Ga naar inhoud

Belangrijk!!! Z4 E89 Relais vervangen preventief


CorvH

Aanbevolen berichten

Voor dat geld heb ik ze ook maar preventief vervangen, die 2400€ voor een nieuwe motor is zo snel verdiend!

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb de verschillende topics maar even samengevoegd, er waren er inmiddels drie over hetzelfde onderwerp.

 

@Individual: Is echt zo gebeurd. Als ik het even moet doen moet je het zeggen.

Link naar reactie

@Maurits ja dat wordt uitgebreid beschreven. Maar ik lees ook dat werkelijk “alles” op den duur sneuvelt, van kabelboom ruim 2000€ tot hydraulische leidingen, hall sensors etc etc.

Met name nu de E89 ruim 10 jaar oud begint te worden. Komt bij dat BMW de onderdelen fors in prijs heeft verhoogd, genoemde kabelboom kostte een paar jaar geleden nog 450€.

Conclusie: wat een wrak heb ik blijkbaar gekocht, blijf er toch lekker in rijden, met nog geen 5000 km per jaar houdt ie het nog wel even vol.

En als je een horrorverhaal wil lezen kun je beter niet de Engelse en Duitse fora bezoeken....

aangepast door Frenkie
Link naar reactie
  • Administrator

@Frenkie: nee joh, geen wrak. Liefhebbersauto heet dat.

 

Geldt zeker ook voor de E85, die allerlei prijzige problemen heeft en waarvan de onderdelen - als ze überhaupt nog verkrijgbaar zijn - per maand in prijs lijken te stijgen...

  • Like 1
Link naar reactie

De 2 relais hebben beiden ander nummer: K18564Ax501 en K18363Ax500, maar als ik bij Ekris bestel komt er maar 1 onderdeelnummer uit: 12631742690. Zijn ze dan gelijk en maakt dit niet uit?

 

Link naar reactie
Op 31-5-2020 om 15:10, Scorpion zei:

Hans, de vraag is alleen; hoe lang gaan die relais mee? Ik heb ze wel al klaar liggen maar heb ze nog niet gemonteerd. Mijn auto heeft pas 41.000 gelopen. Als ik jouw verhalen zo hoor heeft jouw auto wel al veel mee gemaakt🤔

Denk dat het niet aan aantal km’s ligt maar aan de hoeveelheid van dak open/dicht. Mijn redenatie... 😉

 

Heb overigens bij wisselen gelijk even wat contact spray gebruikt.

aangepast door Zwippet
  • Like 1
Link naar reactie

Zaterdag worden ze vervangen door Ruud. Niet geschoten altijd mis toch.....😇

Link naar reactie
Op 31-5-2020 om 21:28, Maurits zei:

@Individual: Is echt zo gebeurd. Als ik het even moet doen moet je het zeggen.

Was een:default_sFun_whistle:van een cent........zélfs IK kan het!

Ik heb nog éven overwogen :default_sCo_chinscratch:om hierover een topic te openen: "Mijn uitgebreide sleutel-moment aan mijn ZZZZ",  maar dat ging toch íets te ver ......was niet erg uitgebreid...was zó gefixt :default_punk:

Link naar reactie
  • Administrator

Vandaag ook even de dakrelais vervangen, idd 5 min. werk. Als de code de datum is dan waren dit nog de 1e relais (8 jaar). Even eentje opengemaakt om eens te kijken naar het contact, idd beetje ingebrand.

B65F1DC3-8776-4A24-B014-CB97F6FB70E8.jpeg

3B8CC244-04A6-48EB-88A7-004E13238A14.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie

Ook laten vervangen vandaag 😊 helaas ook een lekke band dus nu achter ff de twee winter wielen, volgende week de nieuwe michelin pilot sports achter. Overigens geen gezicht, maar ja het rijdt....

69DE3185-1DBB-4FE3-85D1-7A7A6FA731C7.jpeg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.