Ga naar inhoud

Rijjijofrijik?


Frenkie

Aanbevolen berichten

Rijjijofrijik?

Ik gooi maar eens een balletje op, ben benieuwd naar jullie reacties.

We zitten midden in een ongekende Corona crisis, het advies is afstand houden en thuis blijven.

Nu wordt het komende dagen mooi cabrioweer, en bij iedereen kriebelt het dan.

 

Wie haalt zijn Z tevoorschijn en gaat een stuk toeren of ben je solidair met bijvoorbeeld het zorgpersoneel en blijf je thuis?

Link naar reactie

Ik ben van mening dat het kan.

Zolang je maar niet afspreekt met anderen en bij uitstappen ook uit de buurt blijft van anderen.

Dan is het in mijn optiek onschuldiger dan ergens wandelen waar je anderen moet passeren.

Link naar reactie

Ik ben hartstikke solidair met onze zorghelden (m'n dochter is ook verpleegkundige), maar kan tegelijkertijd toch best een rondje in de cabrio gaan doen?

 

Qua effect zie ik weinig verschil of ik achter in de tuin ga zitten of in de ZZZZ. Zolang je tijdens het stoppen/uitstappen inderdaad gewoon de regels in acht neemt.

 

 

Link naar reactie
  • Administrator

Ik was afgelopen zaterdag ook eeen flink stuk onderweg (Den Bosch-Rotterdam-Reeuwijk-Den Bosch). Alles met het dak open want heerlijk zonnig. In mijn geval strikt noodzakelijke verplaatsingen :cynical:(Bestelde velgen afhalen + wat noodzakelijk onderhoud bij Ruud). De hele tijd alleen in de auto. Op de terugweg volgens de voorschriften alleen boodschappen gedaan om mijn behoeftige gezin te voeden.

 

Maar, nou heb ik nog nooit enige vorm van agressie heb meegemaakt met de Z, -wordt toch meestal een sympathiek autootje gevonden heb ik het idee - maar afgelopen zaterdag was er helemaal aaan het einde van mijn tripje opeens een wielrenner (ja, het zal ook weer eens niet) die iets riep over "virus". Verder onverstaanbaar, maar hij keek er nogal bozig bij.

 

Wielrenners en logica gaan vaaak niet samen ((1) de beste man stond zelf ook buiten virus door te geven, (2) verplaatsingen door volwassen mannen, met buik in lycra, met hoog opgetrokken sokken en op een carbon racefiets zijn per definitie niet noodzakelijk, en (3) hij boog zich naar mij toe om te orakelen = verhoogd besmettingsgevaar). Maar dat is niet mijn punt. 

 

Lang verhaal kort: wij kunnen wel vinden dat het kan, maar niet iedereen zal dat zo zien. 

 

@Benny: jij geeft denk ik onbewust ook meteen een moeilijke situatie aan. Jouw vrouw werkt in de zorg en is dus een verhoogd risico voor anderen. Als je die meeneemt, neem je - en ik zeg het even vrij plastisch - dus (1) een potentiele besmettingsbron mee naar buiten en (2) verhoog je het risico dat zij buiten de besmetting opdoet en die vervolgens  doorgeeft aan patienten. Dat speelt voor jou niet, want jij krijgt het toch wel als je vrouw het heeft. Maar wel voor anderen. Dan moet je wel heel zeker weten dat je niemand tegenkomt / nergens iets aanraaakt, beademt, etc. waarop het viruss langere tijd  kan overleven... 

Link naar reactie
38 minuten geleden, 2.5si zei:

IMaar, nou heb ik nog nooit enige vorm van agressie heb meegemaakt met de Z, -wordt toch meestal een sympathiek autootje gevonden heb ik het idee - maar afgelopen zaterdag was er helemaal aaan het einde van mijn tripje opeens een wielrenner (ja, het zal ook weer eens niet) die iets riep over "virus". Verder onverstaanbaar, maar hij keek er nogal bozig bij.

