Ga naar inhoud

Volume telefoon


Aanbevolen berichten

Volume telefoon

Mijn iphone keurig via Bluetooth verbonden in de E89 en werkt goed. Alleen geen idee wanneer ik gebeld wordt hoe het volume te verhogen. Knopjes a/h stuur en volumeknop radio werken niet. Kan ik dit alleen aan de telefoonvolume toetsen regelen of zie ik een feature over het hoofd?

  • Like 1
Link naar reactie

+1

Ik zou hier ook wel meer van willen weten. Mijn probleem is alleen dat ik het volume niet harder kan zetten bij gesprek zodat dit erg zacht is. Hoop dat iemand meer over dit topic weet te vertellen. 

Link naar reactie
15 uren geleden, CorvH zei:

Uit de BMW DRIVER'S GUIDE APP :

(erg handig om even te raadplegen)

 

Screenshot_20200701-185726_DRIVERS GUIDE.jpg

Screenshot_20200701-185511_DRIVERS GUIDE.jpg

Heb even geprobeerd maar bij Punt 4 krijg ik heel iets anders. Kan daar voor PDC en Bandenspanning volume instellen maar niet voor telefoon.

 

ik heb wel ontdekt dat je het volume kan bepalen tijdens gesprek via volumeknop zoals te verwachten is. Maar veel belangrijker misschien is dat je het volume van je telefoon ook hoger moet zetten. Op mijn iPhone doe ik dat met knoppen aan linkerkant tijdens gesprek. Dan zie je het tekentje als in bijlage plaatje.

Als je nl deze laag hebt staan hoor je ook niks. Opgelost voor mij!

B43C43E4-3414-4C04-ADEA-FDB277DABA19.jpeg

Link naar reactie
  • Administrator
2 uren geleden, Zwippet zei:

... Maar veel belangrijker misschien is dat je het volume van je telefoon ook hoger moet zetten. Op mijn iPhone doe ik dat met knoppen aan linkerkant tijdens gesprek....

 

Dat is inderdaad wel de meest gemaakte fout; zowel bij telefonie, als bij muziek afspelen via Bluetooth (Spotify, etc). Als je de auto instapt moet je het BLuetooth volume altijd even op maximaal zetten op je telefoon, anders wordt het nooit wat.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Hi.
Iemand tips voor E85, met Navi Professional en DSP?
Ook met iPhone (12) volume vol open, blijft het (te) zachtjes.
Normaal geluid (radio/cd) kan knal hard.
Microfoon volume is goed, mensen horen me luid en duidelijk.

 

Haorld

 

Link naar reactie
  • Administrator

Staat je Bluetooth volume op je IPhone ook vol open? Je moet daarvoor als je aan het bellen bent even op de volumetoets + drukken, zodat  specifiek het Bluetooth volume ook maximaal staat.

 

Je kunt ook nog even in je IPhone settings bij de volumeinstellingen kijken of daar nog een bescherming tegen hoge volumes aanstaat.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hi. Helaas, vandaag op de snelweg (bel weinig in de Z4, bewust).
Zodra ik boven de 100 km, dak dicht, is de andere partij niet te horen.
Muziek daarentegen, kan knal hard. Raar gewoon.

Dus hou me aanbevolen voor tips: hoe krijg je BMW carkit volume verhoogd?


Mobiel: Iphone12pro, alles op 'vol volume'

aangepast door haroldv
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

Ik moest vandaag nog aan je denken. Ik zat in de E86 in een teams meeting (via een Iphone 8). Supergoed te verstaan als je het volume in de Z4 wat hoger zet dan wanneer je muziek luistert. (Zoveel hoger dat toen het gesprek voorbij was de muziek wel heel hard bleek te staan 🙂). 

 

Mijn ervaring is dat het ook nogal uitmaakt wie / wat er aan de andere kant van het gesprek gebeurt. Je moet zelf a) je Bluetooth volume op je telefoon op maximum hebben en b) niet die hinderlijke "koptelefooncorrectie" hebben die ook bij Bluetooth ingrijpt. Maar hoe de andere kant e.e.a. ingesteld heeft maakt ook verschil. Ik heb ook wel mensen die ik heel slecht versta met de Z4 Bluetooth carkit, maar dat zijn "usual suspects". Dat is nooit bij bellen naar een vaste lijn, nooit bij bellen naar teams, etc.

 

Heb je ook al uitgeprobeerd is hoe de verbinding is bij bellen naar een vaste lijn? Als die goed is moet je de "andere kant" bij een slechte mobiele verbinding misschien even vragen of daar nog wat instellingen aangepast kunnen worden...

Link naar reactie

Hi, lief 😉

 

Vaste lijn niet geprobeerd, ik ga met weinig oude mensen om 😉
Koptelefooncorrectie heb ik geprobeerd, hielp niet.
En idd maximale volume...het is gewoon bizar zacht.
En volume van muziek kan bizar hard...gewoon gek

 

Ik ga ff proberen, nu ff te koud 😉

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Administrator

Oh top. En vervalt daarmee - als het geen koptelefoon is - ook die irritante optie dat het volume automatisch wordt gedimd als je volgens Apple die week al teveel en te hard muziek geluisterd hebt? Heel irritant bij Bluetooth apparaten die geen koptelefon zijn en waarvoor je telefoon jvoor goed geluid uist geacht wordt ongeveer op het maximale volume te staan ...

Link naar reactie
Op 8-2-2021 om 19:55, Maurits zei:

Oh top. En vervalt daarmee - als het geen koptelefoon is - ook die irritante optie dat het volume automatisch wordt gedimd als je volgens Apple die week al teveel en te hard muziek geluisterd hebt? Heel irritant bij Bluetooth apparaten die geen koptelefon zijn en waarvoor je telefoon jvoor goed geluid uist geacht wordt ongeveer op het maximale volume te staan ...

 

Ja, je kan kiezen uit Autostereo, Koptelefoon, Gehoorapparaat, Luidspreker of Ander door op de i te drukken bij de specifieke bluetooth verbinding. Ik heb gekozen voor Autostereo, voor zowel de bluetooth music adapter (Bluemusic) als de OEM carkit.

En volume is nu identiek / meer dan hard zat.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.