Ga naar inhoud

Keuze breedset 17” tov standaard


DBVS

Aanbevolen berichten

Keuze breedset 17” tov standaard

Beste lezers,

 

‘’ik heb een Z4 3.0 uit 2004 met een standaard set 17” velgen met 225 45 17 Bridgestone Potenza runflat banden. Ik wil vanwege het negatieve weggedrag van deze banden graag overstappen naar Michelin Pilot sport 4 non runflat banden. Tevens heb ik de mogelijkheid om een breedset toe te passen met 225 45 17 voor en 255 40 17 achter.

Heeft iemand ervaring en advies welke velgen ik het beste kan toepassen. Ik zou me kunnen voorstellen dat extra brede achterbanden het weggedrag qua stugheid en spoorvorming negatief kunnen beïnvloeden of misschien juist wel niet.

 

met vriendelijke groet,

 

Bart

Link naar reactie

Hoi Bart, bredere banden hebben als voordeel dat het vermogen beter op de weg gebracht kan worden, grip. En verder vooral nadelen. Meer wrijving dus hoger verbruik, geluidsniveau etc etc.

 

Daarom heb ik op mijn daily driver zo smal mogelijke banden voor het vermogen (280pk achterwielen): 225 voor en 245 achter. Super comfortabel.

 

Op de Z4 heb ik de originele 18" M met soortgelijke breedte, en daarmee heb je genoeg grip om 340pk kwijt te kunnen.

 

M.a.w. mijn advies is om niet breder te gaan, maar gewoon echt goede banden te kopen die professioneel uitgelijnd worden. Meer dan 245 breed is zelden zinvol bij "normale" vermogens.

 

My 2 cents.

Link naar reactie

Je noemt zelf al de beste banden die je kunt kopen. Ik heb weliswaar een E89, maar daarop ook een 18” breedset met genoemde maten. Ik heb gekozen voor Dunlop Sport Maxx RT 2. Non-RFT, heerlijke banden. Prima voor alledaags.
 

245 vind ik er een beetje te “getrokken“ op zitten maar soms verschilt dat ook per bandenmerk. De 255 staat mooi “vierkant”. Het oog wil ook wat. 

Link naar reactie

Ik heb geen ervaring met 17'' maar het zal ongetwijfeld wat zachter/soepeler (rechtuit) rijden dan de (oem) breedset die ik onder mn Z4 heb liggen,  icm een M onderstel en 10 mm spoorverbreders V + A, bovendien heb ik er Powerflex paars onder.

Ik zou niet anders willen,  hij stuurt als een kart en je kunt er enorm hard de bocht mee om. en kwa comfort is het nog heel goed te doen!

De banden zijn GoodYear  Eagle F1 en die bevallen heel goed.

Maw 18"" is een prima maat voor een E85 hoor, groter zou ik persoonlijk niet willen.

 

grt uit Zeeland

 

oott4mv4g34w.jpg

Link naar reactie
2 uren geleden, DBVS zei:

Ah, dank voor de reactie. Nog voorkeur voor banden? Als het maar Non RFT is, want RFT is echt een drama. Hij spoort niet en is veel te stug. Verder heerlijke auto!

 

Mijn E85 staat op een origineel setje 17 inch style 103 met de OEM RFT banden Brigdgestone REA050, rijdt geweldig!!

Zo gekocht  en afgelopen najaar een verse nieuwe set banden gemonteerd van hetzelfde.

Mijn vorige E85 stond op normale banden, merk geen enkel verschil, snap echt niet waarom mensen zo negatief zijn over de RFT banden.

Als een wagen niet spoort moet je het in de uitlijning zoeken of in je ophanging.

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Mijn originele éérste montage RFT's waren waardeloos, maakten herrie en spoorde niet!

Oorzaak ze waren 14 jaar oud.😁

 

Ben wel overgestapt op GoodYear Eagle F1 NRF's splinternieuw dus reden veel beter, misschien als deze ooit versleten zijn of te oud dat weer RFT koop?!

  • Haha 1
Link naar reactie

Dank jullie wel voor jullie reacties en wijze raad!

 

Oh, heeft iemand toevallig nog een zgan setje Styling 105 liggen? Ik heb een gebruikte set met wat stoeprandschade liggen die ik wil laten opknappen, maar op zich zou ik ook andere kunnen aanschaffen...

aangepast door DBVS
Link naar reactie
Op 11-1-2020 om 18:54, Veloce zei:

Jazeker.....

 

En  k heb de styling 108  waarmee m'n Z nieuw geleverd is, en nog steeds liggen in de schuur (in nieuwstaat)  en die ga ik eigenlijk steeds mooier vinden.

 

Wil je dat setje niet verkopen😉

 

Maar idd 14 jaar oude banden heb je dat dus.

Mijn verse set rft bridgestone echt geweldig!

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Spijt me maar ik verkoop de 108's niet, weet je wel hoe waanzinng  mooi de kwaliteit van die 2 delige BBS velgen is! Dan bedoel niet de kwaliteit van de lak, de kleur van het hart wel mooi  van kleur zeker icm de gepolijste buitenring. bovendien zijn tevens zijn ze behoorlijk licht van gewicht.

Ik ging ze eigenlijk pas waarderen toen ik ze zag  toen ze de RFT's eraf gehaald hadden, echt prachtig materiaal.

 

 

In de eerste instantie vond ik ze maar ''zo zo'' met die boutjes, dat soort meerdelige velgen vond ik eigenlijk nooit mooi!  Maar je ziet dat je smaak zich toch nog ontwikkeld 😁  Bovendien vind ik originele velgen het mooiste.

Ik kon toen een nieuwe set 107 kopen  wat ik gelijk gedaan heb  en heb er gelijk nwe GoodYears op laten leggen.

Voor mij staan de 107's nog steeds op de eerste en de 108 op de tweede plaats. 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie

De styling 107 en 108 zijn beide ook mijn topfavoriet.

Had afgelopen jaar het setje moeten kopen wat hier aangeboden werd op het forum, dom van me.

In nette staat moeilijk te vinden.

En gelijk heb je mooi houden die velgen!

 

 

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.