Ga naar inhoud

Sticky steering verholpen


Z4driver

Aanbevolen berichten

Sticky steering verholpen

Hallo beste bmw rijders,

 

Normaal ben ik niet zo van het forum volgen etc. Maar deze keer trek ik toch de stoute schoenen aan. Ook ik rij zoals vele hier een Z4 en voor vele is het 'sticky steering' verhaal een bekend probleem. Ik ben er mee naar de dealer geweest en zij vertelden mij dat de stuurkolom vervangen moest worden. Dat geintje zou mij 2500 euro kosten. Ik dacht bij mijzelf dat moet ook goedkoper kunnen. Dus na uren speurwerk op het internet uitgevonden hoe dat te werk zou gaan. Het verstellen van het excentriek. Een paar uurtjes onder het stuur gekropen en verdomd het stuurgedrag is weer perfect!  Zijn er nog meer mensen met die probleem? Ik help je er graag van af! Want het kan echt voor ergenis zorgen zo'n slecht sturende Z4.

 

Groetjess

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja dit is al bekend en algemeen geadviseerde methode. Div. garages voeren dit al uit. Alleen de BMW dealers lopen nog hopeloos achter. Het staat notabene nu ook in hun eigen TIS. 
 

Als je auto uit de garantie is snap ik werkelijk niet waarom mensen nog naar een dealer gaan, wat een koekenbakkers zijn dat zeg. 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hallo,

ik heb inderdaad ook veel last van dit  probleem. Vooral de afgelopen weken. Heb echter nog geen adres kunnen vinden waar ik voor het verstellen van het excentriek (niet te ver van mijn woonplaats: Ransdaal bij Valkenburg Limburg) kan laten doen. Heb een poging ondernomen, maar heb niet meer de souplesse om de voetruimte te kunnen liggen. Ben bijna 70!!

Zo er iemand in mijn omgeving hiertoe bereid is (vanzelfsprekend tegen een vergoeding), zou ik zeer dankbaar zijn.

 

vriendelijke groeten,

 

Hans

 

Link naar reactie

Ik heb het enkele maanden geleden laten verhelpen door Porcar in Zwolle. Uitstekend resultaat in één keer. Ook met de hittegolf van afgelopen weken geen last meer gehad van sticky steering. Stukje rijden vanuit het zuiden en de kosten zijn 150 euro (vaste prijs, met garantie).

 

MvG Bruno

aangepast door ZwarteZ
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 2 jaren later...
Op 16/07/2020 om 12:21, Z4driver zei:

Sticky steering verholpen

Hallo beste bmw rijders,

 

Normaal ben ik niet zo van het forum volgen etc. Maar deze keer trek ik toch de stoute schoenen aan. Ook ik rij zoals vele hier een Z4 en voor vele is het 'sticky steering' verhaal een bekend probleem. Ik ben er mee naar de dealer geweest en zij vertelden mij dat de stuurkolom vervangen moest worden. Dat geintje zou mij 2500 euro kosten. Ik dacht bij mijzelf dat moet ook goedkoper kunnen. Dus na uren speurwerk op het internet uitgevonden hoe dat te werk zou gaan. Het verstellen van het excentriek. Een paar uurtjes onder het stuur gekropen en verdomd het stuurgedrag is weer perfect!  Zijn er nog meer mensen met die probleem? Ik help je er graag van af! Want het kan echt voor ergenis zorgen zo'n slecht sturende Z4.

 

Groetjess

Hoi z4Driver,

Ik heb ook het probleem. Op welke manier kun je mij hierbij helpen?

Ik hoor het graag van je.

 

Groetjes Leon

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.