Ga naar inhoud

Hardtop te huur.


Rover

Aanbevolen berichten

Waarom zou je een hardtop willen?? het is ook nog eens slecht voor je linnen kap als die lang opgevouwen is.

Ik zou de linnen kap jaarlijks goed schoonmaken en impregneren met een water afstotend goedje.

https://www.carclean.com/nl/303-fabric-guard-473ml.html?gclid=Cj0KCQiAw4jvBRCJARIsAHYewPP2t4PsWX9dwD72B_Lul2FOhwOwgzqz9rL9qL6EgaseJw7V4rRaDhkaAp4qEALw_wcB

Link naar reactie
Op 30-11-2019 om 16:09, bofkont zei:

Waarom zou je een hardtop willen?? het is ook nog eens slecht voor je linnen kap als die lang opgevouwen is.

Ik zou de linnen kap jaarlijks goed schoonmaken en impregneren met een water afstotend goedje.

https://www.carclean.com/nl/303-fabric-guard-473ml.html?gclid=Cj0KCQiAw4jvBRCJARIsAHYewPP2t4PsWX9dwD72B_Lul2FOhwOwgzqz9rL9qL6EgaseJw7V4rRaDhkaAp4qEALw_wcB

Het is naar mijn weten ook niet goed voor de kap om nat te worden en het vervolgens vriest. Zal iets in de trant van uitzettende water/ijs zijn die de vezels aantast. 

aangepast door Sgub
Link naar reactie
7 uren geleden, Sgub zei:

Het is naar mijn weten ook niet goed voor de kap om nat te worden en het vervolgens vriest. Zal iets in de trant van uitzettende water/ijs zijn die de vezels aantast. 

Daar heb ik nog nooit van gehoord of ergens gelezen. maar zou inderdaad zo kunnen zijn.

 

Link naar reactie
  • Administrator

Terug naar de TS: WAAROM wil je hem eigenlijk uitproberen? Wat zijn de punten waar je nog over twijfelt? 

 

Het is nog al een mijl op zeven voor zowel de TS als degene die zijn hardtop uitleent. Zoals @sandere39 terecht zegt: er zit ook nog afstelwerk aan. Een slecht afgestelde hardtop geeft niet echt plezier. Dat is nog best een werkje en dus best veel gedoe voor één week. Tot slot is het niet risicoloos: ik las op het Duitse forum deze week twee berichten van hardtops waarvan de ruit dit seizoen bij de montage gesneuveld was. En die ruitjes .... kun je NERGENS meer krijgen. 

 

Daarmee kom je dus al snel op een bedrag aan "huur" uit, wat toch al een deel is van de aanschafprijs van een tweedehands hardtop.

 

Je zou daarom ook eens kunnen kijken of het omgekeerde scenario niet mogelijk is: proberen of er met een (professionele) verkoper afspraken te maken zijn over hoe het gaat als je er na één a twee weken na de koop toch weer van af wilt. Cabrio Care in Naarden bijvoorbeeld heeft er eigenlijk altijd wel een aantal op voorraad (dat geldt vast voor meer bedrijven, maar dit schiet me nu te binnen en is voor jou niet heel ver).

 

Kijk ook maar eens wat ze allemaal opnoemen qua werkzaamheden: 

 

Aflevering inclusief:

  • aangesloten en geteste achterruitverwarming
  • afstelling op uw auto
  • controle en afstelling portierruiten op zowel softtop als hardtop
  • watertest
  • proefrit voor geluidscontrole

Dat is deels natuurlijk een verkoopverhaal, maar niet helemaal uit de lucht gegrepen. 

 

 

Link naar reactie
  • Administrator

Eenmaal goed afgesteld is dat voor een Z4 met 2 man ook niet heel veel meer werk dan tien minuten hoor. Het gaat vooral om de goede afstelling de eerste keer. Daarna is het vrij simpel om hem er weer op te zetten (en eventueel je ruiten even opnieuw initialiseren vanwege mogelijk verschil tussen softtop en hardtop).

 

Wij hebben overigens een mooie how to voor het afstellen van je hardtop: zie hier,

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.