Ga naar inhoud

hardtop vs softtop


HendrikJD

Aanbevolen berichten

hardtop vs softtop

Van mijn 2002 Z3 is de cabrio-kap niet op alle plekken even strak meer. Desondanks wil ik de kap nog niet vervangen maar evt. een hardtop kap aanschaffen voor de wintermaanden.

Maar, en voor een aantal zal dit wellicht een simpele vraag zijn, moet de cabriokap gedemonteerd worden als je een hardtop wilt plaatsen? Of past die kap over de cabriokap heen? 

Voor mij belangrijk omdat demontage van de cabriokap geen issue zal zijn. Dan blijft de auto in de garage staan bij de mindere maanden.

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Let er op dat je bij een hardtop óók een bevestigingsset nodig hebt.

Gangbare marktprijs daarvoor is 2-300€.


Die sets zijn merkspecifiek: de Wiesmannset past alleen op een Wiesmann, en niet op die van BMW en vice versa.

Link naar reactie

Dank voor jullie reacties. Dat wordt dus nog even op zoek naar een goede tweede hands. In mijn Z3 zitten wel bevestigingsgaten naast de cabriokap. Ik neem aan dat die voor de originele kap bestemd zijn. 

Link naar reactie

Dag Henk

Bedankt voor je bericht maar mijn Z3 is zwart metallic. Als de kleur van mijn ZZZ 'gewoon' zwart was geweest had ik het er wel op gewaagd door deze te spuiten maar de kleur is geen standaard kleur die ik even ergens vandaan haal.

Vraag me af wat je hiervoor vraagt, mocht ik toch in de verleiding komen.

Link naar reactie
13 uren geleden, HendrikJD zei:

Dank voor jullie reacties. Dat wordt dus nog even op zoek naar een goede tweede hands. In mijn Z3 zitten wel bevestigingsgaten naast de cabriokap. Ik neem aan dat die voor de originele kap bestemd zijn. 

Het gaat niet alleen om gaten. Als u een foto plaatst, kunnen we u helpen. 

Link naar reactie

Inmiddels heb ik een hardtop kap gekocht in de kleur van mijn Z3. Origineel BWM dus geen Wiesmann. Volgens een BMW kenner is de bevestiging bestemd voor een BMW kap. 

Ik moet eerst nog even wat fysieke ongemakken wegwerken n.a.v. corona en daarna ga ik kijken hoe de kap erop staat. Dan zal ik ook even een foto plaatsen. Nu even een foto van de kap zelf: 

Z3-kap.jpg

Z3-kap5.jpg

Link naar reactie

En is het dezelfde kleur zwart als die van uw auto? Bmw heeft meerdere soorten zwart namelijk....

Mooi zelfgemaakt rekje trouwens. Ziet er steviger uit dan het origineel. 

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Klopt. Is identiek aan de kleur van mijn Z3. Is alleen voor de wintermaanden natuurlijk. Auto is een youngtimer en wordt daarom het hele jaar gebruikt. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.