Ga naar inhoud

BMW Z3


Aanbevolen berichten

Goedenmiddag,

Wij hebben een bmw z3 op het oog.Het is een 1.8 in de kleur Topas blauw. Nu hebben wij al alpina wielen in de maat 18 inch gezien die wij er graag onder willen hebben. Is dit aan te raden om enig comfort te behouden of is 17 inch echt maximaal.

Verder vroeg ik mij af of een einddmper van een 2.2 of dergelijke ook op een 1.8 past? Indien dit niet mogelijk is weet iemand misschien een leuke vervangingsdemper ( simpele demper , geen dubbele brulpijpen en dergelijke :huh: )

Tevens zie ik regelmatig de term Wide Body langskomen :blink:

aangezien ik nieuw ben heb ik nog geen idee waar te zoeken en dergelijke

Ik zie uit naar jullie reacties en keep up the good work!

F.Boers

Link naar reactie
  • Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat is jullie mening over de 1.8 trouwens? ik heb er een stukje mee gereden bij de proefrit,het vermogen houd niet over daar ben ik het mee eens.

Wat is een goed prijs voor een Z3 van deze leeftijd en km stand?

Hij stond te koop voor 26.000 euro.......

Link naar reactie

Welkom bij de club!

Allereerst de prijs: echt te veel voor een 1.8 vind ik. Er zijn op het forum mensen die de 1.8 wel voor minder weg doen. Ik hoop voor je dat hij flink was aangekleed.

(mijn 3.0l van 2001 vol met opties met 39.000 km heb ik bij een redelijke dealer voor maar € 3000,- meer gekocht en dat was een jaar geleden).

Vanaf de 2.8 heeft de carroserrie van de Z3 een wide body, ofwel wat Pierre hier noemt een LaLopez kont. :huh: Vanaf 2001 is daarvan een facelift gemaakt en zijn de wielkasten wat hoger doorgetrokken.

Op een 1.8 passen prima 18" velgen. Misschien dat je dan wel een iets stuggere band krijgt om binnen de kast te blijven, maar echt veel comfort zal je er niet door missen.

Wat voor onderstel zit hieronder?

Qua einddempers zit je hier in de fanclub van Eissenman. Die hebben voor elk type een mooie uitlaat die een mooie brom heeft, maar geen 'sjonnie' look.

Ik zou misschien nog even verder kijken, en als je toch zo'n budget hebt zit een 2.8 met wide body er misschien ook nog wel in. Dan heb je én de looks én iets meer vermogen.

Nu ik je bericht nog een keer lees: heb je hem nu al gekocht of nog net? Uit je tweede mail blijkt wat twijfel of onzekerheid. Of lees ik dat nu verkeerd. :blink:

Link naar reactie

- Onze Marc heeft er 17" onder liggen.

post-12-1089128822.jpg

- De prijs vind ik persoonlijk wel heel erg gortig, zou ik absoluut niet op ingaan. Daar heb je dit (foto's) pracht exemplaar ook voor. :huh:

- Een demper van een 2.2 (6-cilinder) gaat niet passen, deze hebben namelijk een dubbele pijp aan de achterkant van de einddemper.

- Om superduper even aan te vullen, de facelift modellen hebben geen wide-body, maar wat hogere wielkasten. Wide-body is dan ook alleen maar van toepassing op de 6-cilinder modellen zonder facelift. Aan de voorzijde verandert niets btw. (goede keus van BMW IMO :m: )

Wij hebben onlangs een bmw z3 aangeschaft
ik heb er een stukje mee gereden bij de proefrit
profiel-->BMW Z3 1.9S

Inderdaad SD :blink: Ik neem aan dat je op dit moment een 1.9 bezit, en het facelift model wilt aanschaffen?

Link naar reactie

sorry voor de onduidelijkheden,

wij zitten op dit moment in verregaande onderhandelingen over de volgende z3

http://www.remmen-gademan.nl/default.asp?p...ons&cdauto=636#

Heb hem reeds thuisgehad en ben zeer te spreken over de auto.

Omdat ik zeer bekend ben met de eigenaar van dit bedrijf ben ik er zeker van een goede occasion te kopen.

Het betreft dus een 1.8 versie, dacht dat er maar 1 minst gemotoriseerde uitvoering was maar er is dus een 1.8 en een 1.9. weer wat geleerd.

Een 6 cilinder einddemper is niet toe te passen op een 4 cilinder?

Welke prijs is redelijk voor bovenstaande occasion ( werkelijk in nieuwstaat zonder meer )

Link naar reactie

sorry verkeerd gelezen, de demper is dus niet toe te passen.

Iemand enig idee wie er in de buurt van arnhem de genoemde einddempers kan leveren??

