Ga naar inhoud

BMW Z3


Aanbevolen berichten

19.500 euro is inderdaad een stukje lager dan het bedrag waar de z3 van mijn keus voor te koop staat.

Qua uitrusting heeft de auto volgens mij een chrome pakket, stoelverwarming heeft hij ook, en een windscherm.

De 2.8 is volgens mij later niet meer geleverd toch? , de enige motorisering die verder interessant voor mij is is de 2.2 6 cilinder.

Wat vinden jullie van deze? hier ga ik morgen naar kijken

http://www.freriksbv.nl/ en dan bij de occasions de sterlinggrau van 2003..

Is wederom geen 6 cilinder maar dat hoeft ook niet, voor het scheurwerk heb ik een alternatief hiero ;)

In 2000 is de 2.0 vervangen door 2.2 en de 2.8 door door de 3.0 :lol:

Zou zeggen rij een keer in een zescilinder met de kap omlaag dan worden je prioriteiten opeens heel anders :D

Verder zou ik de modellen eens goed vergelijken en bekijken wat je het mooiste vind, bouwjaar is IMHO niet meer zo belangrijk bij de ZZZ, het gaat meer en meer om KM-stand en (nieuw)staat :notok:

Link naar reactie
  • Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Is inderdaad een mooie kleur, en al een betere motor. Echter vind ik het nog steeds een bak geld voor zo'n auto. Ik kocht hiervoor een 3.0l incl navigatie en alle toeters en bellen. Er moet gewoon nog een betere deal te maken zijn.

Mijn huisdealer (cabrioland) heeft nog een 2.8 staan uit 1998 met 107000 km voor € 18.500 (met alpina look velgen trouwens). Geen superdeal, maar net wat ze hebben. Ook staat er een 2.2S iut 2002 met 38000km voor € 28500.

Probeer nog eens wat rond te kijken of lekker te pingelen. (al is dat bij de dealer waarschijnlijk nog het lastigst)

Link naar reactie

Al heel wat reacties langsgekomen. Wat ik nog niet gelezen heb is: let op de stoelen. Die 1.8 wat je op 't oog hebt heeft gewone stoelen, sportstoelen zitten echt véél beter! Voor jouw budget zou ik eens in de huisselectie gaan shoppen, bouwens in Roermond heeft/had een groene 2.0 staan met 30.000km voor 19.500 om maar een voorbeeldje te geven....

Link naar reactie

Ik sluit me aan bij de voorgaande reakties :

- het is inderdaad veel te veel geld voor "maar" een 1.8

- je kan voor dat bedrag beter een 6 cylinder aanschaffen en dat plezier begint al vanaf de 2.2.

Er zijn nu nogal wat verkopers die denken dat bij de eerste zonnestralen iedereen als een gek naar een cabrio gaat zoeken en hiervoor ook eender wat zal betalen.

Ik zou rustig rondkijken en afwachten (heb zelf 1.5 jaar gezocht en gevonden...)

Link naar reactie

Voor mij is het gewoon prioriteit dat de auto niet ouder is dan bouwjaar 2001 en de auto of bij de garage waarmee ik bekend ben te koop staat en anders alleen bij een bwm dealer, met dit budget wil ik niet verder kijken, met alle respect voor de universele handelaar maar mijn voorkeur gaat immer uit naar de dealer ook al heeft die andere prijzen die hij hanteert...

de stoelen heb ik inderdaad gezien dat daar andere mogelijkheden voor zijn

Morgen maar eens zien bij de grijze en dan beslissen

jullie horen van mij

bedankt voor de reply´s dusver!!!

Link naar reactie

Goedenavond allemaal..

Heb inmiddels contact gehad met de garage van de blauwe z3. Hij heeft het volgende aanbod gedaan:

Inruil Alfa Spider en 15000 euro bijbetalen van mijn kant uit. Dit lijkt me een vrij redelijk voorstel dus waarschijnlijk gaat dit hem worden...

De velgen heb ik ook naar gekeken maar daar ben ik nog niet helemaal uit, waarschijlnlijk worden het de wielen die ook onder de laatste z3´s zitten

Link naar reactie
Gast ///M Roadster / 320ci

Je hebt toch geen hekel aan geld hè???? Als een een Z3 wilt hebben ga altijd voor de 6 cilinder! Een 4 cilinder rijdt prima, maar het geluid en het rijplezier zijn in een 2.8 of een 3.0i zoveel groter...daar ga je nooit spijt van krijgen..

Verder schrijft een volle 6-cilinder veel minder hard af...dus uiteindelijk ben je nog goedkoper uit ook..zeker weten!

