Ga naar inhoud

Opbergvak midden zit vast


Broxs

Aanbevolen berichten

Opbergvak midden zit vast

Hallo allemaal,

 

Via de zoekfunctie heb ik het niet kunnen vinden.

Bij mijn z4 E85 zit de klep van het opbergvak tussen de stoelen vast. Deze gaat op slot met de centrale vergrendeling maar blijft dus op slot.

Ik heb de kap er al een keer afgehaald om te kijken of het mechanisme vast zit maar dit blijkt net het geval.

Als ik de auto ontgrendel blijft het elektronische slot gewoon op slot. 

Is dan deze module kapot, of kan er nog iets anders aan de hand zijn? 

 

Ik zie bij Ekris dat dit slotje gewoon bijna 300,- kost namelijk...

 

Opzich vind ik het niet zo erg als ik de klep open moet maken met een schroevendraaier.

Echter ik ben er achter dat hij ook de handmatige ontgrendeling van de softtop vergrendeld, en dat vind ik wel erg.

Dit betekent dus dat als mijn dakmotor er mee ophoud ik de kap ook niet handmatig kan bedienen.

 

Iemand dit ook meegemaakt? Tips?

 

aangepast door Broxs
Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb er geen ervaring mee, maar als het mij zou overkomen zou ik eerst bij openen en sluiten van de auto luisteren of er wat gebeurt daar. Draait er een motortje of is het stil?

 

Als er niks draait: Even kijken hoe de kabelbomen lopen vanaf de vergrendelingsmotor en proberen om de motor extern aan te sturen door een paneel er vlakbij los te halen. Schema's kun je online inzien en met bmwfans.info en realoem en dat soort sites kom je er wel uit. Wel even voorzichtig aansturen, bij uitgeschakelde auto en gebruik een wat lagere spanning (9v ofzo) met een stroombegrenzing (300mA) zodat je zeker weet dat je de aansturing niet kapot maakt.

Als het een mechanisch probleem is, iets afgebroken of een losse pin, kun je dan proberen om de panelen van de subwoofers los te halen en er via de zijkant/achterkant bij te komen?

 

Zomaar wat wilde suggesties want ik heb nooit op dat deel van de E85 gefocust. Veel succes!

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 2 weken later...
  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.