Bedankt voor alle reply´s dusver! goed forum :blink:

Heb zelf ook zitten kijken naar een donker grijze die in groenlo bij de dealer staat, deze is iets duurder maar wel echt een plaatje!!

nog een vraagje maar :huh: wat is het specifieke verschil tussen een 1.9 en 1.8 ?

Link naar reactie

Wat ik raar vind is dat volgens de verschillende site die ik bekeken heb de 1.8S niet meer gemaakt is na september 2000.

Als dit dus echt een 1.8S is dan heeft hij een 1.9i als motor en 118 pk.

Laat de opties niet de prijs te veel opdrijven. Wat voor navigatie systeem zit erin (dat kan wel prijzig zijn)?

Ruil je verder nog iets in? Als dat niet het geval is, dan kan er zeker nog aardig wat vanaf. Ik vind al heel snel voor die prijs een hele serie knappe 2.2l dus de prijs is te hoog. Ik zou eerder denken aan 22.500 en dan knijp je hem nog niet eens echt af. Misschien een tip om er een hardtop bij de organiseren?

autotrader voorbeeld

Edit: kort door de bocht is het verschil tussen de 1.8 en de 1.9 de 100CC cylinderinhoud :blink:

Link naar reactie

Ja ik vind het zelf ook een mooie wagen! helemaal als er de alpina 2 wielen onder zitten..

Betreft de prijs zie ik idd dat hij aan de hoge kant zit.

Qua inruil zit ik minder gunstig. Ik ruil namelijk een alfa spider Type 4 in van 92 met 80000 km op de klok... heb hem geprobeerd te verkopen via marktplaats en veel geinteresseerden gehad en toch net niet telkens.

Ik krijg voor mijn alf 7500 euro inruil , geen verkeerd bedrag volgens mij..

Ik heb van de eigenaar van het bedrijf niks gehoord of het een 1.8 S is, volgens zijn advertentie op autotrader weer wel en volgens de RDW weer niet, op de site staat echter weer niks....

Wat betreft de navigatie, het is een alpine radio 1 din navigatie, ziet er netjes uit en werkt met behulp van pijlen...

Link naar reactie
Ja ik vind het zelf ook een mooie wagen! helemaal als er de alpina 2 wielen onder zitten..

Betreft de prijs zie ik idd dat hij aan de hoge kant zit.

Qua inruil zit ik minder gunstig. Ik ruil namelijk een alfa spider Type 4 in van 92 met 80000 km op de klok... heb hem geprobeerd te verkopen via marktplaats en veel geinteresseerden gehad en toch net niet telkens.

Ik krijg voor mijn alf 7500 euro inruil , geen verkeerd bedrag volgens mij..

Ik heb van de eigenaar van het bedrijf niks gehoord of het een 1.8 S is, volgens zijn advertentie op autotrader weer wel en volgens de RDW weer niet, op de site staat echter weer niks....

Wat betreft de navigatie, het is een alpine radio 1 din navigatie, ziet er netjes uit en werkt met behulp van pijlen...

Ik denk dat ik eerder de RDW geloof dan de advertentietekst van de aanbieder :blink: Zeker omdat de 1.8S van die leeftijd niet bestaat volgens de specssites. Sterker nog een 1.8 na de facelift kan ook niet. Zijn allemaal 1.9 of 1.9S. Maar ze hebben allemaal de 118PK 1900CC motor dus het maakt niet uit wat voor type. Hou het RDW verhaal maar aan :huh:

Enne, niet om lastig te doen maar als je op autotrader naar zo'n spider kijkt van die leeftijd en dat type dan is de inruilprijs (zeker met de aanschaf in het achterhoofd) ook wat aan de onderkant.

Kortom: mijn idee is dat er nog wel wat te onderhandelen valt!!

Link naar reactie
Wat is jullie mening over de 1.8 trouwens?

Traag :blink:

Sorry, maar meer kan ik er echt niet over zeggen. Hoe mooi, gaaf, cool en aangekleed die wagen ook is er komt een moment dat je je beseft dat het vermogen wat je nu nog geen rol vind spelen iets is waar je toch van zal denken "Hmm, jammer, de zoveelste auto die sneller is dan die van mij.." en dat zijn er echt teveel :huh:

Dit is mijn persoonlijke ervaring en mening overigens maar wel een die gedeeld word, en zeker als je het geld hebt overweeg het serieus!

Link naar reactie

Even over de Spiders die aangeboden worden. Er zit natuurlijk een verschil tussen vragen en krijgen... punt blijft gewoon dat dit niet het meest gewilde type auto is. Ik heb veel mensen om mij heen met kennis van oudere alfa´s en volgens hun is deze inruilprijs redelijk. Tuurlijk vragen sommige handelaren 12.500, echter sommige stonden al te koop toen ik mijn alfa kocht, aangezien het mooi weer wordt wil ik zeer binnenkort overgaan tot aanschaf van de/een z3.

