Ga naar inhoud

Gordelgeleiders Z3 nergens te koop. HELP!


Aanbevolen berichten

Gordelgeleiders Z3 nergens te koop. HELP!

Goedenavond,

 

Op het forum is al het een en ander te doen geweest over de bekende gordelgeleiders van de Z3 (BMW OEM nr. 51478398965 ) Ik heb topic 6981 bekeken waarin een alternatief wordt behandeld over de manier om de gordelgeleiders te vervangen. Het probleem is dat ik de gordelgeleiders nergens kan bestellen. In het topic wordt met links verwezen naar een drietal aanbieders, maar helaas kunnen deze aanbieders ze ook niet meer leveren.

 

Heb goed gegoogled , maar elke keer als ik een bedrijf heb gevonden (meestal Duits of Amerikaans) , dan wordt het betaalde geld teruggestort en krijg ik de mededeling dat de geleiders niet meer te leveren zijn. Weet iemand een alternatief , verkoopt iemand ze of is er iemand die een adres weet waar ik ze aan kan schaffen? 

 

Alvast bedankt!

 

Gordelgeleider.jpg

aangepast door dennisZ3-99
Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die van de foto’s heb ik geprobeerd te bestellen, maar kreeg toen de versie met ‘blinde sluiting’, ‘t lijkt erop dat alleen die laatste nog verkrijgbaar zijn.

 

Die zijn iets meer werk om te installeren, maar met wat geduld goed te doen. 
 

Heb er vorig cabrioseizoen nog eentje ingebouwd...

Link naar reactie
1 uur geleden, pimgmx zei:

Die van de foto’s heb ik geprobeerd te bestellen, maar kreeg toen de versie met ‘blinde sluiting’, ‘t lijkt erop dat alleen die laatste nog verkrijgbaar zijn.

 

Die zijn iets meer werk om te installeren, maar met wat geduld goed te doen. 
 

Heb er vorig cabrioseizoen nog eentje ingebouwd...

Bedankt voor de reactie. Ik ga 2 stuks bestellen bij Ekris.  Weet  je hoe ze te bevestigen zijn, nu ze anders zijn als omschreven in topic.

 Alvast bedankt.

aangepast door dennisZ3-99
Link naar reactie
11 uren geleden, dennisZ3-99 zei:

Weet  je hoe ze te bevestigen zijn...

Jazeker!

 

Bij mijn laatste klusje betrof het een M-stoel, daar haal je eerst de kunststof ‘kuip’ aan de achterkant van de rugleuning los, waarna je de bekleding van de rugleuning onderaan los kan maken.
 

Hier een foto van ‘work in progress’: 

Stripping the seat cover...

 

 

Met beleid het leer van de rugleuning  omhoog werken tot je bij de gordelgeleider bent.

Plak de ringen uit het setje op de plastic strip die achter de bekleding gaat, da’s de enige werkbare manier, de ringen ‘los’ op hun plek achter het leer krijgen is niet te doen!

 

Daarna is het een beetje stoeien om voor- en achterkant van de geleider stevig op elkaar te klikken.

Als dat is gelukt: leer weer voorzichtig terugrollen, vastzetten, etc.

 

Pelican heeft een praktische how-to:

https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-Z3/52-BODY-Seat_Belt_Guide_Replacement/52-BODY-Seat_Belt_Guide_Replacement.htm

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Het nieuwere model met 'blinde sluiting' is niet links-rechts-gevoelig, het oudere 'inschroef'-model wel.

 

Zie hier: doorscrollen naar items 11 in de tabel voor meer details.

Bij mijn weten is alleen onderdeelnummer 51 47 8398965 nog leverbaar, nummers 52 10 8410505/06 zijn niet meer leverbaar, tenzij ergens NOS-exemplaren opduiken.

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.