Ga naar inhoud

Airco blaast warme lucht


Panoz

Aanbevolen berichten

Airco blaast warme lucht

Beste Forum leden,

 

Ik ben in het bezit van een Z4 E85 3.0 

Vandaag zette ik mijn airco aan echter er kwam alleen maar warme lucht uit.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Hoe kan ik controleren dat mijn Airco pomp wordt ingeschakeld?

Welke testen kan ik zelf doen?

 

Alvast bedankt voor het mee denken

 

Gr

Wim

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wanneer is je airco voor het laatst bijgevuld? Een airco verliest elk jaar een procent of 10 aan rendement, door verlies van koudemiddel.

Wanneer heb je hem voor het laatst gebruikt? Als je lang genoeg gewacht hebt met airco onderhoud kan je compressor stuk zijn 🤔

 

Maaruh, hoezo vandaag met airco rijden met een cabrio, heb je geen petje? 😃

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Check even bij stationair toerental wat er gebeurt als je je A/C aan/uit/aan zet. Als je een kleine variatie in het stationair toerental merkt, dan wordt je compressor wel bekrachtigd. Dan is het inderdaad waarschijnlijk dat je te weinig gas (b.v. R134a) over hebt. Als je airco het tot voor kort wel deed maar steeds minder koelde, dan heb je waarschijnlijk geen groot lek en kun je hem bij laten vullen. Degene die 'm vult kan ook checken of je systeem nog dicht genoeg is. Zulke airco service kost afhankelijk van de hoeveelheid gas meestal net onder de 100 euro.

 

Het kan ook zijn dat je regeling stuk is o.i.d. maar dat is minder waarschijnlijk, eerst gas checken.

 

 

Link naar reactie

En voor de liefhebbers: er gaat 740 gram 'koudemiddel' in het systeem van een E85.

Gisteren de mijne laten checken en bijvullen, daar kwam 390 gram uit dus bijvullen was ook zeker nodig!

 

Die 10% verlies per jaar klopt wel ongeveer; blijkbaar zijn de rubberen, flexibele delen hiervoor verantwoordelijk. Ik heb me in elk geval voorgenomen om elke 2 à 3 jaar die check te laten doen. Is ook in het belang van je compressor... 😉

 

 

Link naar reactie

Bedankt voor jullie reacties.

 

De airco is in de afgelopen 5 jaar niet gecontroleerd zover ik weet.

.Rij zelden met Airco aan echter na een paar uur open te hebben gereden was er even behoefte aan koelteI.

k het voor maandag een afspraak staan dan maar even kijken wat de rede is.

 

gr

Wim

Link naar reactie

Hoi Wim, als je 5 jaar de airco niet aan hebt gehad is vrijwel zeker je gas er uit. Het gas heeft ook een smerende/onderhoudende werking op je afdichtingen, daarom is het verstandig om minstens elke paar maanden je airco een keer aan te zetten.

Nu eerst opnieuw vullen, en als hij snel weer leeg is moet je misschien wat o-ringen e.d. gaan vervangen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Even een terugkoppeling van mijn airco.

Zoals ik al eerder beschreef gebruik ik de airco bijna nooit en daarnaast is de auto het afgelopen jaar niet meer mijn dagelijkse auto.

Bij de garage langs geweest daar bleek inderdaad dat de airco onder zijn werkdruk was gekomen.

De airco is leeg gepompt en opnieuw gevuld.

Bij het aanzetten van de airco een onheilspellend geluid met als gevolg een multisnaar die rookte.

De compressor draaide daarna wel weer maar gaf geen drukverschil in het systeem.

Vermoedelijk door het lang niet gebruiken is de compressor komen vast te staan.

Nieuwe compressor geplaatst (paar honderd euro verder)  maar hij werkt weer.

 

Bevestiging dat stil stand achteruitgang kan betekenen.

 

Nog bedankt voor jullie reactie,

 

Groetjes

 

Wim

 

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.