Ga naar inhoud

Bluetooth module via aux


offshore

Aanbevolen berichten

Hele draadje inderdaad gelezen.

Heb reeds verschillende dingen uitgetest zoals: draden module gewisseld, kleurcode opgevraagd bij carinterface, de module aangesloten op cd changer aansluiting maar niets werkt, module maakt verbinding met smartphone en dat is het..... geen geluid en geen aux op radio.

 

Inmiddels offerte gekregen van bmw dealer voor activatie aux en plaatsen aux stekker, shrik niet..... 346 euro

Volgens dealer zit de aux niet in mijn optiepakket.

 

Denk erover om uitlees toestel te kopen en het zelf te doen, bij obd24u.nl voor 50 euro software inbegrepen.

Of is er een vriendelijke noorderbuur die me kan helpen?

 

Grt.

Nico

Link naar reactie

@Maurits heb alles nog eens nagekeken en opnieuw aangesloten maar niets werkt, de radio geeft nog steeds geen AUX als ik iets aansluit. Heb batterij eens tijdje afgekoppeld en opnieuw aangekoppeld voor herstart maar zonder succes.

Om module te testen of de audio werkt, eens een audio jack aangesloten naar externe radio en dat werkt wel (zie foto)

 

Heb er alles uitgehaald en zal wel op zoek gaan naar iets deftig, alle info is welkom 😉

 

20200607_141509 (2).jpg

Link naar reactie

Vandaag nog eens uitgetest om module aan te sluiten op B-stekker, via VCR 4.5.6 en TV 10.11.12 klemmen, echter geen resultaat 😒

Begin toch stilaan te vrezen dat de Z aan de codeerstekker moet gehangen worden.

669067687_Z4radiopins.jpeg.4cc3e7aee101df458db4a66f0cf5de1c.jpg.e5153b8c37ec41e5f779835c3c7a6d7b.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Vervelend dat het nog steeds niet werkt!

 

VCR werkt inderdaad niet, zie hier. TV ook niet, want daar heb je aparte randapparatuur voor nodig.  Toch geloof ik er niks van dat de BMW je AUX kan programmeren. Zie ook de link naar TIS eerder in dit draadje; dat moet vanzelf gaan. Ik zou zeker geen EUR 346,- voor betalen om een moduletje van twee tientjes te laten werken als ik jou was.

 

Maar kun je het ding nog terug sturen naar Carinterface? Ik zou denken dat je nu wel genoeg moeite gestopt hebt in het werkend krijgen van een module van twintig piek. Bovendien wordt de geluidskwaliteit wel oké, maar zeker niet top met een Bluetoothmodule via de AUX aansluiting.

 

Ik zou als ik jou was serieus overwegen om voor een alternatief te gaan dat ook de wereld niet kost: de Bluemusic (of als je ook een microfoon om te bellen wilt: BlueSpeak) module te gaan. Zie hier. Je bestelt hem via Amaxzon (zie link in bericht), of rechtstreeks bij Musikimauto.de. Deze monteer je ofwel op de CD wisselaar bekabeling achterin, of je plugt een kabelharnas met module en al tussen je radio en bestaande "hoofdplug".  Veel betere geluidskwaliteit èn meer functionaliteit ... Oh. Ik zie alleen dat ze tijdelijk uitverkocht zijn. Nou ja, dan even mailen met de vraag wanneer ze weer komen zou ik zeggen. Of even Rsyed van het Duitse forum benaderen; die lijkt er nog één te koop te hebben voor maar EUR 25,-

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik zie dat men regelmatig stoelen uit Engeland haalt. Door de lagere waarde van auto’s worden ze sneller gesloopt voor onderdelen. Kwestie van ebay.co.uk in de gaten houden. Andere mogelijkheid is ebay duitsland of ebay-kleinanzeigen (soort marktplaats).

Link naar reactie
  • Administrator
3 uren geleden, Nicoau zei:

Vandaag de module van Bleumusic geplaatst en getest, alles werkt perfect en goede geluidskwaliteit 😀👌

 

 

Mooi man! :default_thumbs_up: Heb je dat andere moduletje nog kunnen terugsturen aan Carinterface?

