Ga naar inhoud

Engelse zetels inbouwen in e85


Tony

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ik zou er even in moeten duiken. Engelse stoelen zijn wel in te bouwne, maar volgens mij moet er wel wat meer gebeuren. 

 

Ik heb bijvoorbeeld (Duitse) FL M-stoelen in een (Belgische) VFL zitten. Allebei dus linksgestuurd, maar toch verschillend. Bij de VFL had je geen "seat occupancy sensor" in de passagiersstoel, bij de FL wel. Ik heb daarom zo'n bypass als waar Pim naar linkt onder de FL  passagiersstoel zitten (plug & play). Wat die doet is je centrale module aangeven dat er permanent iemand op die stoel zit. Voordeel: je hebt niet een permanent brandend lampje in je dashboard. Nadeel: bij een ongeluk warabij de airbags afgaan, gaan ook die aan de passagierskant af.

 

Is dat erg?  Ik vind van niet, als je die situatie aan de ahnd hebt is je auto waarschijnlijk toch zo zeer beschadigd dat die sowieso total loss is. Meer total loss dan total loss gaat toch niet ... 

 

Als het elektrische M stoelen zijn zul je er trouwens ook rekening mee moeten houden dat je geheugen standen dan opeens op de passagiersstoel zitten. Als je nu ook elektrische stoelen hebt kun je gewoon de bedieningsunits van je huidige stoelen overzetten, anders moet je even twee gebruikte opscharrelen. Die zijn niet zo duur, ook omdat dezelfde units gebruikt werden in de E46 (wel even goed opletten dat het dezelfde functies zijn; voor de E46 zijn ze ook geleverd met meer verstelmogelijkheden).

Link naar reactie
9 uren geleden, 2.5si zei:

Ik zou er even in moeten duiken. Engelse stoelen zijn wel in te bouwne, maar volgens mij moet er wel wat meer gebeuren. 

 

Ik heb bijvoorbeeld (Duitse) FL M-stoelen in een (Belgische) VFL zitten. Allebei dus linksgestuurd, maar toch verschillend. Bij de VFL had je geen "seat occupancy sensor" in de passagiersstoel, bij de FL wel. Ik heb daarom zo'n bypass als waar Pim naar linkt onder de FL  passagiersstoel zitten (plug & play). Wat die doet is je centrale module aangeven dat er permanent iemand op die stoel zit. Voordeel: je hebt niet een permanent brandend lampje in je dashboard. Nadeel: bij een ongeluk warabij de airbags afgaan, gaan ook die aan de passagierskant af.

 

Is dat erg?  Ik vind van niet, als je die situatie aan de ahnd hebt is je auto waarschijnlijk toch zo zeer beschadigd dat die sowieso total loss is. Meer total loss dan total loss gaat toch niet ... 

 

Als het elektrische M stoelen zijn zul je er trouwens ook rekening mee moeten houden dat je geheugen standen dan opeens op de passagiersstoel zitten. Als je nu ook elektrische stoelen hebt kun je gewoon de bedieningsunits van je huidige stoelen overzetten, anders moet je even twee gebruikte opscharrelen. Die zijn niet zo duur, ook omdat dezelfde units gebruikt werden in de E46 (wel even goed opletten dat het dezelfde functies zijn; voor de E46 zijn ze ook geleverd met meer verstelmogelijkheden).

Thnx voor reactie , hier ben ik wat mee. t Zijn geen elektrische wel verwarmde. Net zoals mijn huidige gewone stoelen. Dus denk dat het wel zal lukken dan. Ga zo'n bypass aankopen en als stoelen hier zijn , inbouwen , we zien wel . Wie niet waagt .....

aangepast door bojan
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Engelse stoelen zitten erin.

Beetje geklooi om gordel los te krijgen bij linkse stoel .

Ik dacht , batterij af , (gele) fiche los onder zetel en in sportzetel steken?

"Plug" (om airbagcontact te overbruggen ) in steken en klaar .

Maar op Engelse sportstoel niets te vinden om plug in te steken. Dacht dan dat plug enkel bij fl nodig was , lekker gemakkelijk , ..... niet dus. Airbaglampje bleef branden en was niet te resetten.

Dus naar vriend hier in de buurt vr electr.schema.

Bleek dat ik dit (zie foto) nodig had.

Zat niet op sportzetel wel op originele .

Los gemaakt , kabeltje op blauw ficheke had ik ook nodig om deze kant in gele fiche aan te sluiten. 

In rechtse fiche heb ik "plug" gestoken en alles is ok nu

 

 

IMG-20191029-WA0002.jpeg

aangepast door bojan
  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

^ kun je toch niet meer nieuw aankomen en tweedehands wordt daar ook tot twee keer de nieuwprijs voor betaald (wéér door toedoen van die gekke Engelsen). Je moet er dus wel heel toevallig tegen aan lopen wil je er überhaupt één kunnen monteren ...

Link naar reactie
1 uur terug, 2.5si zei:

^ kun je toch niet meer nieuw aankomen en tweedehands wordt daar ook tot twee keer de nieuwprijs voor betaald (wéér door toedoen van die gekke Engelsen). Je moet er dus wel heel toevallig tegen aan lopen wil je er überhaupt één kunnen monteren ...

Heb tijd . 😉 Heb op die stoelen ook paar jr gewacht.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op 3-11-2019 om 12:18, bojan zei:

Engelse stoelen zitten erin.

Beetje geklooi om gordel los te krijgen bij linkse stoel .

Ik dacht , batterij af , (gele) fiche los onder zetel en in sportzetel steken?

"Plug" (om airbagcontact te overbruggen ) in steken en klaar .

Maar op Engelse sportstoel niets te vinden om plug in te steken. Dacht dan dat plug enkel bij fl nodig was , lekker gemakkelijk , ..... niet dus. Airbaglampje bleef branden en was niet te resetten.

Dus naar vriend hier in de buurt vr electr.schema.

Bleek dat ik dit (zie foto) nodig had.

Zat niet op sportzetel wel op originele .

Los gemaakt , kabeltje op blauw ficheke had ik ook nodig om deze kant in gele fiche aan te sluiten. 

In rechtse fiche heb ik "plug" gestoken en alles is ok nu

 

 

IMG-20191029-WA0002.jpeg

Vraagje, hoe sluit ik de kabel aan op het blauwe stekkertje?

bij mij zit dit kastje er ook niet onder. Dus kabel doorknippen en dit kastje er tussen zetten en dan het sensortje of dongeltje in de plug drukken waar op de foto 364 staat. Graag hoor ik van jou.

grt Rob

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.