Ga naar inhoud

Te koop: Z3 M Coupe S54


Mus

Aanbevolen berichten

Te koop: Z3 M Coupe S54

Hallo allen!

 

Het is een tijdje geleden dat ik hier actief ben geweest, maar sommigen van jullie kennen mij waarschijnlijk nog wel.

Mijn oude account heeft de gebruikersnaam Mus (waarschijnlijk heb ik daar binnenkort weer toegang tot), mijn naam is Jochem,

ik woonde tot voor kort in Enschede, ik heb over een periode van 14 jaar, 4 verschillende Z3 Coupe's in bezit gehad -

allemaal bekend op dit forum.

 

Ik ben onlangs verhuisd naar Duitsland (Keulen). De vraag was vervolgens;

neem ik de auto mee of niet? Tijdgebrek speelt de hoofdrol; autoliefhebberij is een geweldige hobby
maar ook tijdrovend, en de prioriteiten liggen momenteel elders. Daarnaast maakt de staat van de auto

(en de huidige markt), dat het nog meer een collectors item is geworden - oftewel, geen slecht moment
om afscheid te nemen. Ondanks dat de Z3 Coupe altijd een plekje in mijn hart houdt (wellicht komt er
ooit wel een nummer 5) is het t.z.t. ook wel leuk om een keer wat anders te rijden.

 

Door naar de gegevens...

 

Gekocht eind 2011 uit de privé verzameling van BMW Dealer Düsseldorp met 59.000 kilometer op de teller (Ruud/AVVR is toen mee geweest om de auto te inspecteren),
Origineel Nederlandse auto! Voor zover ik heb kunnen achterhalen, zijn er in Nederland in totaal 11 S54 M Coupe’s geleverd. De auto heeft géén glazen kanteldak (zoals jullie weten; zeldzamer dan met dakje).

Kleur: Sapphire Zwart Metallic
Interieur: Zwart/Imolarood Nappa Leder

Belangrijkste fabrieksopties: elektrische stoelen, elektrische ramen, elektrische buitenspiegels, stoelverwarming, airco, radio/CD-speler (origineel), Harman Kardon audio systeem, cruise control.

Modificaties (doorgevoerd tijdens bezit):
Xenon (kleur: 6000K), AC Schnitzer Rennsport type I in 8.5 en 10.5x18 (pas gemaakt voor de Z3M), H&R schroefset (straat versie), Rogue Engineering veerpootlagers (versterkt en vanuit de wielkuip demonteerbaar), Millway camberplaten (originele aanwezig), Wiechers Racingline veerpootbrug, Powerflex subframe lagers en draagarmrubbers voor en achter (straat versie), G-Power einddempers (soundversie: normaal), middendemper verwijderd, ruitenwisser achter verwijderd (originele aanwezig), Macht Schnell MS97 pook (originele aanwezig).

Onderhoud: De auto is elke winter geschorst geweest en heeft uiteraard binnen gestaan (garagebox). Onderhoudsboekje zit erbij. De auto heeft bij 30.000 inspecitie I gehad;

bij ongeveer 60.000 inspectie II (AVVR/Ruud), en ik laat voor verkoop nog een inspectie I uitvoeren (voor het stempeltje, niet omdat het nodig is). De laatste jaren heb ik het meeste zelf gedaan (facturen aanwezig).

Elk jaar een oliebeurt ongeacht het aantal gereden kilometers. Overige zaken die ik zelf niet kan heb ik bij een locale oud-BMW monteur uit laten voeren (de koppelingscilinder is bijvoorbeeld vervangen).

Voor de zekerheid heb ik recent een aan-/verkoop keuring uit laten voeren. Op basis daarvan zijn de multiriemen vervangen, en wordt er een nieuwe accu geplaatst. Tevens is er een splinternieuwe set Michelin Pilot Sport

gemonteerd. Tot slot is de auto nog professioneel gepoetst door Autospa Lapaire.

Optisch zijn er, zoals te verwachten bij een auto van deze leeftijd, wat aandachtspuntjes - maar niks schokkends. De auto is schadevrij.