 

Apart. Ik kan juist altijd prima overweg met wielrenners... :hypocrite:

  • Haha 1
Link naar reactie
  • Administrator
1 uur terug, Individual zei:

 

Apart. Ik kan juist altijd prima overweg met wielrenners... :hypocrite:

Wie was destijds dán de klootzak tijdens de rit van Hans en Gillaine? 😬😂 

Link naar reactie
5 uren geleden, 2.5si zei:

Lang verhaal kort: wij kunnen wel vinden dat het kan, maar niet iedereen zal dat zo zien. 

 

Dat is waar. Ik zie meer reacties van mensen voorbij komen, ook van Z-rijders, die vinden dat je gewoon thuis moet blijven.
Want de overheid heeft niet voor niets de hastag #NLBijfthuis verzonnen. 😉

Toch zie ik werkelijk waar niet in hoe je iemand vanuit een auto zou kunnen besmetten, dus zelf twijfel ik nog.
En buiten dat; het met ook weer niet zo zijn dat niemand ziek wordt, anders loopt dat hele plan van die groepsimmuniteit van het RIVM ook weer spaak. 😉 

 

En wat wielrenners betreft: die zouden gewoon altijd binnen moeten blijven... Egotrippers in optima forma die vaak van mening zijn dat de weg alleen van hen is.

aangepast door Pidi
Link naar reactie

In het kader van solidariteit maak ik geen uitstapjes meer. Alleen als ik iets van boodschappen moet doen wissel ik de daily af met de z en dat laatste voornamelijk om te voorkomen dat hij niet meer start. Eigenlijk een beetje conform het advies van de ANWB. Ik snap ook wel dat je in je eigen auto niet zo snel iemand zal besmetten maar ik vind wel dat we ons moeten houden aan blijf thuis. Als gepensioneerde is dat niet zo moeilijk maar wel super saai en om een of andere rara reden is mijn concentratie gevoel ongeveer zero. We zitten inmiddels drie weken thuis, gekomen vanaf st Maarten met een van de laatste reguliere KLM vluchten en dus geluk gehad. Ook niets in het vliegtuig opgelopen dus dat was een mazzeltje.

 

Kortom we doen geen tochtjes en blijven lekker thuis.

Link naar reactie

Net een mooi rondje gedaan en ik was beslist de enige niet. Veel cabrio's, motorrijders, wandelaars, fietsers. En geen onvertogen woord of kwade blikken.

 

Ik kon niet helemaal het rondje doen dat ik in gedachten had; het hele durp Lage Vuursche was afgesloten. Een hek op de weg, verkeersregelaars er bij. Ook bijna elke parkeerplaats was afgesloten, maar dat was al aangekondigd.

 

Het viel me op dat fietsen vaak wel een schending van de regels oplevert. Veel fietsers die elkaar op korte afstand passeren. Vaak noodgedwongen, omdat het fietspad nou eenmaal niet breder is. Kun je toch beter in je autootje zitten. :punk:

Link naar reactie

Mijn idee, Individual.
Je moet alleen niet de geijkte bestemmingen opzoeken inderdaad. 
Ik ga morgen een rondje rijden. 
Mijn zus die in de verpleging zit heeft er ook totaal geen moeite mee. En de solidariteit zit ‘m niet in het binnenblijven maar in het zoveel mogelijk mijden van contact met anderen. En dat lukt met een Z4 prima: gas erop en gaan. 🚗😊

Link naar reactie
4 minuten geleden, Veloce zei:

Ik ga dus niet met een cabrio de weg op deze periode, het ziet er gewoon niet uit vind ik!

Een ieder moet het zelf weten maar ik vind dat je voor lul zit met zonder dak.


?

Link naar reactie

Ja dat is moeilijk. Ik werk zelf ook in de zorg. Ik denk dat het besmettingsgevaar idd erg laag ligt als je een ritje maakt , ook met open dak. Moreel heb ik er echter wel moeite mee. 

