Ga naar inhoud

BMW Z3 Ontarioblau 1.9i uit 1996 - James Bond heeft 'm niet meer nodig.


Aanbevolen berichten

BMW Z3 Ontarioblau 1.9i uit 1996 - James Bond heeft 'm niet meer nodig.

Hallo forumleden. Ik overweeg om binnenkort een Z3 1.9i te koop te zetten die momenteel niet gebruikt wordt.

 

Ik wil graag jullie advies m.b.t. wat een redelijke vraagprijs zou zijn, alvorens ik hem op marktplaats zet.

 

Ik heb nu 2 BMW roadsters in de "vloot" en wil sowieso de Z4M houden. Daarmee is deze Z3 overcompleet. Als het aan mijn vrouw ligt houden we trouwens de Z3 en doen we de Z4M weg, zij vindt de Z3 veel mooier 🙂

 

Voor het open rijden en heerlijk genieten van een tourrit volstaat de Z3 net zo goed trouwens, hij rijdt heerlijk en heeft een hele leuke set aan opties met mooie verwarmde en electrisch verstelbare lederen sportstoelen in goede staat, sperdifferentieel en M vering.

Maar het is geen auto in showroomstaat, er zijn wel wat gebruikerssporen en plekjes hier en daar, in lijn met de leeftijd. Technisch goed en 100% origineel, op de koplampen na die zijn vervangen door 3rd party angel eye koplampen. Banden achter zijn aan vervanging toe, stuur is wat beschadgd, en de versnellingsbak schakelt m.i. wat wollig. Maar daar ga ik nog even naar kijken, want ik ben sowieso van plan om de paar kleine dingetjes die niet goed zijn (b.v. gasveren kofferbak en rubbers versnellingspookstang) op te lossen voor de verkoop.

 

Het gaat om een Z3 zoals hij in James Bond te zien was, precies dezelfde kleur en wielen 😀

Bouwjaar: 1996

Kilometers: 191dkm

Motor: 1.9i, 140pk, uiteraard op de achterwielen

 

Opties:

S704 M Sports Suspension

S209 Differential Lock 25%

S243 Airbag For Front Passenger

S272 BMW LA Wheel Z Star

S520 Fog Lights

S550 On Board Computer

S494 Seat Heating

S530 Air Conditioning (werkt niet, is leeg!)

S302 Alarm System

S410 Window Lifts, Electric, Front

S380 Hardtop Preparation

S388 Softtop Black

S314 Door Mirror, Driver Lock, Heated

S255 Sport Leather Steering Wheel (stuur heeft beschadiging bovenaan!)

 

Graag advies over wat een redelijke vraagprijs zou zijn, en mocht iemand op dit forum interesse hebben laten we dan even contact opnemen alvorens ik ga adverteren.

 

mvg,

Tim 

 

 

image.thumb.png.0a53d77f4fa49106c010803463a2f647.pngimage.thumb.png.7b662746a58b0a043c59180a2a9f4a3d.pngimage.thumb.png.4ebc5a975a8651ccfa67b2c7cb59914f.pngimage.thumb.png.0196d082ddaf0fd3a20dd7a1ee54c5fe.pngimage.thumb.png.8ab77c1161699cf01b4194a2287ce7ae.png

image.thumb.png.596ebeefdee3cb9de2215b705651768b.pngimage.thumb.png.17697634fea1cade71e7854b36350a5b.pngimage.thumb.png.78797811309d660f549b373732be2ac5.png

Link naar reactie
10 uren geleden, timewa zei:

... versnellingsbak schakelt m.i. wat wollig...

Dat is relatief snel en met een minimale investering op te lossen: 

Met jouw vaardigheden een overzichtelijke DHZ-klus... 😉

Succes met de verkoop!
 

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

Hartelijk dank Pim, deze how-to kende ik nog niet. Had al wel even onder de auto gekeken en geconcludeerd dat de scharnierpunten van de schakelstang wat speling hadden. De opbouw is vrijwel hetzelfde als bij de Z4.

 

Jouw link is erg handig, kan ik meteen die onderdelen bestellen zonder zelf alles uit te vogelen.