Bij de dealer betaal je de hoofdprijs, dit terwijl er geboeg hele frisse Z3's te vinden zijn...

Zelf heb ik nu een ///M Roadster met 64.000 km erop...gekocht voor 20.500 7 weken geleden... Een goede 6 cilinder hoeft geen 20.000 meer te kosten echt niet!

Succes....en als er vragen zijn horen we het wel!

Niels <_<

Link naar reactie

Welkom Niels word nu eindelijk een echt forum met de uitbreiding van een :m: /R

goede tip ben het met je eens :D

heb je ook een verhaal over de :m: /R :foto: :foto:

Link naar reactie
Gast ///M Roadster / 320ci

Ik ben hier al eens geweest..ben een tijdje weg geweest voor mijn werk, maar nu zal ik eens wat actiever worden... Dit is hem:

dscn10930vc.jpg

dscn10956us.jpg

dscn11000vb.jpg

dscn10980oj.jpg

dscn10930vc.jpg

Ik heb een ///M Roadster gekocht! Na vorig jaar al eens een tij deen z3 2.8i tehebben gehad begon ik bij de eerste mmoie dagen de Z3 toch wel heel erg te missen..mijn vrouw overigens ook! Inmiddels hebben we een 330ci maar qua plezier kan die echt niet tegen de Z3 op... Dus vorige week een hele mooie op het internet gezien...auto bekeken, keuren, en uitzoeken....etc. Afgelopen donderdag gekocht!

Inmiddels aan de 3e tank benize begonnen...wat een feest! Een 2.8i is zeker snel te noemen, maar vergeleken bij de ///M....pfoe....

Die power...en vooral het doortekken...echt het is niet te beschrijven....wat een geluid.! Er zit overigens een Eissenmann uitlaat onder...4 ovale pijpen met een mooie diepe grom..

De auto is van eind 1998...Estoril blau, heeft slechts 63.000 km gelopen en is volledig origineel en schadevrij. Ik heb echt alle documentatie erbij..vanaf de 1e eigenaar tot de laatste beurt...eigenlijk zoals het hoort zou ik zeggen!

Ik probeer zeker op- de meeting in mei te komen...en het forum ga ik ook weer druk bezoeken..ik heb redelijk wat kennis van bmw en z3's...dus wellicht kan ik altijd iemand helpen..

Ik ga even uitrusten...ben helemaal kapot van alle indrukken...echt...iedereen die het kan en wil betalen...neem een keer een roadster...!!

Ik heb al foto's gemaakt...hoe kan ik deze plaatsen?

Groet,

Niels

Link naar reactie
Je hebt toch geen hekel aan geld hè???? Als een een Z3 wilt hebben ga altijd voor de 6 cilinder! Een 4 cilinder rijdt prima, maar het geluid en het rijplezier zijn in een 2.8 of een 3.0i zoveel groter...daar ga je nooit spijt van krijgen..

Verder schrijft een volle 6-cilinder veel minder hard af...dus uiteindelijk ben je nog goedkoper uit ook..zeker weten!

Bij de dealer betaal je de hoofdprijs, dit terwijl er geboeg hele frisse Z3's te vinden zijn...

Zelf heb ik nu een ///M Roadster met 64.000 km erop...gekocht voor 20.500 7 weken geleden... Een goede 6 cilinder hoeft geen 20.000 meer te kosten echt niet!

Succes....en als er vragen zijn horen we het wel!

Niels :foto:

Je hebt wel een hele goeie prijs gehad hoor!!!! Mooie auto, maar die hadden we inderdaad al eens gezien. :foto:

Link naar reactie
Gast Gast_Ferryboers

Ik heb zeker geen hekel aan geld. Voorwaarde voor mij is nogmaals dat de auto bij een dealer vandaan komt of dus bij de garage waar ik vertrouwd mee ben...

Over de 6 cilinder... het vermogen heb ik nu in mijn alfa ook niet, aangezien ik hoogstens 10.000 km rij op jaarbasis met deze bmw is het voor mij niet heel belangrijk wat er onder de kap ligt. Op jaarbasis rijd ik zakelijk 100.000 km waaronder minimaal 50.000 in duitsland, het hard rijden doe ik daar wel en ik merk dat ik er aanmerkelijk rustiger door ga rijden in nederland...

22.500 is voor mij een goede prijs aangezien ik 27.000 wilde uitgeven. Ik begrijp dat het misschien niet de allergoedkoopste is maar ik ben zo tevreden :rolleyes: vandaar ook dat ik inmiddels toegezegd heb en waarschijnlijk vanavond nog een bmw z3 erbij heb staan op de oprit :muur::lol:

Iemand enig idee waar ik in de regio arnhem het beruchte merk ?? eissenman ?? kan verkrijgen?.

