Ga naar inhoud

Verzekering voor de Z


Aanbevolen berichten

Verzekering voor de Z

Wie weet wat momenteel de beste en goedkoopste autoverzekering is voor de Z..

Mijn huidige past voorwaarden eenzijdig aan en is zeker niet meer goedkoop en doet nog wel eens moeilijk bij een schadeclaim.

Alle tips zijn welkom ook voor de daily auto, zit namelijk bij dezelfde.

Link naar reactie
  • Administrator

Er zijn al best wat topics over verzekeringen op dit forum.

 

Er zijn best wat relevante punten. Daarbij zijn "beste" en "goedkoopste" misschien niet verenigbaar. In ieder geval zal de meest uitgebreide dekking niet per se de goedkoopste zijn.

 

Voor je Z3 kun je in ieder geval op meerder plaatsen een Youngtimer verzekering afsluiten, mits de Z3 niet je daily is (ik zie dat het bij jou niet zo is) en mits je je kunt / wilt vastleggen op een maximum aantal kilometers per jaar. Heb je wel iedere drie jaar een taxatierapport nodig, maar dat kost niet de wereld en daarna is je auto ook drie jaar verzekerd tegen die waarde. 

 

Zo'n verzekering kun je afsluiten o.a. bij KNAC, bij Turien en bij Kuiper Verzekeringen BV (in Heerenveen). Ik heb vorig jaar uiteindelijk voor Turien gekozen, omdat ik via mijn tussenpersoon bijna 50% korting krijg (op de premie die overblijft als je no-claim korting al verwerkt is). Omdat ik in hun volledig risicoloze poule van (ex-)advocaten zit. :default_hypocritesmiley: (I shit you not; dat is echt de reden van die extra korting).

 

Dat is dus ook nog een relevant iets: heb je ergens een tussenpersoon / collectief (beroeps- of hobbymatig) e.d. waar je nog iets aan hebt? 

  • Like 1
Link naar reactie
20 minuten geleden, Maurits zei:

^ De laatste keer dat ik Ferry sprak was hij geen (ex-) advocaat... :book: :clown:

ik ben wel een ex maar geen advocaat 😁

Het gaat om een All-risk en heb de bestaande topic welke al wel verouderd zijn ( sommige maatschappijen zijn al failliet) allemaal gelezen dus wou even actuele info.

Zelf natuurlijk op Independer al gekeken maar is best een gepuzzel met voorwaarden e.d.

Daarbij  komt dat ik hem 2 keer per jaar wil kunnen omzetten van All-risk naar WA+ i.v.m. De winterstalling.

Link naar reactie
  • Administrator

Oké! Maar weet je dat laatste wel zeker? Daarmee sluit je de meeste youngtimer verzekeringen volgens mij juist weer uit.

 

Ik zou denken dat totale premie per jaar de meest beslissende factor is.

 

Waar kom je grofweg op uit qua  premie bij Independer?

  • Like 1
Link naar reactie
1 uur geleden, Maurits zei:

Er zijn al best wat topics over verzekeringen op dit forum.

 

Er zijn best wat relevante punten. Daarbij zijn "beste" en "goedkoopste" misschien niet verenigbaar. In ieder geval zal de meest uitgebreide dekking niet per se de goedkoopste zijn.

 

Voor je Z3 kun je in ieder geval op meerder plaatsen een Youngtimer verzekering afsluiten, mits de Z3 niet je daily is (ik zie dat het bij jou niet zo is) en mits je je kunt / wilt vastleggen op een maximum aantal kilometers per jaar. Heb je wel iedere drie jaar een taxatierapport nodig, maar dat kost niet de wereld en daarna is je auto ook drie jaar verzekerd tegen die waarde. 

 

Zo'n verzekering kun je afsluiten o.a. bij KNAC, bij Turien en bij Kuiper Verzekeringen BV (in Heerenveen). Ik heb vorig jaar uiteindelijk voor Turien gekozen, omdat ik via mijn tussenpersoon bijna 50% korting krijg (op de premie die overblijft als je no-claim korting al verwerkt is). Omdat ik in hun volledig risicoloze poule van (ex-)advocaten zit. :default_hypocritesmiley: (I shit you not; dat is echt de reden van die extra korting).

 

Dat is dus ook nog een relevant iets: heb je ergens een tussenpersoon / collectief (beroeps- of hobbymatig) e.d. waar je nog iets aan hebt? 

Ik denk dat het risicoloze niet zozeer in de advocaat zit maar in het feit dat de doorsnee advocaat zich voortbeweegt in flinke auto’s op leeftijd die nagenoeg volledig zijn afgeschreven. Het risico op hoge uitkeringen is daarmee beperkt.😃

Link naar reactie
12 uren geleden, MadMarky zei:

All-risk voor een 20 jaar oude auto, weet je dat zeker en heb je hem dan ook wel laten taxeren?

