Ga naar inhoud

Werking angel eyes


Auke

Aanbevolen berichten

Werking angel eyes

Goedendag,

 

Omdat mijn originele koplampen niet meer goed werken heb ik een nieuwe set, met angel eyes, gekocht.

Er zit helaas geen schema bij de nieuwe koplampen. Het dim en groot licht spreekt voor zich omdat deze via de "oude" connectoren wordt aangesloten.
De angel eyes worden aangesloten via rode en zwarte draden. Ik heb al allerlei aansluitschema's gevonden op het internet maar hoe wordt het normaliter bij BMW aangesloten. Branden de angel eyes ook als je dim- en grootlicht aanzet? Is er iemand die een goed werkend aansluitschema heeft? Moet ik nog een kabelboom/unit aanschaffen om de boel aan te sluiten?

 

BVD

IMG_0492.jpg

IMG_0493.jpg

Link naar reactie

Aiaiai... pijn aan de ogen zulk China knutseldesign i.p.v. degelijk automotive design. Nu begrijp ik weer waarom ik zo blij ben dat ik alles origineel heb en houd aan mijn Z4.

 

Maar goed, ik denk dat de Chinezen dit zo hebben bedacht dat rood gewoon plus is en zwart min, de vraag is alleen of de LEDs intern een voorschakeling hebben (en er 12V op moet) of dat het rechtstreeks de verbinding naar de LEDs is, waarbij je extern de stroom moet begrenzing middels een weerstand, wat minder waarschijnlijk is.

 

Ik zou even met een stroomgeregelde voeding 12V aanbieden, + rood en - zwart, met de voeding begrensd op 20mA ofzo.

 

Als de LEDs dan zwak gaan branden, voer je de stroom iets op tot je weer op 12V zit, ik zou verwachten dat er dan maximaal een paar 100 mA loopt.

Dan weet je de aansluitingen, verbind je alle rode draden met elkaar en kun je kiezen waar je ze parallel aan wilt schakelen, dus b.v dimlicht, of dat je ze continu wilt laten branden door ze gewoon op de geschakelde 12V te zetten.

Alle zwarte ook aan elkaar en op de min. En dan duimen dat dit meer dan een maand heel blijft.

 

Succes en excuses voor mijn scepsis in de 1e zin, kon het niet laten.

aangepast door timewa
  • Like 1
Link naar reactie

Smaken verschillen, maar wellicht dat het Duitse DIEDERICHS  zijn koplampen in China laat maken.

Angel eyes branden zodra ik er 12V opzet. Wat ik dan vreemd vind dat de zwarte en rode draden dan niet in de connector van de aansluiting van het dimlicht zijn meegenomen. Ik ga duimen, als de kwaliteit niet goed is, dat ze binnen een paar maanden defect gaan. Zit namelijk 2 jaar garantie op.

Ook ik kon het even niet laten 😉

 

Link naar reactie

Moet dat niet op de stadslicht aansluiting? Of anders op de geschakelde plus, dat ze dus aan gaan zodra contact aan is. Zo is het in m’n E89 wel. Is het eerste licht dat aan gaat en blijft aan welk licht je bij schakelt.

Link naar reactie
  • Administrator

Bij mij zaten deze, of iets soortgelijks er bij aankoop ook op. Alleen had de vorige eigenaar er ook xenon in geklust. Ik had dus een iets ingewikkelder bedrading:

 

93F0B61F-1EAE-48BD-A77F-D12EFF9D06A3.jpeg

 

Bij mij waren de angel eyes als een soort DRL geschakeld: alleen aan als de rest niet aan was, aan zodra contact aan en uit zodra normaal licht aan.

