Ga naar inhoud

Op zoek


Scorpion

Aanbevolen berichten

  • Administrator
Op zoek

Graag jullie mening;

 

Ben me aan het oriënteren voor een e89. Ik lees hier en daar wat negatieve teksten over de N20 4-cilinder motor 😕, ik heb namelijk de 2.8 met 245pk op mijn lijstje staan.

 

Of toch voor de oude 6-cilinder 2.3 gaan met 204pk?

Voordelen / Nadelen ?

 

Nee, ik hoef geen 300+pk 😝

Link naar reactie

Zou een 30i zoeken. Geen turbogedoe maar echt niet kinderachtig. 23i is op zich ook prima. 
 

Voordeel van een recente 4 cilinder is dat ze harder afwaarderen dus betaalbaar zijn en soms betere onderdelen hebben (achterlichten en constructie dakmechanisme). Nadeel is dat je toch relatief meer berichten leest van problemen met deze motor tov de 6 cilinders. Voorts is alleen de 28i een beetje te doen, de 18i en 20i zijn echt te tam. Ik was er teleurgesteld van (totdat ik wat later mijn 30i zou worden, reed). Ze zijn wel te chippen tot nivo van de 28i maar er zitten toch wel wat andere onderdelen in, waardoor je je af kan vragen of het ook goed voor dat motortje is.

 

Ohja, vergeet niet dat het geluid niet te vergelijken is. En dat is toch een (groot) deel van de beleving. De 6 cilinders (niet de 35i en iS) zijn nauwelijks zwaarder dan de 4.

 

Ga vooral rijden. En probeer ook het verschil in stoelen. Ik snap überhaupt niet dat die vlakke stoelen geleverd zijn.

 

Veel plezier!

  • Thanks 1
Link naar reactie

@Scorpion Roger, je mag uiteraard in die van mij een keer sturen, no problemo, stuur me maar een PB. 

De 3.0 is veel moeilijker te vinden dan de 2.3, en ik zou idd ook voor de sportstoelen gaan. Autoscout en Mo

bile.de "aan" zetten, als je zelf wil importeren heb ik wel (een) kennis hoe en wat. Stukje Duitsland in is voor ons geen probleem. Succes! 

  • Like 1
Link naar reactie

Het meeste is al gezegd. Het 6-cilinder equivalent van de 28i is inderdaad eerder de 30i dan de 23i. 

 

Nadeel van de 30i is dat het aanbod nogal beperkt is. Mocht je  (net zoals ik) een handbak willen, dan is er zelfs nagenoeg geen aanbod. Ik schat in dat in heel Nederland niet meer dan 5 handgeschakelde 30i's rijden, waaronder een prachtige in space grau... 

 

Voordeel van de 30i is dat ze nauwelijks duurder zijn dan de 23i. Niet in aanschaf, maar vooral niet in exploitatie. De kosten voor brandstof, wegenbelasting, onderhoud en verzekering zijn hetzij gelijk, hetzij slechts marginaal duurder.

 

In de vergelijking met de 28i geldt dat de prestaties vrijwel gelijk zijn aan de 30i. Een voordeel van de 28i is een significant lager verbruik. In hoeverre dat een belangrijk voordeel is hangt uiteraard af van het aantal km's dat je maakt. 

Link naar reactie

109 E89 30i waarvan 81 automaten en dus 28 handbakken. Daarvan 10x grijs. 
ZN188J, 5XKJ53, 61KFV3, 74KHZ8, 69KNS5, 19JZV9, 80JTS3, 82JSG1, 71JNF7 en 97JHB4. Jij weet vast wel welke van jou is.

😃

 

Open RDW data.

 

Mijn automaat in het bruin komt 12x voor, dus net zo “zeldzaam”. 😎

 

Totaal is 831 Z4 E89 in NL geregistreerd.

aangepast door Ewout
Link naar reactie

38 stuks. Zoals Jeroen al zei, de 30i is zeldzamer. :hypocrite:

 

Hier alle kentekens: https://voertuig.net/zoek/merk/bmw/model/z+reihe,z+series,z4+sdrive+35i,z4+sdrive35i,z4+roadster,z+4,z-reihe,bmw+z4/type/z89,z4/motor-cilinder-inhoud/2979/motor-versnellingsbak/automaat/motor-versnellingen/7/kleur/bruin

 

Deze site maakt het zoeken in de open RDW data makkelijker. Echter, doordat de RDW niet altijd even secuur auto's invoert (soms heb ik het idee dat er zelfs dyslectische administratieve medewerkers zijn, roadster soms als roadstar ingevoerd) moet je meerdere voertuigtypes aanklikken. Zo is er niet alleen een type Z4 Sdrive35i maar ook een Z4 Sdrive 35i. De spatie maakt het verschil. Maar ze staan ook onder Z Reihe (veel import auto's) of Z series (ook). Daarna kun je om zeker te weten de juiste cilinderinhoud kiezen. Die verschilt van de 30i. Het scheelt een paar cc's, dus dat geeft meer zekerheid dat je de juiste auto's vind. En dan de kleur. Bruin is bruin zoals Jeroen ook al terecht opmerkte. In tegenstelling tot grijs. Jouw kenteken staat ertussen Karin, dat heb ik al gecheckt. (LGL)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.