Ga naar inhoud

Afdekkappen naast softtop als deze open is


ReBe

Aanbevolen berichten

Beste forum leden,

Ik zag laats een z4 waar de open stukken naast de ingevouwen cabriocab afgedekt waren met een kap. Nu lijkt dat mij wel mooi, maar weet niet of dat orginele is en of iemand dit ook heeft. Zag op eBay wel iets wat denk ik hetgeen is wat ik bedoel, maar weet het niet zeker.

.https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F153120483037

Graag jullie ervaring of suggesties.

Alvast dank,

René.

Link naar reactie

Daar is in een recente post nog wat over geschreven, kijk even in de laatste 10 topics. Daar heeft iemand (weet niet meer wie) er ook foto's van geplaatst.

 

Als ik me goed herinner zijn die afdekplaten ooit origineel geleverd maar ondertussen niet meer leverbaar bij BMW, en daarom op de 2e hands markt behoorlijk aan de prijs.

Link naar reactie
  • Administrator

^ Dat dus! De ebay link van René is naar een afdekkap voor een achterlicht voor in de kofferruimte. Degene die je los draait om daar lampjes te verwisselen.

 

De OEM afdekkappen voor het “softtopgat” worden niet meer door BMW geleverd en zijn - met name door grote vraag uit de UK en D - tweedehands in goede staat tot wel drie à vier keer de nieuwprijs waard. Best veel voor gerecyclede vuilniszakken, maar ieder zijn ding. 😂

Link naar reactie
  • Administrator

Dat kan zeker ook als je de tweedehands markt een beetje in de gaten houdt èn geluk hebt.

 

Ik heb zelf bijvoorbeeld een paar weken geleden nog een nauwelijks gebruikt setje in de originele hoes op de kop getikt voor de oorspronkelijke nieuwprijs, minder dan 5 km verderop van mijn huis. Maar dan moet je dus het geluk hebben dat je iemand hebt die niet op de hoogte is van de extreme prijsontwikkeling op de tweedehands markt. Mijn "verkoper" bijvoorbeeld was reuze in zijn nopjes dat hij er de nieuwprijs voor had gevangen (is 79 euro. Nog altijd meer dan de kiloprijs voor gebruikt plastic, maar vooruit ...).

Link naar reactie

Ik heb ze compleet met opbergtas vorig jaar voor een “vriendenprijs” van een forumlid overgenomen nadat hij een e89 had aangeschaft.

Ik gebruik ze alleen bij een hele dag rijden met mooi weer, en eigenlijk gewoon voor de “ heb “ .

Evengoed staat het wel fraai.

Succes met je zoektocht, geduld is een schone zaak 😉

Link naar reactie

Staat geweldig, maar ze zijn echt onhandig voordat je de kap sluit moet je niet vergeten ze te verwijderen anders vallen ze eruit met als gevolg dat de aandraaipin kan knappen.

Ook de vraagprijs voor dit stukje simpele plastic is bizar, ze werden destijds nieuw verkocht voor 80 euro.

 

Eigenlijk ook een grote miskleun in het design van de E85, een veel oudere Mercedes SLK die ik ook heb gereden vroeger heeft automatische flapjes die over deze gaten vallen.

Link naar reactie

Dat is mijn irritatie met veel cabrio’s. E85, alle MX5jes behalve de NC coupes, oude XK, TT. Het is gewoon niet fraai afgewerkt. 

 

De SLK, E89, NC coupe, TTS nieuwe Z4 is mooi afgewerkt. Waarbij de E89 natuurlijk met kop en schouders bovenuit komt. 😎

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • Administrator

Beter een fraai design dan een fraaie afwerking zo zeg ik altijd maar ... :clown: Waarbjj die bonkige, hoekige, pure E85 natuurlijk met kop en brede schouders boven alle genoemde zachtere alternatieven uitsteekt ... :punk:

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar reactie
  • Administrator
22 uren geleden, 2.5si zei:

Dat kan zeker ook als je de tweedehands markt een beetje in de gaten houdt èn geluk hebt.