Heb jij dus niet gedaan begrijp ik met je Z3

Link naar reactie
  • Administrator

Mark’s punt is denk ik ook dat je zonder taxatie bij allrisk de dagwaarde zult krijgen volgens een vaste afschrijvingstabel. Oftewel, gelet op de leeftijd van de Z3s net genoeg voor een frikandel speciaal. 
 

Dus of allrisk, maar dan ook met taxatie (om te voorkomen dat je door je verzekeraar in het pak wordt genaaid) of niet allrisk en dan dus ook geen taxatie.
 

 

Link naar reactie
Op 11-6-2020 om 16:36, Ferry76 zei:

 

Wie weet wat momenteel de beste en goedkoopste autoverzekering is voor de Z..

 

 

 

Ik heb gekozen uit 2 opties: 

 

Optie 1  Via Centraal beheer een All-risk.

Optie 2  Via Kuiper verzekeringen en deze is het ook geworden. Mijn Z4 E85 is daar verzekerd op basis van taxatiewaarde á €18.000,-

 

Bij diefstal en of total=los storten ze 18K op m'n rekening en dat geeft een prettig gevoel.

 

Optie 1 is ook niet slecht hoor, stukje goedkoper en dagelijks opzegbaar maar bij schade blijft het een oude bak van 2004, zelfs met een taxatierapport van 18K.

 

Tot nu toe heb ik ze niet nodig gehad dus ervaring met uitbetaling schade etc heb ik niet.

Link naar reactie
12 uren geleden, Ferry76 zei:

Heb jij dus niet gedaan begrijp ik met je Z3

Ik heb hem niet all-risk verzekerd al zou dat wel kunnen gezien de waarde. Ik heb hem wel laten taxeren omdat verzekeraars met vaste afschrijvingstabellen werken. Voor een 20 jaar oude Z3 Coupe komen ze dan met een dagwaarde van €4000 aan en dan heeft je all-risk verzekering ook weinig zin meer.  Ik heb zelf de Z3 gewoon WA verzekerd maar heb ieder geval wel een rapport die de dagwaarde aangeeft mocht iemand anders schade toebrengen aan mijn auto. 

Link naar reactie
  • Administrator

 Het is heel simpel:

 

1. Bij aanschaf van een Z3 icm All Risk altijd Centraal Beheer nemen. 3 jaar lang verzekerd tegen aanschafwaarde.

 

2. Geen taxatierapport en dagelijkse auto, dan een Z3 niet meer All Risk verzekeren. Zonde van het geld, dagwaarde is tegen oud ijzerprijs.

 

3. Taxatierapport voorhanden, dan een old-/youngtimerverzekering kiezen bij 1 van de door Maurits genoemde maatschappijen.

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • Administrator
Op 11-6-2020 om 19:01, Ferry76 zei:

ik ben wel een ex maar geen advocaat 😁

 

Zeker wel, die van de duivel toch? 😬

  • Haha 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 22-6-2020 om 11:22, Barberann zei:

ik heb heel goede ervaring met Univé. Ik betaal daar voor een All Risks verzekering  (20 jaar schadevrij, 80% korting) nog geen € 20,- per maand.

Een alternatief met scherpe premie is de klassieker/youngtimer verzekering van GIO.

En ook hier geldt: heb je wel de betreffende auto laten taxeren of anderszins afspraken gemaakt over de dagwaarde?

 

Veel mensen denken dat je met een all-risk verzekering geen enkel financieel risico loopt maar dit is zeker bij oudere auto's niet zomaar het geval.

Link naar reactie

Een all risk verzekering bij een willekeurige verzekering maatschappij bij een auto als z3 of Z4  wordt over het algemeen vergoed op dagwaarde en kan een klein beetje verschillen . Het hebben van een taxatie rapport zegt daarbij niet zo veel tenzij daar in de verzekering expliciet naar wordt verwezen m.b.t. verzekerde waarde. . Bij schade en of diefstal
Eventueel kun je een Youngtimer, sporttimer of speciale verzekering afsluiten op Taxatie waarde vaak enkel op basis van een All risk verzekering en vaak met allerlei restricties met betrekking tot gebruik  KM's, hobby en of stalling en alarm. (Kuijpers, Tuirien, Adviesverzekerd,Youngtimerverz enz)  CB heeft wel een speciale ALL risk verzekering waarbij de eerste 3 jaar wordt verzekert op aanschaf waarde maar daar heb je dus niet altijd wat aan..

Bij een verzekering WA  of WA casco  of bij schade door derden kun je ook al heb je een taxatie rapport daar niet zomaar naar verwijzen want dat heeft voor hen vaak geen waarde.

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.