Ga naar inhoud

Condens airco trekt naar binnen


GerardLodder

Aanbevolen berichten

Condens airco trekt naar binnen

Hallo allemaal,

 

Dit is voor mij de eerste keer op het forum, sinds een jaar in het bezit van een mooie Z4 2014 en afgelopen week de Romantische Strasse in Duitsland gereden met als toetje de Kaunertal (2.750m hoog) in Oostenrijk.

 

Na een rit van ong. 4 uur viel het mij op dat de mat in de passagiers gedeelte nat was geworden. Op de vloerbekleding zag een je natte spoor vanuit het midden komen, precies daar waar de Airco in het  motorkompartiment uit komt. (Veel condens op de leiding). Het lijkt er op dat die condens naar binnen trekt, of zelfs lekt, is mij als technisch leek onduidelijk.

 

Mogelijk dat er een andere oorzaak kan zijn. Heeft één van jullie ook dit een keer meegemaakt?

 

Alvast bedankt voor de reakties.

 

Groeten,

Gerard Lodder

Link naar reactie

Wanneer je stopt en parkeert na een rit, moet er een plasje condenswater onder je auto te zien zijn, zo niet dan zal er waarschijnlijk een verstopte leiding oorzaak zijn van vocht in je cabine.

BTW: we zien graag een foto van je ZZZZ en een voorsteltopic!

Link naar reactie

Gisteren terug vanuit CH had ik ook een natte mat. Dacht dat het een lekkende fles water was die ik voorin had liggen.

Nu twijfel ik.

 

Houd het in de gaten en meld me weer.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Probleem gevonden.

Een afdichtingsring tussen airco unit en afvoerslag.

Deze bestaat uit 2 delen waarvan er eentje gescheurd was.

Hierdoor geen goede afdichting meer en daarmee lekkage.

 

Eea kan alleen maar geconstateerd worden door kijken met een camera op een slangetje (endoscopie zeg maar).

De versnellingsbak wordt iets gelicht om er bij te kunnen.

Is wel een uur of 2 werk.

 

Dit even ter info voor @GerardLodder

  • Like 1
Link naar reactie

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie berichten, dit maakt het wel inzichtelijker. Het is na mijn vakantie niet meer voorgekomen. Mogelijk omdat ik ook geen lange ritten met de airco heb gemaakt. Overigens enkele weken daarvoor ben ik naar Frankrijk gereden en toen had ik dit probleem nog niet geconstateerd. Mogelijk dat het daarna pas (plotseling) is ontstaan. Ik zal laatste advies mee nemen en zodra het weer voor komt naar de garage gaan. Lijkt mij niet een 'doe het zelf' klusje?

Link naar reactie

Hm, op het Duitse forum had ook iemand last van water / condens in de voetenruimte.

Foto van de reparatie, kan me voorstellen dat je hier even over gaat nadenken....

 

image.jpeg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.