NAP is aanwezig. Finnik kenteken check (inclusief eigenaarhistorie). Reservesleutels compleet. BMW werkplaatshandleiding. Disklok stuurslot geef ik ook mee.

De auto wordt in opdracht van mij verkocht door Autospa Lapaire (Matthis Lapaire is een vriend van mij; het is voor mij natuurlijk niet praktisch om elke keer vanuit Keulen naar Enschede te moeten rijden).

 

Ik vraag momenteel €42.500. Wat denk ik een reële prijs is (discussie is welkom!). Een vriend (verkoper) van mij zegt altijd ''wil je 'm verkopen of te koop zetten 😅''?

Voor mij geld het eerste. Biedingen zijn welkom, en mocht je iemand weten, stuur hem/haar vooral door 🙂.

 

Thanks! M.v.g., Jochem

 

M1x.jpg

M2x.jpg

M3x.jpg

M4x.jpg

M5x.jpg

M6x.jpg

M7x.jpg

M8x.jpg

M9x.jpg

M10x.jpg

M11x.jpg

M12x.jpg

M13x.jpg

M14x.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat een leuke auto zeg! De heerlijke S54 in een stoer jasje. De wielen zouden niet mijn smaak zijn, maar de rest van de auto... geweldig.

 

Een koper vinden voor zoiets specifieks... er zijn weinig aangeboden, maar ik denk ook niet zo veel mensen die voor 40K+ specifiek een Z3M zoeken. De mensen die wel een zoeken zullen kieskeurig zijn, en ik zou als ik jou was beginnen met een echt goede fotoshoot. Al dan niet laten doen. Prachtige foto's maken van een perfect gepoetste auto, met veel details waaruit blijkt dat hij in topstaat is. Als je de originele wielen nog hebt zou ik daar ook foto's mee maken, en de koper laten kiezen welke set hij liever heeft.

 

Als ik mezelf als referentie neem: Toen ik mijn Z4M zocht vond ik het heel belangrijk dat alles 100% origineel was, of minstens eenvoudig naar origineel terug te brengen. Als dat bij de jouwe kan, dan zou ik dat duidelijk maken. Dan kunnen mensen naar eigen smaak keuzes maken en dat is wel zo prettig als je zo'n bedrag uitgeeft.

 

Succes met de verkoop!

Link naar reactie

Bedankt voor het compliment en de reactie!

 

Wielen zijn idd niet voor iedereen, maar ik kan niet zonder 😁.

 

Bedankt voor de tips. De markt is inderdaad niet heel groot. De prijsstijging van de afgelopen jaren maakt ook dat de auto
in een ''andere'' categorie terecht is gekomen. Aan de andere kant, er is maar 1 koper nodig en met het oog op de toekomst
zullen dit soort auto's (ook de Z4M) op de lange termijn hun waarde altijd houden.

De foto's zijn wat mij betreft redelijk goed, maar gezien de auto zwart is (wat lastig zichtbaar) kan het geen kwaad om nog een keer een nieuwe

shoot te doen bij beter licht.
Wielen heb ik niet meer, maar de nieuwe koper kan uiteraard de Schnitzers verkopen en daar een OEM set voor terug kopen
- en daarbij waarschijnlijk geld overhouden.

 

Ik weet dat sommige mensen liever voor 100% origineel gaan. Aan de andere kant is er ook een markt voor OEM+
- alle modificaties die ik heb doorgevoerd zijn van hoge kwaliteit / premium merken.
Ik denk dat de liefhebber wel kan inzien dat (in essentie) een ander onderstel, velgen en uitlaat relatief eenvoudig
terug te bouwen is naar origineel.

40K+ is veel geld, maar als ik kijk naar wat anderen vragen voor S54 M Coupe's is de mijne niet duur te noemen.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar onderstaande. 

 

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1506807104-bmw-z3-coupe-3-2-m-s54-z3m-343pk.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

 

De (na mij) goedkoopste op Mobile vraagt net geen €54K (met 110K op de teller), de (na mij) goedkoopste op
Autoscout vraagt €49K (met 160 op de teller).

