Ga naar inhoud

Wat heb JIJ vandaag met je Z gedaan?


Aanbevolen berichten

28 minuten geleden, pimgmx zei:

CTek, aan het stekkertje te zien?

Veel netter zo! :clapping:

 

Yep, CTek inderdaad.

Geen idee of het (kwalitatief) iets is, maar lag in de kofferbak toen ik de ZZZZ kocht. Zie ze daarnaast redelijk vaak voorbij komen, dus het zal wel voldoen... 😉

 

Link naar reactie
16 minuten geleden, 2.5si zei:

 

Een ledslangetje in het daktraytje neem ik aan?

 

Zoiets ja, alleen op het staal geplakt, net vóór de daktray. Dan hoef ik ook niks te demonteren als die daktray er een keer uit zou moeten.

 

Heb getwijfeld inderdaad, dan is het wel netter weggewerkt, maar ben toch voor de praktische oplossing gegaan. Zolang je niet op je knieën gaat zitten, zie je er niks van. 😎

 

verlichting-kofferbak-det.jpg.80b8f2d55147e2a49858f365affda361.jpg

Link naar reactie
34 minuten geleden, ericvanb zei:

Geen idee of het (kwalitatief) iets is...

Ik wel... 😉

Is goed spul! Gebruik ze al jaren voor de vloot, en nooit problemen gehad.

 

De 'BMW branded' druppelladers zijn ook CTeks, met een ander labeltje erop.

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag bij Procar in Zwolle het Sticky Steering probleem van mijn Z4 laten verhelpen door de centreerring iets te verdraaien. YESSSS nu stuurt ie fijn. Wat een verschil. Verder kan de Z me nu ook in het Nederlands de weg wijzen. Ook prima gedaan in Zwolle.

Helemaal blij 🙂

 

Link naar reactie

Ik heb met BimmerCode (die nu geschikt is voor de E89) het dak openen en sluiten “geprogrammeerd” tijdens het rijden. Nou het werkt, alleen tot 8km/u. Onbruikbaar dus. Je kunt verschillende snelheden selecteren, ik had de maximale van 30km/u geselecteerd maar elke keer komt het “programmeren” met een foutmelding. Ik heb nog niet gekeken in de “expert modus” dat durf ik eerlijk gezegd niet...Ja bange poepert, ‘k weet het.

Link naar reactie
Op 23-8-2019 om 18:50, Ploman zei:

Vandaag bij Procar in Zwolle het Sticky Steering probleem van mijn Z4 laten verhelpen door de centreerring iets te verdraaien. YESSSS nu stuurt ie fijn. Wat een verschil. Verder kan de Z me nu ook in het Nederlands de weg wijzen. Ook prima gedaan in Zwolle.

Helemaal blij 🙂

 

Hey wat leuk om te lezen, heb ik afgelopen juni ook laten doen hier, ik was de 1e voor hun,

Heb ze destijds dat tis linkje gestuurd met de vraag of ze dit wilden doen.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e85-z4-3.0i-roa_200403/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-31-steering-column/FA4qjk9W

Mooi bmw adres, echte vaklui en bijzonder vriendelijk/behulpzaam.

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Nou dat is ook weer stom, ik had het al een keer of 7 - 8 geprobeerd het dak te programmeren met Bimmer Code, dat het te openen en sluiten is tot 30km/u. Doe ik dat net nog eens voordat ik in de expert modus ga kijken, lukt het gewoon. Coding succesfull. Getest en inderdaad. Hier ben ik heel blij mee want ik had helemaal geen zin om 400€ aan een doosje uit te geven waarvan je nog wel eens problemen hoort.

 

Anyway, niet gelukt om te programmeren dat de ramen automatisch sluiten bij op slot doen auto, maar wel dat ik het raam handmatig nog kan sluiten nadat de auto van “contact” af is. Ik heb namelijk maar een smalle garage en in- en uitstappen is voor mij zoveel makkelijker als het raam open is bij geopende deur. Binnen 5 minuten kan ik nu het raam nog sluiten, dat is ruim voldoende voor mij. Ben erg tevreden met de aankoop van de BT module en BimmerCode.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb vandaag de youngtimer verzekering voor de Z4 in orde gemaakt. Scheelt een slok op een borrel( of eigenlijk: een extra borrel) bij total loss, volledig casco i.p.v. mini-casco èn qua premie ben ik ook nog eens 35% goedkoper uit. up: Wel een kilometerbeperking natuurlijk, maar daar kom ik toch al drie jaar niet bij in de buurt ... 

Link naar reactie
  • Administrator

Van Turien&co, naar Turien&co, via tussenpersoon Concordia De Keizer in Rotterdam. Alleen andere polis(voorwaarden). Voorwaarde bij mij is wel dat hij hier binnen staat (maar niet als ik een keer ergens anders ben). Maar goed, dat is ook omdat ik zelf heb aangegeven dat dat hier kan. Ik weet dus niet of het per sé een eis is. Ze hebben vast ook wel een oplossing voor als de auto niet binnen staat.

 

De enige andere eis is dat je je youngtimer laat taxeren; dan geldt die taxatiewaarde vervolgens drie jaaar als dagwaarde.

  • Thanks 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.