Ga naar inhoud

De E85 is echt klein


timewa

Aanbevolen berichten

De E85 is echt klein

Steeds valt me weer op hoe klein 't ZZZZje is ten opzichte van hedendaagse auto's. Naast een G30 5 serie lijkt hij zoveel lager, korter en smaller dat het maar de helft van het materiaal lijkt.

 

Vandaag reed ik langs een M2, wat toch gezien wordt als een hele compacte en lichte auto. Zie het verschil...

 

Als BMW met de hedendaagse technologie van aluminiun en carbon een auto ter grootte van de Z3 zou maken, dan denk ik dat ze zelf inclusief alle veiligheidseisen een auto van 900kg kunnen maken. Een soort Alfa 4C zeg maar. En als je daar dan een 360pk 6 in lijn in zou doen.... maar zal.wel nooit gebeuren. Het is eerder de trend om een X6M van 2300kg uit te brengen 😞

 

20200619_201344.jpg

Link naar reactie

De bovenburen hebben pas hun MX-5 vervangen door een 220I cabrio. Dat parkeervak is ineens een stuk gevulder. :cynical:

 

En ik heb het al eerder op dit forum gepost; ik had een tijd terug ook een splinternieuwe 5-serie mee als leenauto. Wat me toen - naast de luxe en het comfort - vooral opviel, was het formaat. Ik meen dat-ie 4,85 m. lang is, terwijl een standaard parkeervak 5 m. lang is. In de breedte is het ook krap. Je moet een stuk meer je best doen met inparkeren dan bij een Z. :tongue:

 

(De Z was trouwens wel weer een forse auto vergeleken met die MX-5 van de buurtjes. Alles is relatief.)

Link naar reactie

De 5 LCI is zelfs 4.96m, langer dan b.v. de E32 7 serie. 🙂

En het is ook zo typisch als je twee keer een Fiat 500 naast elkaar ziet staan, het origineel en de huidige. Zelfde geldt voor Mini. Auto's zijn echt heel veel groter geworden. 

aangepast door timewa
Link naar reactie

^^^ Dat was afgelopen weekend, tijdens een leuk tripje met 7 ZZZZ's, ook al duidelijk zichtbaar.

Tijdens een break stonden 3 generaties Z4 naast elkaar (E85, E89 en E29) met de kontjes naar achteren. Je zag duidelijk de ontwikkeling in formaat, waarbij mijn E85 inderdaad overkwam als een klein autootje!

 

Overigens wel met het lekkerste kontje, maar wellicht ben ik niet helemaal objectief... 😂

 

IMG_20200523_141952_resize_38.jpg.da27b98f5346c8602d009c81025dbaa7.jpg

 

  • Like 1
Link naar reactie

BMW 5 serie groot, zeker.. Alleen is mijn Alpina B6 GC (BMW 650i) 5,01 m lang en past niet meer in mijn garage.. Is als auto in de stad en in parkeergarages een nachtmerrie. Alleen geschikt voor op de snelweg en industrieterreinen.. Gelukkig wordt hij daar voor gebruikt.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.