Ga naar inhoud

waterpomp defect


CorvH

Aanbevolen berichten

Gisteren onderweg gestrand met de ZZZZ, Carcreations heeft me snel van de snelweg vluchtstrook afgeplukt en daar staat de auto nu ook.

Na uitlezen blijkt de elektrische waterpomp defect, een bekend probleem geloof ik.

(Gelukkig nog dik in de garantie periode)

 

Nu lees ik hier en daar dat het ook raadzaam is om gelijk de thermostaat te vervangen? Gezien de moeilijke bereikbaarheid van dat ding

als de waterpomp er ook nog zit.

 

Maar wat is wijsheid?

aangepast door CorvH
Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Vervelend Cor!


Ik zou zeggen samen. Ook je thermostaat heeft niet het eeuwige leven. En als je thermostaat straks wel kapot gaat, baal je verschrikkelijk dat je het nu niet hebt laten doen.
 

(Ruud heeft bij mijn E86 recent waterpomp, thermostaat, thermostaat v/d bak, expansievat en nog wat randonderdeeltjes samen vervangen. Ik wilde gelet op km stand en leeftijd graag voor de hand liggende slijtageonderdelen vervangen, juist hopend dat ze voorlopig niet “spontaan” de geest geven).

Link naar reactie

Heb ik ook gehad. Waterpomp en thermostaat vervangen, want als je de thermostaat later vervangt dan moet de pomp er weer af. Kostbaar grapje. De pomp dan. Ik was bij Ruud ongeveer € 700,00 kwijt. Het is een flinke klus vanwege het subchasis. Wel meteen een betere pomp dan de originele BMW pomp geplaatst. 

Link naar reactie
4 uren geleden, Henk zei:

Ha Cor, wat vervelend. Je hebt de Z4 net bij carcreations gekocht. Hoe veel staat er op de teller? Fijn dat ze je zo goed hebben geholpen.

Henk, klopt inderdaad bij Carcreations gekocht met ong. 126.000 op de teller.

Als het goed is kan ik de ZZZZ vrijdagmorgen weer ophalen.

 

Zal morgen eens bellen of ze de thermostaat ook willen vervangen.

Link naar reactie

Als ze de thermostaat niet willen vervangen op hun kosten, zou ik de thermostaat zelf betalen. Die kost niet veel. Zoals ik al zei, is het weer verwijderen van de pomp een flinke klus en dat gaat je later nog de nodige (veel) montagekosten opleveren. Dus hoe dan ook nu meteen laten doen.

Link naar reactie

Vandaag gebeld, maar de nieuwe pomp was al gemonteerd, had ik dus eerder moeten bellen...

 

Maar vanmiddag werd de ZZZZ weer keurig thuis gebracht met een bloemetje voor het ongemak van afgelopen zaterdag.

Had niet gehoeven, maar weer prima service van Carcreations. ( en nee, ik heb geen aandelen 🙂 )

 

Link naar reactie

Jammer, maar het is niet anders. Wel netjes hoe ze dit hebben opgelost.
Thermostaat is, zo ver ik weet, eigenlijk nooit het probleem. Het is die plastic waterpomp van BMW die het probleem veroorzaakt. Bij mijn Z4 is er toen een metalen VDO pomp ingezet. Geniet van het bloemetje en vooral van een weer goede koeling 😁

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.