 

Qua M-stoelen: ik denk ook dat Engeland je de beste kansen bietd. Op Ebay en op Kleinanzeigen zijn de gevraagde bedragen veel hoger (al snel EUR 1500,,- à 2000) dan voor een setje Engelse stoelen (daar moet je voor GBP 700,- toch een heel eind zijn). Bijkomend voordeel is dat wat hier de bestuurdersstoel wordt dan vaak nog in vrij goede staat is, omdat (daar) de passagiersstoel vaak minder gebruikt is. Wel even opletten: als je elektrisch bedienbare stoelen wilt heb je nog een extra bedieningspaneeltje nodig voor een geheugen aan bestuurderskant èn je kunt dat maar op één van beide stoelen laten werken je GM5 module kan maar één stoelgeheugen aan).

 

Voor Engelse stoelen kun je op Ebay.co.uk kijken, maar ik zou zeker ook het aanbod op www.z4-forum.com (het belangrijkste Engelse forum) in de gaten houden. 

 

Als alternatief kun je ook nog de E46 M(3)-stoelen kopen. Die hebben dezelfde onderkant, maar een veel masievere rugleuning. Ik vind het veel minder mooi, maar het is wel een stuk goedkoper èn zit beter dan de Z4 standaardstoelen.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Resurrecting an old topic here, maar goed.

 

Op 8-6-2020 om 19:25, Maurits zei:

Ik zou als ik jou was serieus overwegen om voor een alternatief te gaan dat ook de wereld niet kost: de Bluemusic (of als je ook een microfoon om te bellen wilt: BlueSpeak) module te gaan. Zie hier. Je bestelt hem via Amaxzon (zie link in bericht), of rechtstreeks bij Musikimauto.de. Deze monteer je ofwel op de CD wisselaar bekabeling achterin, of je plugt een kabelharnas met module en al tussen je radio en bestaande "hoofdplug".  Veel betere geluidskwaliteit èn meer functionaliteit

 

Vraagje over bovenstaande. Recentelijk een 2004 2.5i gekocht, met Business CD, zonder DSP, CD wisselaar of navigatie. Grote wens is wel om audio streaming mogelijk te maken in de auto. Had de BlueMusic interfaces al voorbij zien komen als goede optie om bluetooth in de auto te krijgen, en heb ondertussen dan ook zowel deze (40pin Quadlock connector) als deze (3+6 pin) BlueMusic interfaces gekocht omdat ik niet helemaal zeker was welke ik moet hebben. 

Radio er uit halen was geen probleem, rare was alleen dat er al een B block (?) stekker in de originele connector zat (strak ingewikkeld met de hoofdconnector draden) waarvan ik niet waat waar deze voor is.

 

Eerst de quadlock interface geprobeerd en de originele B block stekker overgezet naar de lege ruimte (voor een B connector) op de nieuwe block connector. C block was reeds bezet door de bluetooth module. Alles aangesloten en mijn telefoon zag zowaar de bluetooth module. Echter kreeg ik met geen mogelijkheid een optie voor CD Changer of AUX.  Ik heb ook de B en C connectors omgedraaid om te testen, maar no joy. Ook niet als die B connector helemaal niet aansluit.

 

Voor die tweede zie ik niet waar ik die aan kan sluiten. Heb gezocht in de kofferbak achter de bekleding, maar ik kan daar niks vinden wat betreft een stekker waar die 3+6 pin connector op kan. Zo te zien past dit nergens op de achterkant van de radio zelf. Neem aan dat dit dan ook niet de interface is die ik moet hebben.

 

Iemand suggesties voordat ik het opgeef?

Link naar reactie
  • Administrator

Vervelend!  Er zijn nog wel wat dingen die je kunt proberen. 

 

Bluemusic achter de radio

 

Doe doet het echt alleen op het B-stekker blok, niet via de AUX bepinning.  Dan ook nog alleen bij gebruik van de juiste pinnen (dat zit standaard goed bij de Bluemusic). Dat originele ingetapete stekkerblokje zou ik dus vooral niet opnieuw aansluiten.

 

Weet je zeker dat er in jouw Z4 ook nooit een CD-wisselaar geinstalleerd is geweest? Het gebeurt wel vaker dat niet werkende CD-wisselaars helemaal uitgebouwd worden. Daarbij wordt zekering 48 nog wel eens vergeten. Ik zou eens kijken of er bij jou een (7.5A) zekering op positie 48 zit en als dat zo is wat er gebeurd als je die er uit haalt:

 

964366013_2004BMWZ4(E85)ColorFuseDiagram.thumb.png.f485bb7f22dc8e8c244f93efdc43cd5a.png

Verder, een open deur, maar toch: kijk even goed of alle pinnetjes goed contact maken met de radio. Soms zitten ze net te hoog in het stekkerblokje. Datzelfde geldt voor de verbinding tussen pinnetjes en draadjes: kijk even goed of die nog helemaal heel is.