Link naar reactie
Gast Gast_ferryboers

Er is weer nieuws aan het front. Gister heb ik mijn spider toch particulier kunnen verkopen , nu is mijn onderhandelingspositie weer verbeterd dacht ik zo...

Even over 17/18 inch velgen. Originele Alpina kostten ongeveer 3000 euro bruto ( zonder korting ) nu zag ik imitatie wielen staan die exact hetzelfde leken.. is dit wat of zeggen jullie lekker laten staan... feit is dat er 100 procent zeker andere wielen onderkomen en ik verder niks mooi vind behalve de alpina 2 wielen en de wielen die orgineel onder de laatst geleverde z3's zitten ( meende radiaalspaak )

Iemand nog tips over waar eventueel radiaalspaak of alpina wielen te koop zijn. Ze moeten wel nieuw zijn..

Liefst in de maat 17 of 18 inch ( welke et en bandenmaat is de beste voor een z3??)

Link naar reactie

De alpina's worden imitatie vaak op www.marktplaats.nl aangeboden, natuurlijk niet de kwaliteit van de originelen maar toch wel redelijk denk ik zeker als je er toch niet mee in de winter gaat rijden. Verder zullen ze wel ietsje zwaarder zijn maar dat maakt op je 1.8 of 1.9 toch niks uit :)

Link naar reactie
Er is weer nieuws aan het front. Gister heb ik mijn spider toch particulier kunnen verkopen , nu is mijn onderhandelingspositie weer verbeterd dacht ik zo...

Even over 17/18 inch velgen. Originele Alpina kostten ongeveer 3000 euro bruto ( zonder korting ) nu zag ik imitatie wielen staan die exact hetzelfde leken.. is dit wat of zeggen jullie lekker laten staan... feit is dat er 100 procent zeker andere wielen onderkomen en ik verder niks mooi vind behalve de alpina 2 wielen en de wielen die orgineel onder de laatst geleverde z3's zitten ( meende radiaalspaak )

Iemand nog tips over waar eventueel radiaalspaak of alpina wielen te koop zijn. Ze moeten wel nieuw zijn..

Liefst in de maat 17 of 18 inch ( welke et en bandenmaat is de beste voor een z3??)

welke bedoel je?

Link naar reactie

Ik ben door jullie toedoen nu toch gaan twijfelen of ik wel echt voor deze blauwe z3 moet gaan. Qua motorisering vind ik het geen probleem. Wat ik wel een probleem vind is de prijs. Zonder inruil krijg ik mijninziens te weinig korting zodat ik voor een klein bedrag extra EN een mooiere kleur heb EN een auto van 2 jaar jonger heb ( de silvergrau z3 uit groenlo )

Heb bij de dealer waar de silvergrau z3 staat ook een z4 gezien met 21000 km op de klok. Het is een 2.5 S, zilvergrijs met knalrood leer, normaliter gaat mijn voorkeur uit naar zwart leer maar dit zag er wel heel net uit. Voor deze auto werd 38.000 euro gevraagd. Het is 10.000 euro meer dan wat ik in gedachten had maar dan heb ik wel een jongere auto en het recentste type.

Dit wil ik toch ook nog serieus overwegen. Ik ben dus niet zo zeker meer van mijn zaak als een week geleden, met dank aan dit forum :huh:

Jullie horen weer van mij

Link naar reactie

tja :huh: dan heb je geen Z3... dus het forum kan je dan ook wel vergeten :D

Nee, mijn smaak is het niet die Z4. maar ja als je dat mooi vind, snap ik je overweging.

Voor het geld wat je aan een middelmatige Z4 uitgeeft. Kan je een superdeluxe bijna nieuwe met alles d'r op en d'r aan Z3 :muur: kopen.... dat zou ik doen

Link naar reactie

Dat is inderdaad lastig. Waar leg je je prioriteit? Een Z4 is een mooie auto, en een 2.5 een lekkere motor. Maar je hoogt je budget zomaar ineens met 10k€ op :D

Blijkbaar zit er best nogwel wat speling in je eisenpakket, en dan is het gevaarlijk om snel een keuze te maken. Ik zelf hou niet van het interieur van de Z4, vandaar dat ik (nogmaals) voor de z3 ben gegaan. Je kan binnen je budget makkelijk een mooie vinden die precies aan je eisen voldoet. Bij sommige bedrijven kan je zelfs een zoekopdracht plaatsen zodat die auto dan ook precies te leveren is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.