Ik ga dus niet voor mijn plezier. Wel ga ik met de ZZZZ naar mijn werk. 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Helaas vallen wij allebij onder de risico groep, wij houden ons netjes aan de oproep om thuis te blijven, en zoeken het risico zeker niet op.

Onze Z staat en blijft voorlopig nog in in de wintermodus.

  • Like 1
Link naar reactie
2 uren geleden, Veloce zei:

Ik ga dus niet met een cabrio de weg op deze periode, het ziet er gewoon niet uit vind ik!

Een ieder moet het zelf weten maar ik vind dat je voor lul zit met zonder dak.


Kom jij me halen en brengen, of een auto lenen? Ik heb alleen maar cabrio’s... Moet gewoon naar m’n werk...

Link naar reactie
Op 2-4-2020 om 19:42, Frenkie zei:

Rijjijofrijik?

Ik gooi maar eens een balletje op, ben benieuwd naar jullie reacties.

We zitten midden in een ongekende Corona crisis, het advies is afstand houden en thuis blijven.

Nu wordt het komende dagen mooi cabrioweer, en bij iedereen kriebelt het dan.

 

Wie haalt zijn Z tevoorschijn en gaat een stuk toeren of ben je solidair met bijvoorbeeld het zorgpersoneel en blijf je thuis?

Ben solidair, andere mensen moeten werken voor de zieken. Dus....... 

 

 

Link naar reactie

Ik woon aan de mergellandroute in Z Limburg. 

Ik denk dat er tussen 13 en 15 u 5-10 motorvoertuigen per minuut passeerden. 

Ik geloof niet dat iedereen op weg was naar familie of werk. 😉

Al met al behoorlijk druk dus. Jammer dat er dan genoten wordt van het uitlaatgeluid midden in het dorp op een snelheid die zo op het oog de max snelheid ruimschoots overschrijdt. Er wonen ook gewoon mensen. 

Let wel ik geniet ook van mijn ZZZZ 3.5 is, met een heerlijk uitlaatgeluid, als het kan. 

Al met al was er dus een heel wisselend beeld, zoals ook in dit topic al is geventileerd.

 

De rust is nu weer terug gekeerd.

 

 

Link naar reactie

Op zich wel met je eens. 

Maar ik lees ook veel reacties van (met name lokale) mensen die er blij mee zijn, omdat die motoren zo´n herrie maken.

Kijk, dat heeft niks met Corona te maken, dat zal namelijk ieder jaar op de eerste zomerse zondag zijn. Dus heb wel een beetje het idee dat het Corona argument wordt misbruikt om dit soort zaken te verbieden.

Link naar reactie
  • Administrator

Nou, ja en nee. Ik woon toevallig zelf ook aan een weggetje dat populair is voor toertochten per motor / cabrio / trekker / quad / éénwieler / huifkar etc. Soms vergaat horen en zien je als er een kudde Harley's of een roedel getunede Japanners langskomt, maar dat vind ik geen enkel probleem; heb je  iets leuks om naar te kijken .

 

Ik heb vorige week zondag toevallig de hele dag in de voortuin gewerkt (met een verticuteerhark. Bwèèèèh ...), maar het was denk ik wel twee à drie keer zo druk als op een normale zomerse weekenddag vorig jaar. Met name met motoren.

 

Dat is denk ik toch Corona gerelateerd. Onder normale omstandigheden kun je op een mooie dag immers kiezen uit van alles en nog wat: toertochtje / varen met een groepje op een sloepje/ terrasje pakken / groepsactiviteit in de natuur/ etc. / etc. Nu heb je eigenlijk bijna niks meer te kiezen omdat het meeste nu niet mag (en terecht!),. Blijft dus over: toertochtje. En dat doen dus nu véél meer mensen dan normaal ...  Ook in groepjes trouwens (zeg tot 6 voertuigen) en alleen al daarom kan ik me maatregelen als die in Limburg goed voorstellen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.