Ga naar inhoud

Z4: Display zwart / niet meer omhoog.


Peterzzzz

Aanbevolen berichten

Z4: Display zwart / niet meer omhoog.

Hi zzz/z vrienden

 

Terug van vakantie dacht ik lekker even de Z4 uit te laten en na "kontakt aan" doet zich direct t volgende probleem voor;

Display gaat niet meer omhoog. en is zwart zonder beeld. 

De radio doet t gewoon, cd speler heb ik niet uit kunnen proberen.

Overal gezocht maar de enige info die ik vind is dat r iets mis zou zijn met de dvd speler van het navigatiesysteem. Wat me overigens vreemd lijkt want die zit tussen de stoelen.

 

Iemand hier bekend met dit fenomeen?

 

Link naar reactie

Heb met mijn ZZZZ hetzelfde (of in elk geval soortgelijk) probleem.

Scherm reageert in eerste instantie ook niet op de knop om het omhoog te klappen, pas na een aantal keren proberen klapt hij helemaal open.

 

Ondanks een nieuwe accu en draaiende motor lijkt het echter wel iets van een spanningsprobleempje te zijn, aangezien hij het wel gewoon doet als ik er even mee gereden heb. Heb nog niet geprobeerd wat er gebeurd als ik hem gewoon met rust laat en ga rijden, dus dat is nog een optie.

 

Vreemd blijft het wel, dus ik heb ook niet echt een antwoord of oplossing voor je.

Nog niet... 😉

 

 

Link naar reactie

Goedemorgen en bedankt voor jullie reacties

 

ik ben een beetje huiverig van t accu loskoppelen want begreep van mn garagist dat er na aankoppelen weer problemen met andere systemen kunnen ontstaan?

wat betreft accuspanning; de auto startte direct na 2 weken stilstand dus lijkt me niet dat er een spanningsprobleeem kan zijn. 🤞

 

 

Link naar reactie
  • Administrator

Problemen met andere systemen door loskoppelen accu zou niet moeten kunnen.

 

Je zult een paar dingen opnieuw moeten instellen, zoals de datum, tijd, mogelijk je ramen even initialiseren en je dagteller zal weer op 0 staan. Maar dat mag dus geen naam hebben.

 

Link naar reactie
22 uren geleden, 2.5si zei:

Problemen met andere systemen door loskoppelen accu zou niet moeten kunnen.

 

Je zult een paar dingen opnieuw moeten instellen, zoals de datum, tijd, mogelijk je ramen even initialiseren en je dagteller zal weer op 0 staan. Maar dat mag dus geen naam hebben.

 

 

Ok thx ik ga t uitvoeren.  

 

 

Link naar reactie

Uitgevoerd!

 

storing van display is verdwenen en doet t als vanouds.

Helaas heb ik r iets anders voor teruggekregen.

 

3 gele lampjes. DSC, ABS, Bandenspanning controle (loopt ook via ABS)

Bandenspanning controle krijg ik niet gereset middels knop op middenconsole en andere 2.....geen idee.

 

 

Z4 na loskoopelen accu 290919.JPG

Link naar reactie

Heel erg vervelend dit soort storingen, maar mooi dat je het toch hebt kunnen oplossen.

Ik heb sinds vorige week deze OBD2 lezer die specifiek voor Bmw is (modellen 2000-2013)en alle seperate modules kan benaderen uitlezen en foutcodes van kan resetten.

https://www.amazon.de/gp/product/B01MYUZNR8/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Link naar reactie
  • Administrator

Kijk, goed om te horen dat die bevalt. Ik heb toevallig gisteren de Creator 310 besteld. Was in de aanbieding voor vrijwel hetzelfde bedrag als de 110 ...

  • Like 1
Link naar reactie
Op ‎30‎-‎9‎-‎2019 om 17:16, bofkont zei:

Heel erg vervelend dit soort storingen, maar mooi dat je het toch hebt kunnen oplossen.

Ik heb sinds vorige week deze OBD2 lezer die specifiek voor Bmw is (modellen 2000-2013)en alle seperate modules kan benaderen uitlezen en foutcodes van kan resetten.

https://www.amazon.de/gp/product/B01MYUZNR8/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

 

Niet nodig mn vriend, garagist leest gratis uit

 

 

 

 

T wordt steeds spannender

Na schoonmaken van wielkasten en carrosserie afgelopen zaterdag brand ineens airbaglampje op dashboard rood

Link naar reactie
  • Administrator
1 uur terug, Peterzzzz zei:

...

Na schoonmaken van wielkasten en carrosserie afgelopen zaterdag brand ineens airbaglampje op dashboard rood

 

Dat klinkt gekker dan het is. Brandend airbaglampje (dat overigens alleen maar rood kan branden) kan vele oorzaken hebben. Voor de hand liggend zijn "gerommel" rondom je stoelen, waardoor de verbinding met de connector (tijdelijk) verstoord is. Ook voor de hand liggend, maar waar je zelf mogelijk minder snel aan denkt, zijn bijvoorbeeld de connectoren van de kabelbomen naar de deuren waar wat speling / slecht contact in kan ontstaan door poetswerk.

 

Ook hier weer: even (laten) uitlezen.  Heb ik vorige week toevallig ook gedaan. Met mijn (ook door Horus aanbevolen) Creator 310. Oorzaak verholpen en gereset. Gewoon thuis ... :default_sFun_whistle:

 

Mijn garagist leest wel gratis uit, maar het scheelt toch weer een bezoekje. Qua tijd en benzine heb ik die Creator gevoelsmatig al terug verdiend ...

  • Like 1
Link naar reactie

Inderdaad 2.5SI zo denk ik er net over, ideaal gewoon even thuis of onderweg de storing uitlezen.

Kun je direct een beoordeling maken of het ernstig is of niet,

Eerder dit jaar airbag storing laten resetten a 45 euro, toen heb ik heel snel mijn Creator110 aangeschaft. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.