Ga naar inhoud

K&N filters


Aanbevolen berichten

LS,

relatief nieuw op deze website, want heb eerst een jaar op de Duitse website rondgekeken (www.zroadster.com) om informatie op te doen voor de aanschaf. Sinds dec vorig jaar heb ik nu mijn coupe. Pas 3 weken geleden liep ik tegen deze website aan. :D

Mijn vraag betreft K&N filters. Ik heb een 2.8 coupe uit 2000 en mijn kleine broertje wilde me aan een K&N filter helpen. Nu is de vraag hoeveel extra een "open air" brengt t.o.v. een normale K&N filter? Alle info is welkom.

DVG The Shrike

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je hoort vaak dat een open air filter in de Z3 meestal alleen maar meer lawaai (gehuil) met zich meebrengt en een verwaarloosbaare hoeveelheid extra power/souplesse. Bovendien zou je iets moeten verzinnen om juist geen warme lucht uit het motorruim aan te zuigen, want dat zou het hele effect wat teniet doen.

Ikzelf ben met wat andere gechameerd van de BMC carbon ramjet airfilter. Dure grap maar dan heb je ook wat. Huub hier op het forum heeft hem ingebouwd en er staan ook wel plaatjes van in.

En welkom op het forum natuurlijk...

Link naar reactie

Hi Shrike, een K&N open lucht filter brengt je niet zozeer veel extra. Als je niet voldoende koudere lucht aangvoerd krijgt, maar de warme lucht uit het motorcompartiment zal je eerder vermogen verliezen. Kijk liever naar een airbox met een heatshield. Voorbeeld http://www.mz3.net/articles/169.html

Een ding is zeker, dat is een toename in geluid. Als je er van houdt is het geweldig, zeker als je in je toeren klimt. Maar nogmaals, je toename in vermogen is nagenoeg te verwaarlozen.

Nog een artikel over luchtfilters http://www.mz3.net/articles/067.html

Link naar reactie

Met dit verhaal is iedereen hier het wel eens denk ik.

Ik heb zelf een K&N vervangings filter in m'n luchtfilterhuis. Bij de 2.8 zit de luchtoevoer daarvan net naast de koplamp dus hij zuigt koude lucht van buiten aan.

Het effect van de filter is nagnoeg nihil. Het enige voordeel is dat je hem nooit meer hoeft te vervangen. Een openlucht filter geeft idd meer geluid maar niet meer power. De reden dat veel jongens zo'n ding kopen is omdat in veel auto's de standaard luchtfilters niet zo goed zijn. Bij de BMW is dat anders.

Chris XL kan je d'r meer over vertellen. Hij heeft een openlucht filter ingebouwd vanwege het geluid.

Link naar reactie
Hi Shrike, een K&N open lucht filter brengt je niet zozeer veel extra. Als je niet voldoende koudere lucht aangvoerd krijgt, maar de warme lucht uit het motorcompartiment zal je eerder vermogen verliezen. Kijk liever naar een airbox met een heatshield. Voorbeeld http://www.mz3.net/articles/169.html

Een ding is zeker, dat is een toename in geluid. Als je er van houdt is het geweldig, zeker als je in je toeren klimt. Maar nogmaals, je toename in vermogen is nagenoeg te verwaarlozen.

Nog een artikel over luchtfilters http://www.mz3.net/articles/067.html

ha :D je was me voor

Link naar reactie

yeah... maar het geluid is wel indrukwekkend bij de K&N hoor. Geen gehuil, maar eerder een "zacht" :D geraas als je over de 4000 toeren komt!

Je hebt vorige week ook gemerkt dat er toch een (klein) verschil is in de sprint tussen de twee gelijke auto's

Link naar reactie
yeah... maar het geluid is wel indrukwekkend bij de K&N hoor. Geen gehuil, maar eerder een "zacht" <_< geraas als je over de 4000 toeren komt!

Je hebt vorige week ook gemerkt dat er toch een (klein) verschil is in de sprint tussen de twee gelijke auto's

Ja, omdat jij sneller schakelt denk ik. Bovendien had ik een hardtop d'r op, en een vriendinnetje d'r in, jij beiden niet. Maar misschien heb je gelijk....

Link naar reactie

Ikzelf heb ook een K&N vervangingsfilter in mijn 2.8 Qp. Geen grote veranderingen kwa geluid, alleen bij gas lossen en terugschakelen een tof geroffel in mijn Eisenmann uitlaat.

Geen merkbare vooruitgang kwa prestaties.

Maar ik bekeek het ook als een standvastiger alternatief voor de seriefilter.

Link naar reactie

Ik kan de topics niet echt meer vinden, maar over het geluid wat de open lucht filters van K&N met zich meebrengt wordt nogal eens gediscuseerd. Er kan een bepaald bijgeluid ontstaan wat als zeer irritant ervaren wordt. Er waren toen zelfs mensen die de hele kit eruit gesloopt hadden omdat ze er gek van werden. Ik ben dus de bron even kwijt, maar als je beter zoekt dan ik kom je ze vast tegen.

Link naar reactie

Zoals in het antwoord aan Michel van K&N. Een onbekend probleem, bij mij is er geen "fluit" te horen, alleen gebrul als je hoog in je toeren zit. Dit zal per auto misschien verschillen, dan heb ik gewoon geluk gehad. Btw op de 1.9 van ChristineXS is ook een K&N open luchtfilter gezet, ook hier geen gefluit, maar soms een oorverdovend gebrul als de kick down inschakeld.

Link naar reactie
LS,

relatief nieuw op deze website, want heb eerst een jaar op de Duitse website rondgekeken (www.zroadster.com) om informatie op te doen voor de aanschaf. Sinds dec vorig jaar heb ik nu mijn coupe. Pas 3 weken geleden liep ik tegen deze website aan. -_-

Mijn vraag betreft K&N filters. Ik heb een 2.8 coupe uit 2000 en mijn kleine broertje wilde me aan een K&N filter helpen. Nu is de vraag hoeveel extra een "open air" brengt t.o.v. een normale K&N filter? Alle info is welkom.

DVG The Shrike

Je hebt het inmiddels allemaal gelezen? Die van mij is er nog: compleet met alles erbij en, zoals gezegd, nauwelijks gebruikt. Als je geïnteresseerd bent, worden we het over een prijs(je) wel eens. Stuur me maar een mailtje.

Michiel.

Link naar reactie
-_- ik heet niet voor niets ChrisXL......dus die zaken moeten elkaar wel opheffen ;)

De enigste Z3 rijder met een schouderbreedte van 1.10 meter in de stoel..... :D

Link naar reactie
-_- ik heet niet voor niets ChrisXL......dus die zaken moeten elkaar wel opheffen  ;)

De enigste Z3 rijder met een schouderbreedte van 1.10 meter in de stoel..... :D

Nou, in verhouding met sommige van onze Duitse Bratwurst-eters is Chris maar een "s"-je ^_^

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.