Ga naar inhoud

olieverbruik E89 35i


Guus zzzz

Aanbevolen berichten

olieverbruik E89 35i

Wat is een normaal olieverbruik met gemiddelde rijstijl voor een E89 35i?

 

Bij aankoop stond de auto op 3/4 vol. volgens het elektronische systeem. Vandaag na dat er zo'n totaal zo'n 1250 tot 1500 km gereden is met de auto een liter bijgevuld. Mogelijk dat de auto wel redelijk wat vocht in blok had ivm dagelijks van garage naar buiten en van buiten weer in de garage te worden gereden bij de verkopende partij. Mogelijk dat er sowieso dus redelijk wat water verdampt is. Wel eens vol doorgetrokken maar rijd zeker niet binair. 

 

Hoor graag alvast dank en groet,

Martijn 

Link naar reactie

verdampt water?? hmm mooi fabeltje.

 

Mijn IS gebruikt op een jaar (tussen de 15k en 20k) misschien max een liter olie

Ik heb de laatste keer bij de olie wissel gemeten wat eruit kwam en dat was rond de 6 liter,en ik gooi door het jaar heen af en toe een kwart liter erbij met het idee dat dat wel voldoend is...en de stand in de boordcomp is nooit onder max. geweest.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Toen ik mijn IS net had moest er na ongeveer 10.000km een liter bij.

Dat was in de overgang van eigenaren en wat meer nieuwsgierigheid naar wat al die ponnies zoals kunnen doen.

 

Verleden voorjaar nieuwe olie erop en na 2 Alpentrips, een paar Eifeltrips en wat rondom de kerk, nog niks hoeven bij te vullen.

Sterker nog, systeem geeft nog steeds aan op "MAX".

 

Nu ga ik er van uit dat Dusseldorp er niet ter compensatie al een liter extra ingekiept heeft....

 

Ik heb wel het idee dat snelle Autobahn ritjes wat extra olie doen verbruiken.

Niet zozeer via de zuigerveren als wel via carterontluchting.

 

En mijn IS heeft afgelopen week de 160.000km aangetikt.

aangepast door PHS
  • Like 1
Link naar reactie
Op 5-10-2019 om 21:58, Guus zzzz zei:

olieverbruik E89 35i

Wat is een normaal olieverbruik met gemiddelde rijstijl voor een E89 35i?

 

Bij aankoop stond de auto op 3/4 vol. volgens het elektronische systeem. Vandaag na dat er zo'n totaal zo'n 1250 tot 1500 km gereden is met de auto een liter bijgevuld. Mogelijk dat de auto wel redelijk wat vocht in blok had ivm dagelijks van garage naar buiten en van buiten weer in de garage te worden gereden bij de verkopende partij. Mogelijk dat er sowieso dus redelijk wat water verdampt is. Wel eens vol doorgetrokken maar rijd zeker niet binair. 

 

Hoor graag alvast dank en groet,

Martijn 

Dus iedere dag 2x een koude start en een paar meter rijden? Wat een dwaas, dat is echt heel slecht voor een motor.

Waarom ben je niet begonnen met een oliebeurt?

Link naar reactie
Op 6-10-2019 om 18:05, maRRco zei:

6 jaar vrij sportief gereden met een 3.5i, gemiddeld 7000 km per jaar.

Al die jaren nooit 1 druppel olie bijgevuld , oliepeil stond altijd perfect, wel uiteraard iedere 2 jaar olie laten verversen.

Met zo weinig km is het juist raadzaam elk jaar de olie te verversen.

 

Maar idd waanzin elke dag de auto 2x starten en enkel naar buiten/binnen rijden.

Hoelang hebben ze dat gedaan?? zou idd direct de olie eens goed verversen en desnoods eens de motor laten flushen met Forte in overleg met de garage.

http://www.forte-benelux.com/NL/Forte-Producten/Auto/Motor/New-Generation-Motor-Flush.html

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.