Ga naar inhoud

Auto importeren - vreemde constructie. Wat denken jullie?


CGSLI

Aanbevolen berichten

Auto importeren - vreemde constructie. Wat denken jullie?

Het gaat om deze auto.

 

En ik ben in contact met die meneer om te komen bezichtigen, op zich prima. Krijg ik nu de volgende e-mail:

 

'' Hallo

Ich wohne in Nibe, Dänemark.
Das Auto ist in Deutschland zugelassen, hat eine deutsche Registriernummer und befindet sich jetzt in Dänemark.Daher bitte ich Sie, im Voraus zu prüfen, ob der Kauf für Sie in Frage steht.
Das Auto wird von der dänischen Reederei Norden Kurer Gruppen direkt an Ihre Heimatadresse geliefert.
Sie müssen nicht für den Versand des Autos bezahlen. Alle Kosten sind im Preis enthalten.
Sie haben 3 Tage Zeit, um das Auto zu fahren und zu testen. Nachdem die Zeit abgelaufen ist, müssen Sie sie entweder zurückgeben oder sich für den Kauf entscheiden.
Dies scheint mir ein sehr sicherer Weg, so dass sowohl ich als Verkäufer als auch Sie als Käufer geschützt sind.
Wenn Sie damit einverstanden sind, senden Sie mir bitte Ihren vollständigen Namen, Adresse, E-Mail-Adresse und Telefonnummer, um die Transaktion zu starten. Grüße"

 

Wat denken jullie hiervan? En wat zouden jullie hiermee doen? Ik kan niet achterhalen volgens mij op welke naam dit kenteken staat en of dit wel echt is, weet iemand anders dat? Ik heb een beetje het gevoel 'if it feels to good to be true, it probably is'.

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vreemd verhaal, zou er van weg blijven. Particulier uit Keulen, auto staat in Denemarken, wordt via een tussenpersoon geleverd, krijg er kriebels van. Kilometerstand ook erg laag, stoffen bekleding, ik denk dat er meer keuzes zijn dan deze.....

BTW: Nibe ligt in Noord Denemarken, dus die drie dagen heb je wel nodig.....

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

De volgende stap is dat je gevraagd wordt een aanbetaling te doen aan een tussenpartij (de transporteur). De tussenpartij zal die aanbetaling op zijn beurt overmaken aan de verkoper, nadat jij de auto hebt ontvangen.

 

Na het doen van de aanbetaling hoor je er echter nooit meer iets van, laat staan dat er een auto geleverd wordt. En die transporteur? Die bestaat niet. Dat was de verkoper zelf.

Link naar reactie

Er bestaat een rederij met "Norden" in de naam. Maar verder geen overeenkomst. De genoemde Reederei Norden Gruppen bestaat niet!

Wat je zou kunnen overwegen is de conditie 'betaling na bezichtiging en levering in NL" . Zeker geen vooruitbetaling doen!

Ik heb ooit zoiets met een Mini gehad stond in New Castle. Alles uitgezocht via google maps en steet view; bedrijf bestond niet en na telefonisch contact met het bedrijf op het genoemde adres bleek de verkoper niet bekend te zijn. Heb toen aangifte gedaan bij de politie. Nooit meer wat van gehoord..... zowel van de politie als de verkoper niet.

Link naar reactie

Ik had hem nog even geantwoord, was benieuwd waar ie mee zou komen:

 

"Hallo

Die Zahlung wird vor der Lieferung auf das Bankkonto des Versandunternehmens überwiesen. Dies behält das Geld, bis Sie das Auto nehmen und beschließen, es zu behalten. Wenn Sie es erhalten und aus irgendeinem Grund nicht behalten möchten, können Sie es dem Kurier zurückgeben und das gesamte Geld zurückbekommen. In beiden Fällen bezahle ich den Transport. 
Ich werde einen Vertrag unterschreiben und die Tracking-Nummer senden, um die Details zu überprüfen. 

Sobald ich Ihre Informationen erhalten habe, werde ich Ihre Bestätigung senden. Ich werde Sie morgen nach Abschluss der Transaktion anrufen. 
Der Kurier sendet Ihnen die Rechnung mit allen Zahlungs- und Lieferinformationen. 
Bestätigen Sie, dass Sie damit einverstanden sind, und ich kann mit der Transaktion beginnen."

 

Ik ga er gewoon op antwoorden, ga eens 't spelletje mee spelen 🙂 Hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie

Zolang je niet hoeft te doneren..... Je kan ook voor stellen 'even' in DK te komen kijken (of een handlanger te sturen). Kijken of ie dan niet net verkocht is...….

Je kan ook meteen naar de cop's gaan. Wellicht zijn ze geïnteresseerd en kunnen ze je sturing geven. Succes!

Link naar reactie

Yep. "Ik had het er vandaag over de auto met een goede vriend. Toevallig moet hij volgende week in Denemarken zijn. Ik vertrouw hem volkomen dus we kunnen onszelf een hoop moeite besparen als hij de auto bij jou kan komen bekijken."

 

Of je probeert foto's los te weken. Veel mensen online scheppen er genoegen in om oplichters te bewegen belachelijke foto's van zichzelf op te sturen, om te bewijzen dat ze echt bestaan. En dan geen foto met de krant van vandaag, want zo'n foto kan iedereen maken. Nee, stuur maar eens een foto met een fles frisdrank in je ene hand, een vis in de andere hand en een kaas op je hoofd...

 

kj7wCTK.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Dus iin feite kun je die auto gewoon 'op zicht' laten komen (mits je vooraf betaalt) en áls het niet bevalt, halen ze hem weer op en krijg je je geld terug. En dat heen en weer rijden is dan zeker kosteloos? Haha wat een verhaal. Ik zou het in elk geval even melden bij de verkoopsite, voordat een ander er wellicht wel intrapt.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Deze vorm van oplichting is al zo oud als de weg naar Rome.

valt onder dezelfde noemer van als je een auto, boot, camper of caravan te koop aanbiedt: koper zit op zee maar laat een transporteur het betreffende object ophalen en draagt zorg voor betaling....vervolgens lijkt het alsof het geld is overgemaakt bij de pick-Up maar het tegendeel is waar, object kwijt en geen geld.

Link naar reactie

Wat ik apart vind is dat oplichters exact deze tekst al 15 jaar gebruiken, en er blijkbaar nog steeds goedgelovige mensen mee vangen.

Ik heb diezelfde mail (maar dan in het Engels) gekregen jaren geleden toen ik een eigenaar van een too-good-to-be-true auto op mobile.de benaderde.

 

Meneer, de auto staat in de UK.

Meneer, ik zet hem zo op transport naar u, kosten noch moeite zal ik sparen om u deze pracht auto te leveren.

Als hij niet bevalt kan hij zo terug en krijgt u alle geld terug, echt waar, ik zweer het op mijn moeder's ogen!

Een aanbetaling is alles wat ik nodig heb, en daarna gelooft u mij toch wel op mijn mooie woorden dat deze bolide voor uw deur komt te staan?

 

Ik ben er voor de gein een stukje in meegegaan. Toen ik na een paar keer mailen hem aan de telefoon kreeg, confronteerde ik hem met zijn oplichtpraktijken waarop hij heeel boos werd.

Waarom werd hij boos? Ik verspilde zijn tijd, in die tijd had hij ook echte simpele zielen aan de haak kunnen slaan. Hij was blijkbaar beroepsoplichter, is ook hard werken!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.