Ga naar inhoud

Ik weet het niet meer


FireSpy

Aanbevolen berichten

Ik weet het niet meer

Ik heb al een tijdje een mooie Z4 als opvolger voor m’n Z3 2,2 Sport Edition van 2002 die ik al sinds 2007 in bezit heb. Ik twijfel nu tussen  hem een jaar of vijf wegzetten of nu toch maar afscheid nemen waar ik wel wat moeite mee heb......

Link naar reactie
  • Administrator

Gewoon verkopen weg ermee....oh nee zou hem wegzetten en houden .... M.a.w.  dit zijn de 2 reacties die je hier kunt krijgen denk dat jezelf de keuze moet maken mits je een ander de schuld wilt geven voor de verkeerde keuze 🙈😌

Link naar reactie
  • Administrator

De vraag die je aan jezelf moet stellen is....waarom zou ik de Z3 (erbij) willen houden

 

niks meer niks minder 😉

Link naar reactie
  • Administrator

Bijna iedereen die in zo’n twijfelsituatie toch verkoopt krijgt vroeg of laat spijt. Bij twijfel niet doen ...

 

Als je de Z4 kunt aanschaffen zonder verkoop van de Z3 (dus de verkoopopbrengst niet nodig hebt) en je Z3 kunt wegzetten zou ik dat 100% zeker doen.

 

Er is dan geen reden om haast te maken volgens mij en als je over een half jaar, of jaar alsnog wilt verkopen ben je niet echt in. een slechtere positie. Terwijl je als je nu verkoopt wel in een slechtere positie bent als je daar spijt van krijgt.

 

Nog een mogelijk argument: niet iedereen die overstapt van Z3 naar een Z4 is uiteindelijk tevreden. Als je terugwilt en je hebt jouw Z3 verkocht, heb je zeker spijt ... 

  • Thanks 1
Link naar reactie

Zit met hetzelfde. Feitelijk doe ik niks meer met m’n smart roadster, behalve elke twee weken even een ritje, maar hij staat droog, eet bijna geen brood en levert niks meer op. Maar op 3000km na heb ik alle kilometers ermee gereden. En het is gewoon nog een heel goede auto. Een verschil met m’n oldtimer, die stond in de stalling en zag ik twee jaar niet, tot de volgende apk. Dan bekoelt de liefde wel hoor. Maar als ik weer in m’n roadster zit en dat conditieritje doe, denk ik toch elke keer weer wat een leuk autootje is het toch.

 

Dus, wil je pijnloos afscheid nemen, houdt hem nog even maar zet hem ver weg. 

Link naar reactie

Zonder goede stalling, zou ik hem niet houden. Heb je dat goed voor elkaar en kan je het zonder de pecunia stellen, dan liet ik hem mooi staan. Beide modellen hebben hun prachtige lijnen; dus prima om zo af en toe nog eens te aaien.

Link naar reactie

Plan is een groot woord, maar ik zou het wel leuk vinden om over een jaar of vijf al het plaatwerk er af te schroeven, optimaal onderhoud op alle gebied te plegen en de losse delen te laten spuiten om hem dan weer zo goed als nieuw te krijgen. Hij is nu in een behoorlijk goede staat maar wel altijd gewoon gebruikt. De km stand is relatief laag: net boven de 100.000.

Of dit kans maakt weet ik echt nog niet.

Ik denk dat ik hem binnenkort op een mooi droog plekje in elk geval tot het voorjaar wegzet in de parkeergarage bij mijn kantoor. 

Dan kijk ik dan wel eens verder.

De Z4 wegdoen en terug naar de Z3 zie ik niet gebeuren: het zijn 2 compleet verschillende auto's: Z3 2002 met 170 Pk, de Z4 35is die ik al een half jaar heb is getuned met 387 Pk, beter onderstel en M5 remmen.

 

Link naar reactie

 

Ik zou hem houden en er mee blijven rijden naast je andere auto's. Zelf gebruik ik (de laatste jaren niet heel veel kilometers) al bijna 13 jaar een Z3 naast andere auto's. 

aangepast door Emi
Link naar reactie
4 uren geleden, HAL2001 zei:

Ik heb helemaal geen Bmw meer en ik mis mijn Z3 elke dag. 

Dat lijkt me echt ruk. Ik twijfel (al jaren) over een andere auto, maar heb angst dat ik mijn Z4 ga missen (langste autobezit ooit, in mijn leven).

Link naar reactie
Op 10-12-2019 om 22:03, Ewout zei:

Oh ja, jij hebt die prachtige iS uit Duitsland. Hoe is het daarmee?

Die bevalt geweldig! Alleen m’n vrouw vindt hem wel een beetje heftig :-)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.