Ga naar inhoud

Volume telefoon

Sjef
 Share
Volgers 2

Aanbevolen berichten

Volume telefoon

Mijn iphone keurig via Bluetooth verbonden in de E89 en werkt goed. Alleen geen idee wanneer ik gebeld wordt hoe het volume te verhogen. Knopjes a/h stuur en volumeknop radio werken niet. Kan ik dit alleen aan de telefoonvolume toetsen regelen of zie ik een feature over het hoofd?

• Like 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 16
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Volume telefoon Mijn iphone keurig via Bluetooth verbonden in de E89 en werkt goed. Alleen geen idee wanneer ik gebeld wordt hoe het volume te verhogen. Knopjes a/h stuur en volumeknop radio werken

Posted Images

+1

Ik zou hier ook wel meer van willen weten. Mijn probleem is alleen dat ik het volume niet harder kan zetten bij gesprek zodat dit erg zacht is. Hoop dat iemand meer over dit topic weet te vertellen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uit de BMW DRIVER'S GUIDE APP :

(erg handig om even te raadplegen)

Screenshot_20200701-185726_DRIVERS GUIDE.jpg

Screenshot_20200701-185511_DRIVERS GUIDE.jpg

aangepast door CorvH
Link naar bericht
Delen op andere sites

Interessant antwoord. Volume tijdens gesprek is mij nooit gelukt. Misschien eens via instellingen proberen dan. Ga dat eens proberen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik probeerde ook tijdens het bellen eea harder te zetten.

Morgen dit maar eens uitproberen. 
Bedankt

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uren geleden, CorvH zei:

Uit de BMW DRIVER'S GUIDE APP :

(erg handig om even te raadplegen)

Screenshot_20200701-185726_DRIVERS GUIDE.jpg

Screenshot_20200701-185511_DRIVERS GUIDE.jpg

Heb even geprobeerd maar bij Punt 4 krijg ik heel iets anders. Kan daar voor PDC en Bandenspanning volume instellen maar niet voor telefoon.

ik heb wel ontdekt dat je het volume kan bepalen tijdens gesprek via volumeknop zoals te verwachten is. Maar veel belangrijker misschien is dat je het volume van je telefoon ook hoger moet zetten. Op mijn iPhone doe ik dat met knoppen aan linkerkant tijdens gesprek. Dan zie je het tekentje als in bijlage plaatje.

Als je nl deze laag hebt staan hoor je ook niks. Opgelost voor mij!

B43C43E4-3414-4C04-ADEA-FDB277DABA19.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Administrator
2 uren geleden, Zwippet zei:

... Maar veel belangrijker misschien is dat je het volume van je telefoon ook hoger moet zetten. Op mijn iPhone doe ik dat met knoppen aan linkerkant tijdens gesprek....

Dat is inderdaad wel de meest gemaakte fout; zowel bij telefonie, als bij muziek afspelen via Bluetooth (Spotify, etc). Als je de auto instapt moet je het BLuetooth volume altijd even op maximaal zetten op je telefoon, anders wordt het nooit wat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Hi.
Iemand tips voor E85, met Navi Professional en DSP?
Ook met iPhone (12) volume vol open, blijft het (te) zachtjes.
Normaal geluid (radio/cd) kan knal hard.
Microfoon volume is goed, mensen horen me luid en duidelijk.

Haorld

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Administrator

Staat je Bluetooth volume op je IPhone ook vol open? Je moet daarvoor als je aan het bellen bent even op de volumetoets + drukken, zodat  specifiek het Bluetooth volume ook maximaal staat.

Je kunt ook nog even in je IPhone settings bij de volumeinstellingen kijken of daar nog een bescherming tegen hoge volumes aanstaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide: ja, staan op max. Het enige wat ik trouwens niet geprobeerd heb, is eerst de telefoon op max te zetten voordat ik instapte. Wel tijdens het gesprek geprobeerd: had wel effect, maar onvoldoende.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag weer geprobeerd, alles op max, dan nog is volume laag.
Terwijl bij het afspelen van muziek/radio het knal hard kan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hi. Oorzaak ligt in de standaard instelling 'koptelefoonveiligheid' in iOS14.
Die stond uit, probleem is opgelost door hem aan te zetten en op max te zetten.
Beetje gek, maar het werkt, dus who cares.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Hi. Helaas, vandaag op de snelweg (bel weinig in de Z4, bewust).
Zodra ik boven de 100 km, dak dicht, is de andere partij niet te horen.
Muziek daarentegen, kan knal hard. Raar gewoon.

Dus hou me aanbevolen voor tips: hoe krijg je BMW carkit volume verhoogd?

Mobiel: Iphone12pro, alles op 'vol volume'

aangepast door haroldv
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • Administrator

Ik moest vandaag nog aan je denken. Ik zat in de E86 in een teams meeting (via een Iphone 8). Supergoed te verstaan als je het volume in de Z4 wat hoger zet dan wanneer je muziek luistert. (Zoveel hoger dat toen het gesprek voorbij was de muziek wel heel hard bleek te staan 🙂). 

Mijn ervaring is dat het ook nogal uitmaakt wie / wat er aan de andere kant van het gesprek gebeurt. Je moet zelf a) je Bluetooth volume op je telefoon op maximum hebben en b) niet die hinderlijke "koptelefooncorrectie" hebben die ook bij Bluetooth ingrijpt. Maar hoe de andere kant e.e.a. ingesteld heeft maakt ook verschil. Ik heb ook wel mensen die ik heel slecht versta met de Z4 Bluetooth carkit, maar dat zijn "usual suspects". Dat is nooit bij bellen naar een vaste lijn, nooit bij bellen naar teams, etc.

Heb je ook al uitgeprobeerd is hoe de verbinding is bij bellen naar een vaste lijn? Als die goed is moet je de "andere kant" bij een slechte mobiele verbinding misschien even vragen of daar nog wat instellingen aangepast kunnen worden...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hi, lief 😉

Vaste lijn niet geprobeerd, ik ga met weinig oude mensen om 😉
Koptelefooncorrectie heb ik geprobeerd, hielp niet.
En idd maximale volume...het is gewoon bizar zacht.
En volume van muziek kan bizar hard...gewoon gek

Ik ga ff proberen, nu ff te koud 😉

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share