Ga naar inhoud

Verschillende adressen voor dakmotor/pomp (E85) ombouw.


Niels
Bericht toegevoegd door Maurits

9 Augustus 2019:

 

Ik heb even de vier meest recente topics over verplaatsen van de dakpomp samen gevoegd en verplaatst naar de E85/86 techniek lounge.

 

Er is ook nog een vijfde, lang lopender topic. Dat vind je hier. Omdaat dit vijfde topic over meer onderwerpen gaaat - o.a. ook over zelf doen - heb ik dat niet samengevoegd met dit topic.

 

Er zijn in ieder geval vier adresssen bekend waar je terecht kunt (op alfabetische volgorde):

 

- AVVR (Autobedrijf Van Vuuren in Reeuwijk (NL));

-Cabrioservice Memelink in Laren (Gld (NL);

- PH-Cars in Dorsten (D);

- Pixelrichter in Hasloch (D).

 

Ik zal dit openingsbericht updaten als er aaanleiding toe is,

Aanbevolen berichten

Ik heb bij zowel mijn vorige als mijn huidige Z4 te maken gekregen met een defecte pomp en heb in beide gevallen de pomp vrij makkelijk weer aan de praat gekregen, en naast de bluetooth module netjes vastgebouwd, onzichtbaar voor het oog. Was de 1e keer wel veel werk, heb toen het hele dak uitgebouwd, maar als je eenmaal weet hoe het zit gaat het daarna 3x zo snel zoals altijd.

 

Op basis van mijn ervaring met 3 pompen is de electromotor in geen van de gevallen definitief defect gebleken. Er zit veel viezigheid in als hij onder water heeft gestaan, en er zijn roestdeeltjes all over the place. Ik heb steeds de electromotor uit elkaar gehaald, alles helemaal schoongemaakt, de sleepcontacten brandschoon gemaakt (nooit schuren o.i.d., goede kwaliteit contactspray gebruiken) en de as van de electromotor gesmeerd. Je kunt aan het zeer lage stroomverbruik zonder belasting merken dat hij weer helemaal soepel en als nieuw loopt, ook al ziet ie er niet als nieuw uit door de oppervlakteroest v/d behuizing. Er is ook niets complex aan, het is een rechttoe rechtaan DC motor.

 

Voordeel van revisie t.o.v een nieuwe pomp is niet alleen kosten, maar ook dat het hydraulisch systeem niet open hoeft.

Link naar reactie
  • 11 maanden later...
Op 14-6-2019 om 15:25, BroC zei:

 

Op mijn zoektocht naar E85 spulletjes kwam ik de site van deze jongens tegen: http://www.ph-cars.com/

Ze doen nu de pomp/motor ombouw incl. evt. reiniging, hydro olie vullen en de kofferbak afdekking voor 300,-(normaal 350,-) én ze zitten een stuk dichterbij dan Pixelrichter. (180km vanuit Papendrecht)

 

Kent iemand deze en zo ja wat zijn de ervaringen? 

 

 

Beste, Mijn dak ging ook niet meer open en heb motor door ph-cars laten repareren, bij Arnhem de grens over, dan onbeperkt snelheid. Monteur is in de kofferbak gekropen en heeft motor met bak eruit gehaald. Er zat een paar liter water in deze bak en motor was volledig al weken onder water gedompeld met stroom etc...  Motor heeft hij volledig uit elkaar gehaald en schoon gemaakt met perslucht en doeken. Hierna is motor met pomp week in kofferbak gemonteerd en plaatje tapijt ervoor. Dak werkt nu reeds weer een jaar zonder problemen. Hydraulisch vloeistofpeil is ook aangevuld. Ik ben tevreden over reparatie.     

Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Op 17/10/2018 om 18:41, Ries1970 zei:

Oh nee!!!!  Gisteren de auto gewassen en nu gaat de kap super langzaam open en dicht. Ik ben aan de beurt.....

 

Ik heb net een afspraak gemaakt om het pompje te vervangen van mijn 3.0 Z4. Ik zie nu dat ik vijf jaar geleden ook al aan de beurt was met mijn 2.5 !

 

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Ik heb wat info gekregen van Volker R zelf  (vervangen lager sticky steering).

 

Hij gaf mij een kaartje, voor als in de pomp om zou willen bouwen. Maar bij is is dat al gedaan.

 

Harald Richter.

Im Battl 8

D-97907  Hasloch

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.