Ga naar inhoud

Engelse zetels inbouwen in e85


Tony

Aanbevolen berichten

Op 5-1-2020 om 10:49, Robby zei:

Vraagje, hoe sluit ik de kabel aan op het blauwe stekkertje?

bij mij zit dit kastje er ook niet onder. Dus kabel doorknippen en dit kastje er tussen zetten en dan het sensortje of dongeltje in de plug drukken waar op de foto 364 staat. Graag hoor ik van jou.

grt Rob

Rob ,

Ik heb niets geknipt hoor.

Dat kastje zat bij mij wel onder de originele stoel ( niet  bij de Engelse ) . dit kastje ook losgemaakt , en kabeltje welke op blauwe "kant" zit heb ik uit de gele fiche gehaald. Dus kabeltje gewoon aan kastje laten maar ander eind v deze kabel uit de gele fiche halen en in de gele fiche steken vd Engelse stoel.

en inderdaad in "364" moet je "overbruggingsplug" (via eBay besteld) inpluggen

aangepast door bojan
Link naar reactie
1 uur geleden, bojan zei:

Rob ,

Ik heb niets geknipt hoor.

Dat kastje zat bij mij wel onder de originele stoel ( niet  bij de Engelse ) . dit kastje ook losgemaakt , en kabeltje welke op blauwe "kant" zit heb ik uit de gele fiche gehaald. Dus kabeltje gewoon aan kastje laten maar ander eind v deze kabel uit de gele fiche halen en in de gele fiche steken vd Engelse stoel.

en inderdaad in "364" moet je "overbruggingsplug" (via eBay besteld) inpluggen

Oké en bedankt voor de reactie. 

Ik heb de module verwisseld. Nu nog even wachten tot ik de plug binnenkrijg. Hopelijk gaan de airbag lampjes dan na resetten weer uit.

grt Rob

  • Like 1
Link naar reactie
Op 6-1-2020 om 19:53, Robby zei:

Oké en bedankt voor de reactie. 

Ik heb de module verwisseld. Nu nog even wachten tot ik de plug binnenkrijg. Hopelijk gaan de airbag lampjes dan na resetten weer uit.

grt Rob

Toch nog een vraagje. Onder de Engelse passagierstoel( nu dus rijders stoel) loopt ook een kabeltje van binnenkant stoel naar de gele stekker maat zonder het kastje waar je zo’n plukje in kunt zetten. Moet ik deze alleen loskoppelen aan de gele stekker of maakt dat niet uit ivm wellicht storing?

grt Rob

Link naar reactie
Op 3-11-2019 om 12:37, bojan zei:

20191029_124901.jpg

Vraagje. Ik heb ook Engelse stoelen. Heb precies gedaan wat je beschreven hebt. Mijn vraag. Onder de Engelse bestuurdersstoel nu dus rijder stoel komt wel een kabeltje uit de zitting maar geen kastje. Is ook niet nodig maar moet ik de stekker van dit kabeltje wel losmaken van de gele stekker?

om storing te voorkomen..grt Rob

Link naar reactie
2 uren geleden, Robby zei:

Vraagje. Ik heb ook Engelse stoelen. Heb precies gedaan wat je beschreven hebt. Mijn vraag. Onder de Engelse bestuurdersstoel nu dus rijder stoel komt wel een kabeltje uit de zitting maar geen kastje. Is ook niet nodig maar moet ik de stekker van dit kabeltje wel losmaken van de gele stekker?

om storing te voorkomen..grt Rob

🤔 Kan mij niet herinneren dat ik dit gezien heb. Heb gewoon gele stekker ingeplugd.

Mss installeren en zien wat t resultaat is.

Suc6

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Kan er iemand mij helpen?

Na het plaatsen van M stoelen blijft het airbag lampje branden.

Onder mijn oude stoelen zat een zwart kastje tussen de sensormat en de gele stekker, dit heb ik er afgehaald om onder de M stoelen te plaatsen maar.... de kabel die van de sensormat komt heeft 3 draden (bruin, wit en rood) de sensormat van de oude stoelen heeft maar 2 draden (wit en blauw)

Welke draden moeten nu aangesloten worden op de module?

20220203_112413.jpg

Link naar reactie

Bij dit soort klusjes is het beter om even de accupool los te halen, zeker als je iets met de airbag doet. Als je de airbag connector los hebt gehad met de spanning er nog op, dan dooft de indicator niet vanzelf. Je airbag lampje moet je even via OBD de airbagmelding (laten) resetten als je denkt dat je e.e.a. goed aangesloten hebt.

 

De pyrotechnische airbag actuator heeft normaal gesproken 2 draden, het is eigenlijk gewoon een weerstand/smeltdraadje dat de explosieve lading ontsteekt. Je kunt dit eenvoudig meten als een ohmse weerstand van een paar ohm, check dus eerst even of dat klopt aan de airbagkant.

Dat zwarte kastje heb ik nog niet eerder gezien, kun je het niet even openklikken en laten zien wat er in zit?

Hoe zat de airbag aangesloten in de oude situatie aan de autokant, met een 2 polige connector neem ik aan?

 

 

aangepast door timewa
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.