Ga naar inhoud

Bluetooth module via aux


offshore

Aanbevolen berichten

  • Administrator

^ Ik ga het anders doen. Ik heb een “add-a-circuit” / “piggyback fuse”  zekeringhoudertje besteld. Dit werk:

 

 

E3FFC8BE-E6A4-4D2C-92D7-03A80030E31E.jpeg

Maak je heel makkelijk een keurig eigen circuitje voor de Bluetooth adapter mee.

 

Hoef je niet de voeding van je CID / radio half door te snijden, en als je later eens een keer een probleem hebt kun je herleiden waar dat vandaan komt.

Link naar reactie
2 uren geleden, 2.5si zei:

^ Ik ga het anders doen. Ik heb een “add-a-circuit” / “piggyback fuse”  zekeringhoudertje besteld. Dit werk:

 

 

E3FFC8BE-E6A4-4D2C-92D7-03A80030E31E.jpeg

Maak je heel makkelijk een keurig eigen circuitje voor de Bluetooth adapter mee.

 

Hoef je niet de voeding van je CID / radio half door te snijden, en als je later eens een keer een probleem hebt kun je herleiden waar dat vandaan komt.

Dat kan ook maar dan moet je als nog een stuk draad kopen afstand is vrij lang 

 

En kijk dan wel dat je een geschakelde plus gebruikt 

Link naar reactie
2 uren geleden, 2.5si zei:

^ Ik ga het anders doen. Ik heb een “add-a-circuit” / “piggyback fuse”  zekeringhoudertje besteld. Dit werk:

 

 

E3FFC8BE-E6A4-4D2C-92D7-03A80030E31E.jpeg

Maak je heel makkelijk een keurig eigen circuitje voor de Bluetooth adapter mee.

 

Hoef je niet de voeding van je CID / radio half door te snijden, en als je later eens een keer een probleem hebt kun je herleiden waar dat vandaan komt.

Deze heb ik ook

op voorraad heb 1 gebruikt om een  USB oplader te monteren 

en bij Allie besteld 

6F935C4E-F20B-4D9B-AAB5-F9E93F5388D3.png

Link naar reactie

Nou, even een update. 

Bluetooth module ingeplugd, massa en rode 12v kabel verbonden. 

Bluetooth op m'n handy ingeschakeld, verbonden met (mantson bt), als ik het goed heb is dit de bluetooth module. 

Maar ik krijg niet de functie aux met de mode toets in beeld. 

Toen ik gister aan het knutselen was en alles had aangesloten om te checken kreeg ik heel even aux in het display te zien, 1 seconde of zo. En ook meteen weer weg en niet meer terug gezien. 

Iemand een idee? 

Link naar reactie
32 minuten geleden, casanova72 zei:

Nou, even een update. 

Bluetooth module ingeplugd, massa en rode 12v kabel verbonden. 

Bluetooth op m'n handy ingeschakeld, verbonden met (mantson bt), als ik het goed heb is dit de bluetooth module. 

Maar ik krijg niet de functie aux met de mode toets in beeld. 

Toen ik gister aan het knutselen was en alles had aangesloten om te checken kreeg ik heel even aux in het display te zien, 1 seconde of zo. En ook meteen weer weg en niet meer terug gezien. 

Iemand een idee? 

 

Dat is vreemd lijkt dus iets met de radio ...

als je aux kunt selecteren dan kom er een melding over de speakers dat de connectie succes vol is

 

ik weet niet wat dit kan zijn zal niks met de aansluiting te maken hebben volgens mij

 

anders de aux plug eruit halen 

Link naar reactie
  • Administrator

Ik zou toch nog eens goed de aansluiting controleren. Punt is dat bij dit soort goedkope dingetjes (ik koop ze ook voor alle duidelijkheid, gaat mij er alleen om dat alle waar naar zijn geld is) de conmectoren van slechte kwaliteit zijn en bovendien nog wel eens vrij los in het connectotblokje zitten. Dat wil dan op zijn beurt nog wel eens vrij los op de radio inpluggen. Alle ruimte dus voor een slecht contact.

