Die bumper ziet eruit alsof de 'bracket' tussen bumper en carrosserie kapot is. Is een stukje plastic van drie tientjes en vervangen is ook wel wat gedoe. Dat zou ik de dealer dus lekker laten doen.
Link naar reactie
4 uren geleden, Maurits zei:

Van het rechterraam hoort zo. Waarom weer niemand, maar dat maakt niet zoveel uit. Je kunt het in ieder geval ook zo (laten) programeren dat het alsnog met één klik omhoog gaat;

Dat is een veiligheids dingetje, om beknelling te voorkomen van ledematen etc. van je bijrijder.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.