Ga naar inhoud

welk type radio/cd/navigatie is dit??


Aanbevolen berichten

welk type radio/cd/navigatie is dit??

Hallo,

Wie kan mij vertellen welk type radio/cd/navigatie dit is? Ik zag deze in een Z4 (E85)

Ik zou graag willen weten wat de mogelijkheden hiervan zijn?

Alvast heel hartelijk dank voor de genomen moeite.

 

Hans

 

0-caa65a0a-2b22-493a-997c-dd00164b0971.jpg

0-07969a18-df57-45ff-bc82-ffde3899e584.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Navi business uit de Z4 E85. Zo lang je geen Z4 hebt kun je er niet zoveel mee, als je wel een Z4 hebt naar de hedendaagse maatstaven ook niet ...  

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

^Ja, absoluut! Hij is inderdaad ontwikkeld voor de Z4 èn de X3, in een X3 kun je er dus net zoveel mee als in een Z4. 

 

Ik sloeg er meer op aan dat de topicstarter een Z3 lijkt te hebben. Daar krijg je deze business  navigatie headunit niet heel makkelijk in. Bovendien moet je om die werkend te krijgen ook de DVD drive, met bijbehorende kabelboom, GPS sensor, etc. , etc.  installeren. En dat is dan IMHO wel heel veel moeite voor een sterk verouderde radio met eeen monochroom bolletje-pijltje navigatie systeeem, en een front dat niet heel best in een universele enkel DIN opening past.

Link naar reactie

Dank je wel voor jullie uiteenzetting over deze radio combi. Het klopt: ik heb momenteel inderdaad een Z3 maar ben op zoek naar een Z4. En op mijn zoektocht kwam ik deze radio-combi tegen in een Z4 en kende deze niet dus vandaar mijn vraag.

Zou ik deze Z4 aanschaffen dan zou ik de navigatie van dit apparaat toch nooit gebruiken omdat ik mijn Iphone gebruik voor navigatie en streaming audio dus heb ik nog een aanvullend vraagje: is een Iphone SE makkelijk op deze radio aan te sluiten (aux??)

Alvast dank voor de genomen moeite.

Hartelijke groeten,

Hans

 

Link naar reactie

Het antwoord op je laatste vraag is ja, met dien verstande dat je even het juiste kabeltje moet bestellen. Paar tientjes!

Verder is het een uitstekend navigatiesysteem; zeker een kaart is er niet, maar je kunt er je hele routes in  maken en terug lezen. Ik heb mijn module aangepast zodat ik op de plek van de dagteller kan zien hoeveel meter nog te gaan is voor de volgende afslag; meen vanaf 300 meter aftellend.  Update cd's zijn origineel in elk geval nog verkrijgbaar bij de dealer. Lastig is het aflezen van het schermpje in zonlicht. De dame kan ook Nederlands spreken. Werkt prima, heb er verschillende ritten naar Italie, Kroatie, en meerdere andere landen mee gemaakt. Ik heb echt geen behoefte aan een groter scherm in de auto.

Wat nog wel een aandachtspunt is, dat is dat knopje met dat telefoontje er op; dat suggereert dat je een telefoon kunt verbinden. Ja dat kan, mits er een BT module aanwezig is!

aangepast door Horus
Link naar reactie
  • Administrator

Een AUX in heb je zo geregeld, maar ik zou eerder een Bluetooth module regelen die de CD wisselaar repliceert, zoals de Bluemusic module (ook eeen paaar tientjes) of een nog uitgebreiedere variant zoals van Dension of GROMM. Geluidskwaliteit is oneindig veel beter.

 

@Horus: ik heb het business systeem ook gehad in mijn vorige E85 (deblauwe 2.5si) en het werkt inderdaad prima, maar het professional systeem werkt gewoon veel beter en comfortabeler. Niet alleen vanwege de navi met kaart (en bij SW upgrade met birdeye perspectief), maar misschien nog wel meer vanwege de andere menu opties via het beeldscherm. DSP bijregelen met het professional systeem is bijvoorbeeld oneindig veel makkelijker dan met het business systeem. Of je boordcomputer gebruiken of zo eens wat andere instellingen veranderen: allemaal veel makkelijker met professional. Nogmaals: het werkt allemaal wel met business, maar gemak dient de mens.

 

Het is net zoiets als de elektrische kap. Had ik in mijn vorige Z4 niet (ja echt, ze bestaan Z4s met handbediende kap). Werkte prima en er is geen pomp die kapot kan gaan. Toch is die elektrische kap wèl heel comfortabel.

 

@haneli: als je navigatie èn muziek toch via je telefoon wilt doen heeft deze business navigatie radio m.i. geen tot een heel beperkt toegevoegde waarde ten opzichte van een Z4 radio zodner navigatie die geschikt is voor aansluing van een CD-wisselaar. hang er een Bleutooth module of zoiets als een Dension of GROMM aan en je kunt er ook mee wat jij wilt. Zeker als de Z4 in kwestie geen DSP heeft (en daar een beeldschermpje dus ook geen toegevoegde waarde voor heeft).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.