 

Ik heb zelf bijvoorbeeld een paar weken geleden nog een nauwelijks gebruikt setje in de originele hoes op de kop getikt voor de oorspronkelijke nieuwprijs, minder dan 5 km verderop van mijn huis. Maar dan moet je dus het geluk hebben dat je iemand hebt die niet op de hoogte is van de extreme prijsontwikkeling op de tweedehands markt. Mijn "verkoper" bijvoorbeeld was reuze in zijn nopjes dat hij er de nieuwprijs voor had gevangen (is 79 euro. Nog altijd meer dan de kiloprijs voor gebruikt plastic, maar vooruit ...).

Hij had niet toevallig 2 paar liggen?

Link naar reactie

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/verdeckabdeckungen-bmw-z4-e85/1157047188-223-1944

 

Hier nog een setje voor 250 euro. nog steeds belachelijk veel geld.

21 uren geleden, 2.5si zei:

Beter een fraai design dan een fraaie afwerking zo zeg ik altijd maar ... :clown: Waarbjj die bonkige, hoekige, pure E85 natuurlijk met kop en brede schouders boven alle genoemde zachtere alternatieven uitsteekt ... :punk:

Zeer zeker eens, de E85 is qua design een rijdend kunstvoorwerp, tijdloos, voor mij de mooiste Z4.

Die ontwerpmisser van die gaten nemen we maar voor lief.

Link naar reactie

Ik snap die behoefte niet, ik heb ze, nooit gebruikt. Verkoop ze niet overigens, wil ze bij de auto houden.
Die dingen zouden bij mij na 1 a 2 dagen al stuk gaan. Het hele comfort van 'op afstand openen / sluiten' is weg.
Iederen zijn ding, voor dat geld, echt overrated, mijn inziens.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator
2 uren geleden, Zetter zei:

Staat een set op ebayvoorv 375 Engelse ponden. 

 

Holy smoke! Dat is dan ook nog eens bieden vanaf £ 375. :oldman:

 

Rare jongens die Engelsen ... 

Link naar reactie
1 minuut geleden, 2.5si zei:

 

Holy smoke! Dat is dan ook nog eens bieden vanaf £ 375. :oldman:

 

Rare jongens die Engelsen ... 

Daar koop je in Engeland bijna een complete Z voor.....

  • Haha 1
Link naar reactie
1 uur terug, bofkont zei:

Zeer zeker eens, de E85 is qua design een rijdend kunstvoorwerp, tijdloos, voor mij de mooiste Z4.

Die ontwerpmisser van die gaten nemen we maar voor lief.

 

Voor mij ook absoluut de mooiste Z4. Ik zag 'm in 2002 voor het eerst op een Duitse beurs en stond 'm een poosje aan te gapen. Het was zo'n onconventioneel ontwerp. Die scherpe vouwen op de flank zie je nu wel vaker maar was toen echt iets nieuws. Ik wist toen niet zeker of ik het mooi of lelijk vond, die nieuwe BMW cabrio, maar ik vond hem wel heel erg gaaf.

 

Voor mij geen andere dan de E85, en de afdekkapjes mis ik niet. De iets mindere afwerking vind ik zelf geen probleem en misstaat m.i. niet bij het ruwe karakter van de E85.

  • Like 2
Link naar reactie

Skyer werkt momenteel aan een prototype aftermarket side covers.

 

Foto toegevoegd. Voor zover ik weet nog niks bekend over eventuele prijs en of/wanneer het daadwerkelijk op de markt komt. 

 

Maar kan wellicht in de toekomst interessant zijn, als het voor een degelijke prijs verkocht wordt. 

Screenshot_2019-07-10-13-34-36-1-1.png

  • Like 1
Link naar reactie

Zou zeker interessant kunnen zijn/worden!

 

Wie of wat is Skyer?

Vind er op Facebook en Instagram wel wat van terug, maar zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met dit bedrijf en hun spullen?

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.