 

Als ik je mijn mening nog mag opdringen: ik zou van de drie setjes rood/zwart die je ziet per lamp alléén de twee van de angel eyes meeschakelen. Ik vind dat bovenste balkje meegeschakeld afbreuk doen aan de angel eyes (en het geheel wel wat goedkoop maken):

 

5EFBDDBB-D199-44AB-8A48-1BB98216C322.jpeg

 

Maar als je dat doet ziet het er ingebouwd (uitgebouwd inderdaad wat “blingish”) best oké uit hoor. Ik ben terug naar OEM met witte knippers, maar vond deze toch ook best oké. Gemonteerd ziet het er zo uit (dit zijn de enige twee foto’s die ik zo nog weet op te snorren waarop je er iets van ziet. Wel een beetje uit een gekke hoek.):

 

04C42F7C-A773-43BC-92E3-D6807F483DDA.jpeg

 

B3DEE2C9-1875-46EC-846D-5A164FCDD26F.jpeg

Link naar reactie

Dank je 2.5 Si

Jij bent weer terug bij OEM maar ik ben het met je eens dat jouw vorige lampen er prima uitzien.
Mijn eigen lampen met witte knippers hebben ineens last van vochtproblemen (al van alles aan gedaan maar probleem blijft)

Doordoor is de lichtopbrengst van deze OEM lampen niet meer optimaal. 

Ontzettend bedankt voor de foto's, Ben het met je eens en ga jouw mening zeker meenemen en alleen de angel eyes aansluiten.

 

THXS

 

 

 

Link naar reactie

Brrrr vreselijk die aftermarket koplampen , doet zo`n afbreuk aan de hele auto naar mijn mening.

Vocht probleem is wel een dingetje bij de originele units idd, ik heb er ook last van, binnenkort-voorjaar maar eens de kappen-rubbers achter vervangen.

Mijn Z komt alleen buiten met mooi en droog weer, dus heb er minimaal last van.

Link naar reactie

Dag bofkont,

 

Ik heb de achterkap inclusief rubber vervangen, De unit langs de randen opnieuw "gekit" met kit wat ontwikkeld is voor dit doel.

Ook een vochtvreter aan de binnenkant van de achterkap. Na een paar weken kon ik een goudvis in mijn koplamp laten zwemmen.
Wat volgens mij dan nog zou kunnen overblijven is een scheurtje, wat ik niet zie, in de koplamp zelf. Of dat de "luchtinlaat/uitlaat" niet meer goed werkt en open blijft staan. Al met al voor mij een reden om te wisselen.

 

 

Link naar reactie

Hoi Auke, excuses voor mijn gekleurde reactie. Ik zou zelf 100 keer liever 2e hands OEM onderdelen gebruiken dan dit soort aftermarket, maar dat is persoonlijk.

 

Ik vermoed dat als je de originele afdekkapjes had besteld en vervangen nadat je de lampen goed droog had laten worden van binnen, je probleem ook was opgelost. Waarom met kit werken als je voor een paar tientjes originele kapjes kunt kopen?

 

Anyway, ik zou die rode draden gewoon op de geschakelde 12V plus aansluiten.

Link naar reactie

Beste timewa,

 

Excuses aanvoord hoor, een beetje plagen mag altijd  🙂

Ik heb originele kapjes gebruikt incusief rubber. De unit bestaat uit twee kunstof delen en zijn met een soort kit aan elkaar bevestigd. Deze kitrand heb ik vervangen. Dit alles heeft het probleem dus niet opgelost. Al met al best veel werk en ik was er klaar mee, dus vervangen.

Nu weer een helder lichtbeeld en tot nu toe tevreden. Smaken verschillen dus, en dat is maar goed ook.

 

Fijn weekend. 

Link naar reactie

Wellicht dat je ontluchters niet goed werkten van je originele koplampen.

Heb je xenon of gewone koplampen?

De normale variant is nog wel redelijk te betalen 700/800 euro voor een set.

Xenon unit kost tegenwoordig 1030 euro voor de E85 p/stuk🤪

Link naar reactie

Ik heb de normale variant, maar wel Xenon ingebouwd in deze originele koplampen.
Als de ontluchters niet goed werken kan je deze repareren? Het lijken wel een soort lamellen en volgens mij kan je er niet veel mee.

Een nieuwe originele set vind ik behoorlijk prijzig en ik wilde graag angel eyes. Daarom de keuze op nieuwe, niet originele, koplampen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.