 

Bluemusic op de plek van de CD-wisselaar

 

Ook die zou moeten werken (als alternatief). Maar dan moet je wel eerst die achter de radio weghalen. En dan heb je juist wel een zekering nodig in positie 48.

 

Je moet best wat bekleding weghalen en op zoek gaan naar het spiegelbeeld van de 3- en 6-pins connectoren aan de Bluemusic module. Als er nooit een CD-wisselaar aangesloten is geweest kunnen die nog best verstopt zijn. Hier en hier (oké voor een E86, maar concept is hetzelfde) plaatjes van waar je het moet zoeken.

 

Succes!

Link naar reactie

Thanks voor de info @Maurits
Probleem gevonden, en voel me er een beetje dom bij. Dus hier voor toekomstige bezoekers wat ik verkeerd heb gedaan.

 

Korte update

Die Bluemusic Quadlock connector is inderdaad de connector die ik hebben moest en hij doet het ondertussen.

Alles nog maar een keer aangesloten, die extra connector die ik had niet overgezet, en radio aangezet. Telefoon connect gewoon met de adapter, maar zag nog steeds geen wisselaar of AUX. Alle pins maar eens nagelopen, en ook dat zag er verder prima uit.

 

Dus, wat is nu de truuk waar ik niet aan gedacht heb.

De radio doet het prima als je in de auto zit en de sleutel niet in het contact zit. Dit is wat ik ook steeds probeerde, maar waar ik dus geen resultaat mee had. Uiteindelijk de ingeving om de sleutel er in steken en het contact aan te zetten, en zowaar kreeg ik toen WEL de CD wisselaar te zien op de radio. Gelijk geprobeerd vanaf telefoon, en werkt nu vlekkeloos. Bijna spijt dat ik niet gelijk de handsfree bel optie er bij heb genomen, maar dat kan altijd nog wel.

 

Oftewel voordat je besluit dat het ding het niet doet, nadat je alles aansluit en test, contact aanzetten. Dat was het hele euvel.

Link naar reactie
Op 17-6-2020 om 19:54, Maurits zei:

Mooi man! :default_thumbs_up: Heb je dat andere moduletje nog kunnen terugsturen aan Carinterface?

 

Hey Maurits, moduletje niet meer kunnen terug sturen maar geen probleem.

Heb intussen wel al een paar mooie M stoelen kunnen kopen van een vriendelijke noorderbuur 😉

Zitten super, alles werkt enkel nog probleem met airbagsensor van passagierstoel.

Grt.

Nico

29 minuten geleden, michielo zei:

Thanks voor de info @Maurits
Probleem gevonden, en voel me er een beetje dom bij. Dus hier voor toekomstige bezoekers wat ik verkeerd heb gedaan.

 

Korte update

Die Bluemusic Quadlock connector is inderdaad de connector die ik hebben moest en hij doet het ondertussen.

Alles nog maar een keer aangesloten, die extra connector die ik had niet overgezet, en radio aangezet. Telefoon connect gewoon met de adapter, maar zag nog steeds geen wisselaar of AUX. Alle pins maar eens nagelopen, en ook dat zag er verder prima uit.

 

Dus, wat is nu de truuk waar ik niet aan gedacht heb.

De radio doet het prima als je in de auto zit en de sleutel niet in het contact zit. Dit is wat ik ook steeds probeerde, maar waar ik dus geen resultaat mee had. Uiteindelijk de ingeving om de sleutel er in steken en het contact aan te zetten, en zowaar kreeg ik toen WEL de CD wisselaar te zien op de radio. Gelijk geprobeerd vanaf telefoon, en werkt nu vlekkeloos. Bijna spijt dat ik niet gelijk de handsfree bel optie er bij heb genomen, maar dat kan altijd nog wel.

 

Oftewel voordat je besluit dat het ding het niet doet, nadat je alles aansluit en test, contact aanzetten. Dat was het hele euvel.

Goed gedaan, is wel raar dat radio werkt zonder contact aan, bij mij werkt dat niet.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

ook ik loop tegen dit probleem aan.
vanavond ene paar uur aan t stoeien geweest ook na lezen van jullie advies hier.
maar ook ik krijg de aux functie op de radio niet te zien.
Morgen maar is verder puzzelen,
bedacht net nog dat rest dmv accu loskoppelen wellicht iets doet?
Maar weet dat sommige radioś dan om een pincode vraagt, dus eerst dat maar is uitzoeken.
of weten jullie hoed at bij deze radio zit?
ik heb de bussines uit 2003 versie.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.