 

We gaan het zien 🙂!

Link naar reactie

Ik denk ook niet dat je te duur bent hoor. Voor dit soort dingen - weinig aanbod en weinig/specifieke vraag - zullen mensen toch bepaalde wensen hebben die je vooraf niet in kunt schatten, en je moet net geluk hebben dat iemand graag een zwarte en een orginele NL met S54 wil bijvoorbeeld.

 

Die blauwe van je link is wel mooier gespresenteerd vind ik. En waarschijnlijk kan dat bedrijf ook garantie bieden. Je zou kunnen overwegen om hem via een bedrijf in consignatie aan te bieden, waarbij ze wellicht garantie kunnen bieden tegen meerprijs. Kan wel belangrijk zijn voor een koper die 40K+ stukslaat op een toch vrij oude auto.

 

Wat je foto's beteft: Persoonlijk stoort dat natte wegdek mij nogal, en ik vind het geen foto's die passen bij het bedrag dat je vraagt. Ze zijn niet slecht maar het kan beter. Hieronder wat foto's die ik afgelopen zomer gemaakt heb die ik persoonlijk neutraler vind. Hier is niks aan ge-edit, komt zo uit m'n A7 full frame. Maar het kan nog mooier als je een echt goede fotograaf inschakelt die ervaring heeft met auto fotoshoots.

 

Succes!

 

 

Z4M_Delden.jpg

Z4_net_gekentekend_4b.jpg

Z4_net_gekentekend_5b.jpg

Link naar reactie

Ik vind hem geweldig! Persoonlijk denk ik dat als je in de markt bent voor en s54 M coupe je niet echt naar de prijs kijkt maar naar conditie, km stand en kleurstelling. Ik denk daarom dat je vraagprijs te laag is. Als ik 60.000 te besteden had zou ik dat ook voor deze betalen.

Link naar reactie
13 minuten geleden, E86Michel zei:

 Als ik 60.000 te besteden had zou ik dat ook voor deze betalen.

 

Dat is makkelijk praten!🤣

 

Ik vind de velgen helemaal niet zo slecht staan ze passen wel bij het enigszins gekke model (goed bedoeld)  alhoewel de originele idd nog mooier staan, en origineel is denk ik het best verkoopbaar.

Het zijn iig velgen die BMW gerelateerd zijn en niet van die maffe aftermarket velgen.

 

Als ik toch wat mag zeuren dan is dat over de zwarte nieren, die vind ik een een BMW  9 van de 10 keren naar beneden halen.

 

De prijs zal oke zijn volgens mij, waarom zou je teveel vragen. Uiteindelijk ben je beter met een prijs waarmee je hem verkoopt.

 

Wat de foto's betreft, kies ff een droge dag uit en maak foto's in een mooie omgeving en niet in een nieuwbouwwijk.

 

Succes met de verkoop.

Link naar reactie
  • Administrator
13 uren geleden, Veloce zei:

Als ik toch wat mag zeuren dan is dat over de zwarte nieren, die vind ik een een BMW  9 van de 10 keren naar beneden halen.

Zijn originele chromen niertjes zitten al enige jaren in mijn Z3 (Ga er even vanuit dat ze uit deze kwamen), dat gaat 'm dus niet meer worden 😄

Link naar reactie
1 uur geleden, BMW-Z-CSi zei:

Zijn originele chromen niertjes zitten al enige jaren in mijn Z3 (Ga er even vanuit dat ze uit deze kwamen), dat gaat 'm dus niet meer worden 😄

 

 

Ruilen is huilen.......tja en jouw zwarte niertjes zitten misschien in zijn Z3  🤪

 

Maakt allemaal niets uit zolang je het zelf maar mooi vindt.