Over het vermogen, ik begrijp dat het geen scheurijzer is maar dat is de alfa ook zeker niet :blink: ... voor de alfa heb ik een mg-f gehad met een 1.8 rover k serie motor, die had 120 pk en liep heel behoorlijk. De auto zal als 3e auto ingezet gaan worden dus is het vermogen voor mij niet dusdanig belangrijk dat ik er een paar duizend euro meer voor over heb... uitrusting echter wel maar daar zitten weinig verschillen in bij de meeste..

Link naar reactie

Wanneer het op uitrusting aankomt, let dan even op de volgende dingen:

- chroom pakket binnen/buiten.

- uitgebreid leerpakket.

- Rolbeugels.

- Hardtop.

- Airco

- Iets van DSC of TSC, weet niet wat standaard is.

- M-onderstel met 25% sperdifferentieel.

- M-stuur, zit ook in jouw Z nu.

- Boordcomputer.

- Mistlampen voor.

- Alarmsysteem.

- Koplampsproeiers.

- Elektrische kapbediening.

- HK stereo systeem.

Link naar reactie
Ten eerste, prachtige wagen.

Ik denk dat de auto van Rob erg in de buurt komt:

- Type: BMW Z3 Roadster 1.8.

- Bouwjaar: augustus 2000.

Weet niet of hij zo vrij is de aankoopprijs te geven.

Iets over motoren vind je hier.

Als we 't onder ons houden :D: ik heb er geen enkel probleem mijn aankoopbedrag prijs te geven: 19.500 euro.

Ik kocht de auto in mei 2004 toen 'ie bijna 4 jaar oud was (bouwjaar augustus 2000). Het is een 1.8 met bijna 1900 cc en 8 kleppen, in tegenstelling tot de andere 4-cylinder, de 1.9 (eveneens bijna 1900 cc) die 16 kleppen heeft.

De auto was bij aankoop (met 100.000 km op de teller), naast de gebruikelijke standaard uitrusting, voorzien van airco, een (later ingebouwd) VDO 4100 navigatie-systeem, 16"BMW aluvelgen en een BMW windblocker. Er was een zgn. chrome-pakket af-fabriek ingebouwd, wat naar mijn mening geheel niets voorstelt. Dat waren de enige aanwezige extra's. Er was géén hardtop bij.

Inderdaad dus een vergelijkbare auto, waar ik na aankoop zelf voor relatief veel geld aardig wat aan heb verspijkerd (w.o. hardtop, 18" velgen/banden, Eisenmann-uitlaat, verlaging, verbreding, rollbars, chrome, etc. etc.)

Wat Ivodl zo nadrukkelijk schrijft is eveneens mijn mening: deze 1.8 is een veel te zwakke motor voor een roadster. Juist nu, in deze tijd, met een groot aanbod Z3 voor lagere prijzen dan een jaar geleden, verdient het m.i. aanbeveling uit te kijken naar een zwaardere motor, waarbij ik om diverse redenen nu onmiddellijk zou kiezen voor de 2.8.

Verder kan ik me volledig aansluiten bij de commentaren en adviezen van de anderen hier in dit topic!

Veel wijsheid gewenst!

Link naar reactie
dus is het vermogen voor mij niet dusdanig belangrijk dat ik er een paar duizend euro meer voor over heb... uitrusting echter wel maar daar zitten weinig verschillen in bij de meeste..

Dus dan moet je uitkijken naar een auto waar de uitrusting gewoon dik van in orde is. Want zelf allemaal later bijkopen is ALTIJD veel duurder. D'r is genoeg keus. Dus het moet moeilijk zijn om een configuratie te vinden die bij jou past.... en dan eventueel nog beetje bij tunen. Want dat ga je toch wel doen als je hier blijft rondhangen :D

Link naar reactie

19.500 euro is inderdaad een stukje lager dan het bedrag waar de z3 van mijn keus voor te koop staat.

Qua uitrusting heeft de auto volgens mij een chrome pakket, stoelverwarming heeft hij ook, en een windscherm.

De 2.8 is volgens mij later niet meer geleverd toch? , de enige motorisering die verder interessant voor mij is is de 2.2 6 cilinder.

Wat vinden jullie van deze? hier ga ik morgen naar kijken

http://www.freriksbv.nl/ en dan bij de occasions de sterlinggrau van 2003..

Is wederom geen 6 cilinder maar dat hoeft ook niet, voor het scheurwerk heb ik een alternatief hiero :D

Link naar reactie

Vind ik ook persoonlijk de mooiste kleur.

Aangezien de auto als 3e auto bij ons gaat fungeren is mijn max budget wat ik er voor uit wil geven natuurlijk een keer bereikt...

elke duizend euro gaat tellen op een gegeven moment, bij de blauwe komen alleen de alpina velgen... bij de zilvere zijn de velgen al ok vind ik...

Dilemma´s haha

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.