Ga naar inhoud

bedrading remlicht linksachter is anders dan rechts


petman

Aanbevolen berichten

bedrading remlicht linksachter is anders dan rechts

Hoi

ben bezig met een (schijnbaar) eenvoudige modificatie. Remlichten beide laten branden zodat bij remmen mooi rond remlicht ontstaat (2005 E85)

Mod gedownload en rechts uitgevoerd en dat ging prima (draad 1 en 4 doorverbonden). Bleek dat bij linkerzijde de stekker begint bij 2 en eindigt bij nummer 6. Zie foto 

 

Nu ben ik gaan bedenken dat draad 2 en 5 dan hetzelfde resultaat moeten opleveren, Dus deze heb ik samen verbonden maarrrrr..... het werkt niet. Weet nu niet wat ik verbonden heb en wat de juiste combi moet zijn. HULP. Heb gezocht op internet en in dit forum naar soort gelijke vragen en niets kunnen vinden.  De lamp heb ik voor de zekerheid ook gecontroleerd en deze werkt, ook bij aanzetten licht geen probleem. Wat heb ik in hemelsnaam doorverbonden  😤😕

 

unnamed (Medium).jpg

aangepast door petman
Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat bedoel je met "rond remlicht"? Alvorens advies te kunnen geven is het eerst handig om te weten wat je nastreeft.

 

Ik kan wel vast iets zeggen over die vreselijke rode klemmetjes die ik onder je duim zie: Als elektrotechneut ben ik daar heel allergisch voor. Als ik een auto bezichtig om te kopen, en ik zie die klemmetjes ergens, dan laat ik de auto liever staan. Is een bron van contact- en vochtproblemen. En je krijgt die kabelboom nooit meer goed en origineel als het vocht er al in zit.

 

Daarnaast: Pas op om zomaar e.e.a. door te verbinden want de LCM die de lampen aanstuurt wil je liever niet kapot maken, duur geintje.

 

Als je random wilt proberen om draden door te verbinden, gebruik dat eerst even een losse 10 Ohm 5W vermogensweerstand. Dan kan er niet veel meer dan 1 ampere lopen en is de kans dat je wat stuk maakt aanzienlijk kleiner.

aangepast door timewa
Link naar reactie

met ronde remlichten bedoel ik:  ik heb de modificatie gedaan (dacht ik) van deze modificatie op dit forum:

probleem is dus dat ik draad 2 en 5 al heb doorverbonden. Zweet breekt me uit... 

45 minuten geleden, timewa zei:

Wat bedoel je met "rond remlicht"? Alvorens advies te kunnen geven is het eerst handig om te weten wat je nastreeft.

 

Ik kan wel vast iets zeggen over die vreselijke rode klemmetjes die ik onder je duim zie: Als electrotechneut ben ik daar heel allergisch voor. Als ik een auto ga kijken en ik zie die ergens, dan laat ik de auto liever staan. Is een bron van contact- en vochtproblemen. Daarnaast: Pas op om zomaar e.e.a. door te verbinden want de LCM die de lampen aanstuurt wil je liever niet kapot maken, duur geintje.

 

Zie mijn reactie.

 

met ronde remlichten bedoel ik:  ik heb de modificatie gedaan (dacht ik) van deze modificatie op dit forum:

probleem is dus dat ik draad 2 en 5 al heb doorverbonden. Zweet breekt me uit... 

Link naar reactie
20 uren geleden, timewa zei:

Wat bedoel je met "rond remlicht"? Alvorens advies te kunnen geven is het eerst handig om te weten wat je nastreeft.

 

Ik kan wel vast iets zeggen over die vreselijke rode klemmetjes die ik onder je duim zie: Als elektrotechneut ben ik daar heel allergisch voor. Als ik een auto bezichtig om te kopen, en ik zie die klemmetjes ergens, dan laat ik de auto liever staan. Is een bron van contact- en vochtproblemen. En je krijgt die kabelboom nooit meer goed en origineel als het vocht er al in zit.

 

Daarnaast: Pas op om zomaar e.e.a. door te verbinden want de LCM die de lampen aanstuurt wil je liever niet kapot maken, duur geintje.

 

Als je random wilt proberen om draden door te verbinden, gebruik dat eerst even een losse 10 Ohm 5W vermogensweerstand. Dan kan er niet veel meer dan 1 ampere lopen en is de kans dat je wat stuk maakt aanzienlijk kleiner.

bedankt voor het advies.  probleem opgelost en gefixt. De linker stekker is tegenovergestelde van rechts.  

aangepast door petman
Link naar reactie
  • Administrator

Oh ja, ik zie je topic nu pas. Dat klopt inderdaad. @timewa: dit is een heel beproefde mod hoor.

 

Ik denk dat 1 op de 3 vfl Z4s die hier aangemeld zijn die mod wel heeft, en zo ook op buitenlandse fora. Af fabriek heb je als je niet al te hard remt maar een half verlicht buitenste rondje van de achterlicht unit. Pas als je echt hard remt licht de hele cirkel op.

 

Dat halve ziet er niet heel mooi uit en is bovendien gewoon minder veilig.  

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
14 uren geleden, Woudeg zei:

Goedenavond,

 

ik wil deze mod ook doen.

heb je meer foto’s en of info voor mij.

 

Ja zeker,

 

je kunt op dit forum een howto downloaden en daarin staat stap voor stap wat je moet doen:

 

 

 

Twee van deze connectors  kopen:

 

https://www.prolech.nl/webshop/componenten/kabelschoen--draad-connectors/aftakklemmen--snelkoppelingen/detail/783/draad-connectors-aftakklem-025---1mm2---rood-10-stuks.html

 

 

Als je de stekker aan de achterzijde los maakt van de rechter lampunit, dan moet je draad 1 en 4 doorverbinden.

Als je de stekker aan de linkerzijde open maakt moet je draad 6 en 3 doorverbinden;

 

image.png.ba488ba296465e5ff8c642cfe5283d49.png

 

Dit was bij mij de verwarring: in mijn Z4  (3.01 uit 2005) zit rechts in de eerste gat geen kabel maar wel in 2,3,4,5,6. Aan de linkerkant heb ik de nummers 1,2,3,4,5 en is 6 leeg.

dus wordt het :    2,3,4,5,6      en    1,2,3,4,5

 

voldoende info zo? Succes met het knutselen.....

aangepast door petman
Link naar reactie
  • 4 weken later...
3 uren geleden, Woudeg zei:

Hoe krijg je de stekkertjes het makkelijkst uit het blokje.

Als je de afdekkap eraf haalt, zie je de bedrading. Lampen eruit halen door slag te draaien. Zie ook handleiding. Stekkers hoeven niet uit blokje. Of...... begrijpnik je vraag niet goed?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.