 

Link naar reactie
Op 18-2-2020 om 19:13, timewa zei:

 

Op 18-2-2020 om 19:13, timewa zei:

Ik denk ook niet dat je te duur bent hoor. Voor dit soort dingen - weinig aanbod en weinig/specifieke vraag - zullen mensen toch bepaalde wensen hebben die je vooraf niet in kunt schatten, en je moet net geluk hebben dat iemand graag een zwarte en een orginele NL met S54 wil bijvoorbeeld.

 

Die blauwe van je link is wel mooier gespresenteerd vind ik. En waarschijnlijk kan dat bedrijf ook garantie bieden. Je zou kunnen overwegen om hem via een bedrijf in consignatie aan te bieden, waarbij ze wellicht garantie kunnen bieden tegen meerprijs. Kan wel belangrijk zijn voor een koper die 40K+ stukslaat op een toch vrij oude auto.

 

Wat je foto's beteft: Persoonlijk stoort dat natte wegdek mij nogal, en ik vind het geen foto's die passen bij het bedrag dat je vraagt. Ze zijn niet slecht maar het kan beter. Hieronder wat foto's die ik afgelopen zomer gemaakt heb die ik persoonlijk neutraler vind. Hier is niks aan ge-edit, komt zo uit m'n A7 full frame. Maar het kan nog mooier als je een echt goede fotograaf inschakelt die ervaring heeft met auto fotoshoots.

 

Succes!

 

Thanks! Inderdaad, zoals altijd in het leven moet je een beetje geluk hebben.

 

Garantie is misschien wel een idee. 

 

Natte wegdek snap ik. Ik ben dit weekend bij de auto, kan redelijk goed met een camera overweg (deze foto´s heb ik niet gemaakt),

als het licht goed is  maak ik even een nieuwe serie. Foto´s van de Z4 zijn 👌.

 

Nogmaals dank voor de comments 🙂°👍!

 

23 uren geleden, E86Michel zei:

Ik vind hem geweldig! Persoonlijk denk ik dat als je in de markt bent voor en s54 M coupe je niet echt naar de prijs kijkt maar naar conditie, km stand en kleurstelling. Ik denk daarom dat je vraagprijs te laag is. Als ik 60.000 te besteden had zou ik dat ook voor deze betalen.

 

Kijk, dat hoor ik graag 😁!  Ik zal je quoten in de advertentie 😉.

 

23 uren geleden, Veloce zei:

Ik vind de velgen helemaal niet zo slecht staan ze passen wel bij het enigszins gekke model (goed bedoeld)  alhoewel de originele idd nog mooier staan, en origineel is denk ik het best verkoopbaar.

Het zijn iig velgen die BMW gerelateerd zijn en niet van die maffe aftermarket velgen.

 

Als ik toch wat mag zeuren dan is dat over de zwarte nieren, die vind ik een een BMW  9 van de 10 keren naar beneden halen.

 

De prijs zal oke zijn volgens mij, waarom zou je teveel vragen. Uiteindelijk ben je beter met een prijs waarmee je hem verkoopt.

 

Wat de foto's betreft, kies ff een droge dag uit en maak foto's in een mooie omgeving en niet in een nieuwbouwwijk.

 

Succes met de verkoop.

 

Diepe velgen staan wat mij betreft perfect bij de brede achterkant van de Coupe, hoe breder hoe beter 🙂 (qua looks iig).

Origineel zal idd beter verkopen. 

 

Zwarte nieren zijn idd niet voor iedereen. Ik vind de S54 nieren te veel chroom (die zijn volledig chroom), de S50 nieren zijn van binnen zwart,

die vind ik mooier, maarja, die horen weer niet bij de auto. Gelukkig zijn ze heel makkelijk te vervangen.

 

Eens!

Ga ik doen. Thanks en bedankt voor de tips!

 

10 uren geleden, BMW-Z-CSi zei:

Zijn originele chromen niertjes zitten al enige jaren in mijn Z3 (Ga er even vanuit dat ze uit deze kwamen), dat gaat 'm dus niet meer worden 😄

 

Ohja dat is waar ook haha 😅! Klopt! Ik ben helaas vergeten waar je woont...😜

 

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.