 

Ik zou dus eerst eens controleren of de pinnetjes in het connectorblokje wel (allemaal) fatsoenlijk contact maken met die op de radio. Je kunt ook even kijken wat er gebeurt als je ze uit het blokje vist en los op de radio aansluit. Dat houdt op termijn geen stand (blokje is er niet voor niks), maar helpt je wel bij de diagnose.

 

 

Link naar reactie
Op 26-8-2019 om 19:54, 2.5si zei:

Ik zou toch nog eens goed de aansluiting controleren. Punt is dat bij dit soort goedkope dingetjes (ik koop ze ook voor alle duidelijkheid, gaat mij er alleen om dat alle waar naar zijn geld is) de conmectoren van slechte kwaliteit zijn en bovendien nog wel eens vrij los in het connectotblokje zitten. Dat wil dan op zijn beurt nog wel eens vrij los op de radio inpluggen. Alle ruimte dus voor een slecht contact.

 

Ik zou dus eerst eens controleren of de pinnetjes in het connectorblokje wel (allemaal) fatsoenlijk contact maken met die op de radio. Je kunt ook even kijken wat er gebeurt als je ze uit het blokje vist en los op de radio aansluit. Dat houdt op termijn geen stand (blokje is er niet voor niks), maar helpt je wel bij de diagnose.

 

 

Ik denk dat ik de kabeltjes van de module idd ga loshalen, en dan iets van schoentjes er op zetten en los in de poorten van de radio pluggen. Dan weet ik wel zeker dat ze goed verbonden zijn... 

 

Link naar reactie

Ik denk zelf dat er iets met de connector die er ingestoken moet worden , immers de plus is rood en neem aan dat deze kleur op kleur is gemonteerd 

 

dus als de aux plug er uit is en dan wel weer beschikbaar komt op de radio moet dat het zijn

Link naar reactie
  • Administrator

^ Ja, dat denk ik dus ook. Maar het is niet zo dat AUX wel in beeld verschijnt als je de C plug / bepinning 3,4 en 10 er uit haalt dat de AUX weer zichtbaar is. Als die pinnen niet (goed) zijn aangesloten zie je AUX niet. Die keuze wordt pas geactiveerd in het keuzemenu als er ook daadwerkelijk iets op de pinnen is aangesloten.

Link naar reactie
7 uren geleden, Ewout zei:

Waarschijnlijk doet dat ding niks zonder voeding. Dat zou je kunnen testen door die apart, dus van een externe bron te voeden. Als het maar 12V is.

Er zit een blauw lampje aan de voorzijde van dat Bluetooth kastje, die knippert als er geen bluetooth verbinding is. Zodra ik hem verbind met m'n handy, brand hij constant, dus hij geeft aan dat er wel verbinding is, maar geen aux in beeld. 

Link naar reactie
16 minuten geleden, casanova72 zei:

Ik ga zo weer even alles checken, ik laat van me horen... 

Ik heb de aux stekker eruit, de rode 12v en de massa nog aangesloten. Het blauwe lampje blijft aan. Ik heb dus gewoon contact maar krijg nog steeds geen aux in het display via de modeknop. Ik kan dus zonder de aux plug ingeplugd gewoon met m'n handy verbinding maken. Schakel ik Bluetooth in dan blijft het lampje voor op de module branden, schakel ik Bluetooth uit dan knippert het lampje. 

aangepast door casanova72
Link naar reactie
4 minuten geleden, offshore zei:

Dat is vreemd moet dan aan de radio liggen en niet aan de module

Kan het zijn dat als de massa geen contact maakt dat het dan niet werkt? Want de massakabel van de radio is heel dik en die van de bluetoothmodule een stuk dunner, ik heb ze met een connector verbonden en voor alles wat ik in me had die dikke massakabel in die connector geduwd en dicht geknepen met de veel dunnere bluetooth massa ernaast. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.