 

Ik denk dat ik hem voor rond de 5K aan ga bieden, lijkt me reeel.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

^Het hangt er natuurlijk vanaf hoe snel je er vanaf wilt, maar ik zou daar als vraagprijs nog best wat bovenop durven te doen op basis van wat ik zoal op Marktplaats zie.

 

De puntjes die jij noemt zijn echt niet gek voor een auto van 23 a 24 jaar oud. Het lijkt mij stug dat de andere op Marktplaats aangeboden exemplaren geen vergelijkbare puntjes hebben.

 

Ik zou eerder met een vraagprijs net onder de 6k (dus 5750,- ofzo) beginnen, maar dan heb je misschien een (net) iets langere adem nodig. Ik weet het, het scheelt 750 piek, maar ten opzichte van 5k scheelt dat 15%. Ofwel een nieuw setje achterbanden voor je Z4M, of om en nabij de 333 frikandellen-speciaal. :wink:

Link naar reactie

Bedankt voor alle tips!

 

@Maurits: Aangezien ik besloten heb om de genoemde puntjes zelf nog even goed aan te pakken, en inderdaad weinig nette Z3 1.9tjes onder de 5K zie aangeboden, zal ik 'm over een weekje op marktplaats zetten voor 5500. Vandaag een leuke rit mee gemaakt door Duitsland, rijdt echt uitstekend, lekker agiel karretje! Als iemand op het forum belangstelling heeft dan is de forumprijs 5000 rond. Ik kan op aanvraag meer foto's sturen, ook detailfoto's van de optische beschadigingetjes.

 

@Scorpion: Onder de motorkap staat op de kleursticker heel duidelijk "BMW-ontarioblau-metallic", dus zal toch wel kloppen denk ik.

 

@Metalazo: Er zit wel een geheim paneeltje in de middenconsole met een paar rode knoppen, en stickers "do not touch". Ik durf ze nog niet in te drukken...

aangepast door timewa
Link naar reactie

Vanavond even de lager van de versnellingspook vervangen die ik vandaag binnen kreeg. Dankzij Pim's instructies ging het heel snel, ruim een half uurtje en alles was weer klaar. Hij schakelt nu een stuk strakker. Ik merk wel dat er nog wat minder gevoel in zit dan bij de Z4M maar dat zal wel komen door de langere pookstang. Ik denk dat het maar eens tijd wordt om de Z3 te koop te zetten... ook al wil mijn vrouw hem liever houden (en de ZZZZM weg doen... no way!).

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Klopt x2.

 

Ik liep er tegenaan en kon het niet laten om hem te kopen en de paar kleine puntjes die er aan de hand waren op te lossen, Wilde ook eens een Z3 ervaren, het is een fijne auto maar hij mag nu weer naar een nieuw baasje.

Link naar reactie
  • Administrator
Op 22-7-2020 om 17:56, Scorpion zei:

Kleine aanvulling!

De kleur van je auto is Volgens mij Atlanta blue, geen Ontario 🧐

Atlanta en Ontario zijn dezelfde kleur, alleen andere benaming. Kleurcode 306 als het goed is.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb deze Z3 nog steeds. Had hem wel op marktplaats gezet en ook best wat reacties, 2 mensen voor proefrit gekomen en uiteindelijk niet gekocht ondanks enthousiasme. Recent niet meer mee bezig geweest i.v.m. tijd, maar heb eigenlijk ook geen zin om weer al die marktplaatprijsschieters te gaan filteren.

 

Bij verkoop via dit forum mag de Z3 voor een nazomerprijsje van €4500 weg omdat de Z3 z'n 25 jarig bestaan viert!

 

20200722_180646.thumb.jpg.c63bb4b7b5116c156e198ac6ad6a7e50.jpg

 

Bij verkoop via dit forum mag de Z3 voor een nazomerprijsje van €4500 weg omdat de Z3 z'n 25 jarig bestaan viert!

 

 

Link naar reactie

Is volgens mij ook behoorlijk scherp. Auto is optisch OK, met wel wat puntjes zo hier en daar (er moet ook iets te klussen overblijven 🙂). Technisch gewoon goed.

 

Staat nog/weer op marktplaats:

https://link.marktplaats.nl/m1584851639

 

Stuur gerust door.

aangepast door timewa
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.