Ga naar inhoud

BMW Z3


Aanbevolen berichten

Gast Gast_Ferryboers

Het zijn wel idd de velgen die ik bedoel ( meende radiaalspaak ofzoiets) , ik wil eigenlijk alleen nieuwe aanschaffen en geen gebruikte. Mijn vaste bandenleverancier heeft ook deze velgen maar in mijn optiek wijken ze toch nog iets af van de originele.

Tweede optie is de imitatie alpina 2, deze is echter alleen in 18 inch te verkrijgen en ik vrees dan toch een beetje voor het comfort.

Link naar reactie
  • Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Gast_bob

Net even op Sportwheels.de gekeken.

Ik heb een paar vragen en misschien weet iemand daar antwoord op.

Mij is weleens verteld dat je een gewone metalen uitlaat niet zomaar kan wisselen voor RVS uitlaat. De uitlaten op de site lijken mij namelijk van RVS gemaakt.

Dit zou te maken hebben met warmte e.d. Wie heeft hier ervaring mee?

Kun je terplekke aangeven hoe het geluid gaat worden van de uitlaat??? Of betreft het hier standaard uitlaten?

Wie heeft er ervaring met het bedrijf en de uitlaten??

Hoor graag.

Link naar reactie
Net even op Sportwheels.de gekeken.

Ik heb een paar vragen en misschien weet iemand daar antwoord op.

Mij is weleens verteld dat je een gewone metalen uitlaat niet zomaar kan wisselen voor RVS uitlaat. De uitlaten op de site lijken mij namelijk van RVS gemaakt.

Dit zou te maken hebben met warmte e.d. Wie heeft hier ervaring mee?

Kun je terplekke aangeven hoe het geluid gaat worden van de uitlaat??? Of betreft het hier standaard uitlaten?

Wie heeft er ervaring met het bedrijf en de uitlaten??

Hoor graag.

Dit is alleen het geval als je de uitlaat volledig van achter tot voor incl. spruitstuk

heb liggen. RVS zet meer uit dan normaal metaal en zou je spruitstuk kapot

kunnen drukken.

Maar ook hier is een oplossing voor! Stukje 'flexibel' rvs er tussen.

Link naar reactie

Het gaat hier om sportuitlaten, daarom zal het geluid natuurlijk wel iets hader en dieper worden. Sommige houden daarvan, andere vinden het maar irritant. De uitlaat is gewoon uitwisselbaar voor de orginele, maar vaak heben de eindstukjes een grotere diameter. Hierdoor komt de uitlaat te dicht aan de rand van de bumper, waardoor deze kan gaan smelten. Oplossing:

- Kleinere einddiameter kiezen

- Bumper uitsparing groter zagen/dremelen

Zoek maar eens op dit forum naar uitlaat, of op eisenmann.

Edit: Weer wat geleerd van Dylotic. :angry:

Link naar reactie
Het gaat hier om sportuitlaten, daarom zal het geluid natuurlijk wel iets hader en dieper worden. Sommige houden daarvan, andere vinden het maar irritant. De uitlaat is gewoon uitwisselbaar voor de orginele, maar vaak heben de eindstukjes een grotere diameter. Hierdoor komt de uitlaat te dicht aan de rand van de bumper, waardoor deze kan gaan smelten. Oplossing:

- Kleinere einddiameter kiezen

- Bumper uitsparing groter zagen/dremelen

Zoek maar eens op dit forum naar uitlaat, of op eisenmann.

Edit: Weer wat geleerd van Dylotic.  :muur:

Of met andere rubbers :schater: iets lager hangen, sprak hij uit ervaring en door scha :lmao: en schand :lol: wijs :D geworden.

Michiel.

Link naar reactie
uhm oem is??

Original Equipment Manfacturer

En in tegenstelling tot wat je zou denken, dit is diegene die ze maakt VOOR de originele fabrikant ... (dus bijv. BBS is een OEM voor BMW wielen ...) :lol:

Link naar reactie
Gast Gast_ferryboers

Maar weet niemand of de beugels zo te monteren zijn in een z3 van 2001? en wat ze dus kostten?

Nog een vraagje: de verzekering zegt dat de blauwe z3 een 1.8 i S is... volgens mij klopt dit dus niet, op de rdw site staat dit ook niet aangegeven, wie weet wat waar is..

kenteken is 14-HL-BG...

ben benieuwd

Link naar reactie
Maar weet niemand of de beugels zo te monteren zijn in een z3 van 2001? en wat ze dus kostten?

Een half jaar terug heb ik BMW rolbeugels laten monteren. Behalve de rolbeugels moest er een doos vol met nieuw spul op. De montage van het geheel leverde een behoorlijk volle factuur op, geloof dat maar.

Link naar reactie
Nog een vraagje: de verzekering zegt dat de blauwe z3 een 1.8 i S is... volgens mij klopt dit dus niet, op de rdw site staat dit ook niet aangegeven, wie weet wat waar is..

Waar zou die S dan voor moeten staan?

Link naar reactie
Maar weet niemand of de beugels zo te monteren zijn in een z3 van 2001? en wat ze dus kostten?

Nog een vraagje: de verzekering zegt dat de blauwe z3 een 1.8 i S is... volgens mij klopt dit dus niet, op de rdw site staat dit ook niet aangegeven, wie weet wat waar is..

kenteken is 14-HL-BG...

ben benieuwd

Dat had ik al eens eerder gepost dat die code niet kan kloppen. Vanaf 2000 zijn er geen 1.8jes meer gemaakt, alleen 1.9. Alleen hadden de 1.8jes ervlak voor wel dezelfde 1.9 motor dus misschien dat dat ermee bedoeld wordt. Het is een vage code datwel.

Wat staat er in je kentekenbewijs?

Link naar reactie
Gast Gast_ferryboers

Ik heb geen idee wat er onder de kap ligt.. volgens mij een 1.8 8v , de 16v heeft toch 140 pk? volgens de specificaties heeft deze 119 of 118 wat was het ook alweer...

S staat toch voor sportpakket? tenminste dat dacht ik altijd, volgens jullie is het dus een verlate 1.8 ofzo?

Link naar reactie
Gast Gast_ferryboers

Dan zou ik idd eens moeten gaan kijken onder de kap...

Maar zoals ik begrijp is de 1.8 tot 2000 geproduceerd? deze zou dus eventueel een tijd stil kunnen hebben gestaan bij een dealer ofzo?

Ik lees net dat de 2.0 de opvolger was vanaf jaar 2000...

Vind het een raar verhaal zo <_<

Zal het blok eens gaan bekijken

Link naar reactie
Gast Gast_ferryboers

2000 is volgens mij het jaar van de 2.0 als ik mij niet vergis.

Ik zou dus naar een 1.9 aan het kijken zijn maar de rdw geeft 1.8 aan, neem aan dat zij wel goed zitten....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.