Ga naar inhoud

Keuzesressssss aankoop Z4 E89


Aanbevolen berichten

Keuzesressssss aankoop Z4 E89

Na een z3 1.9i kwam er een z4 2.5 6 cilinder, veel plezier aan gehad, na 4 jaar ingeruild voor een bmw 1 cabriolet, ton ik deze ging ophalen bij ekris stonds daar de e89 wat mooi, maar naar volle tevredenheid 4 jaar met de 1 gereden, deze is er inmiddels alweer een jaar uit en rijdt nu een a3 sline cabrio, geweldige auto. Maar de e89 blijft maar aan me trekken, Ikwil er eigenlijk 1 bijkopen, puu voor de beleving van een roadster. Op MP staan er diverse te koop maar zwart valt af. Ik sta in dubio met de volgende 2, een witte uit 2011 in standaarddbuiten 17.500,- 2.5 6 cilinder en een zilver grijze uit vredepeel 2.8itwin turbouit 2012 19.900.  vindt ze beide mooi maar twijfel, ben geen hardrijder deze is puur voor de fun. Maar mocht het tocht niet bevallen wil ik de z4 weer tzt verkopen en vraag mij of de witte dan wel goed in de markt ligt, gezien het ontbreken van cc en navigatie en natuurlijk de kleurstelling.

Beide zijn importde huidige eigenaren verkopen ze al weer vrij snel, schijnt hun hobbie te zijn, maar als ik de prijzen vergelijk kan er m.i. nooit veel op verdiend worden.

 

Iemand die hier een  goede mening over heeft ?

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat de lastige verkoopbaarheid van witte auto's inmiddels een beetje achterhaald is. Interieur van die witte is ook fraai, in caramel, met de sportstoelen. De 23i is inderdaad een 6 cilinder, maar het was destijds het instapmodel, maar het vermogen is op zich ruim voldoende. Afwezigheid van iDrive zou voor mij echter direct een 'nee' betekenen.

 

De 28i is van de tweede generatie motoren. Is een 4 cilinder, maar moet je qua vermogen en prestaties vergelijken met de 30i van de eerste generatie. Da's dus één stapje hoger t.o.v. de 23i. Ik zie helaas geen goede interieurfoto, maar ook deze heeft geen iDrive. Verder biedt de advertentie heel weinig info.

Link naar reactie

100% voor de witte 6 cilinder. Mooie uitvoering, betere motor.

 

De N20 motoren (de 4 cilinder dus) staan ook al bekend om kettingproblemen. De N53 is een stuk degelijker, hooguit 6 nieuwe injectoren nodig na 150dkm (is ook best prijzig)

Link naar reactie
3 uren geleden, Ewout zei:

E89 heeft toch alleen de N52 (23i en 30i), N54 (35i en 35iS) en N20 (18i, 20i en 28i) gehad? Mij is geen applicatie van de N53 bekend.

Je hebt gelijk! Weer wat geleerd, ik dacht 2011 moet wel N53 zijn. Nou dan helemaal geen twijfel en altijd voor de 6 cilinder gaan.

Link naar reactie

De N52 2.5 motoren in de E89 zijn kennelijk verbeterd tov. de N52 in de E85 facelift want van olieverbruik tov. de E85 is mij niets bekend. In de E85 en andere BMW’s hebben de 2.5 wat reputatieschade opgelopen. De 3.0 was altijd goed. Ten overvloede want dat is al vaker opgemerkt, het probleem bij de 2.5 in de E85 zit hem in de olieafvoerkanaaltjes die in de zuiger ongelukkig gekozen zijn thv .de olieschraapveren. 

aangepast door Ewout
Link naar reactie

Rij zelf in een E89 2.3i, dat is dus de 2.5 liter N52.

Olieverbruik minimaal, schat in 0.5 liter per 10k.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.