Ga naar inhoud

Verschillende adressen voor dakmotor/pomp (E85) ombouw.


Niels
Bericht toegevoegd door Maurits

9 Augustus 2019:

 

Ik heb even de vier meest recente topics over verplaatsen van de dakpomp samen gevoegd en verplaatst naar de E85/86 techniek lounge.

 

Er is ook nog een vijfde, lang lopender topic. Dat vind je hier. Omdaat dit vijfde topic over meer onderwerpen gaaat - o.a. ook over zelf doen - heb ik dat niet samengevoegd met dit topic.

 

Er zijn in ieder geval vier adresssen bekend waar je terecht kunt (op alfabetische volgorde):

 

- AVVR (Autobedrijf Van Vuuren in Reeuwijk (NL));

-Cabrioservice Memelink in Laren (Gld (NL);

- PH-Cars in Dorsten (D);

- Pixelrichter in Hasloch (D).

 

Ik zal dit openingsbericht updaten als er aaanleiding toe is,

Aanbevolen berichten

Vorig jaar ben ik naar Pixelrichter in Duitsland gereden om mijn pompmotor te laten verplaatsen. De pomp ging uiteraard defect in het hoog seizoen en veel Nederlandse garages hadden geen tijd. 
Bij Pixelrichter kon ik binnen 24 uur terecht, Na 30 minuten waren ze met zijn tweetjes klaar en hebben zij mijn nieuwe pomp vervangen en geplaatst in de kofferruimte.

Link naar reactie
45 minuten geleden, Metalazo zei:

Vorig jaar ben ik naar Pixelrichter in Duitsland gereden om mijn pompmotor te laten verplaatsen. De pomp ging uiteraard defect in het hoog seizoen en veel Nederlandse garages hadden geen tijd. 
Bij Pixelrichter kon ik binnen 24 uur terecht, Na 30 minuten waren ze met zijn tweetjes klaar en hebben zij mijn nieuwe pomp vervangen en geplaatst in de kofferruimte.

Hoeveel was Je ervoor kwijt ?

Link naar reactie

3 jaar geleden bij Ruud de pomp laten verplaatsen naar de kofferbak.
Pomp was nog in goede staat maar puur preventief laten verplaatsen.

Ik was +/- €225 kwijt als ik mijn eigen niet vergis.

 

De pomp paste met gemak achter de bestaande kofferbak bekleding. Zo kan ik er alsnog bij en was hij mooi weggewerkt zonder er ook maar iets van te zien :biggrin2:

aangepast door nickvankerkoerle
Link naar reactie
17 minuten geleden, nickvankerkoerle zei:

3 jaar geleden bij Ruud de pomp laten verplaatsen naar de kofferbak.
Pomp was nog in goede staat maar puur preventief laten verplaatsen.

Ik was +/- €225 kwijt als ik mijn eigen niet vergis.

 

De pomp paste met gemak achter de bestaande kofferbak bekleding. Zo kan ik er alsnog bij en was hij mooi weggewerkt zonder er ook maar iets van te zien :biggrin2:

Nette prijs en oplossing 👍

Heb je er ook een foto van ?

Link naar reactie
51 minuten geleden, Ewout zei:

Dan is je pomp niet vervangen, dat ding kost nieuw dik 500€. Meer waarschijnlijk schoongemaakt en verplaatst.

Dat  klopt... staat er ook

8 minuten geleden, Metalazo zei:

Pomp Kost inkoop €398,- bij de BMW dealer nieuw..

 

8 minuten geleden, Metalazo zei:

Pomp Kost inkoop €398,- bij de BMW dealer nieuw..

Oké !! Maar daar kunnen wij ze niet voor kopen !! Gaat zeker wel 2 x over de kop

Link naar reactie
1 uur terug, offshore zei:

Dat  klopt... staat er ook

 

 

Het is niet mijn bedoeling om aan haarkloverij te doen, maar ik las: “Na 30 minuten waren ze met zijn tweetjes klaar en hebben zij mijn nieuwe pomp vervangen en geplaatst in de kofferruimte.“ dus ik zag nieuwe pomp vervangen. Misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Link naar reactie
1 uur terug, offshore zei:

Dat  klopt... staat er ook

 

Oké !! Maar daar kunnen wij ze niet voor kopen !! Gaat zeker wel 2 x over de kop

Bij Ekris nieuw €550,- das niet 2x. Or is my Math off ;)?



Ik heb rond gevraagd bij verschillende schade bedrijven vorig jaar en die gaf deze prijs door in de screenshot van zijn mail.

 

Knipsel.JPG

aangepast door Metalazo
Link naar reactie
38 minuten geleden, Ewout zei:

 

Het is niet mijn bedoeling om aan haarkloverij te doen, maar ik las: “Na 30 minuten waren ze met zijn tweetjes klaar en hebben zij mijn nieuwe pomp vervangen en geplaatst in de kofferruimte.“ dus ik zag nieuwe pomp vervangen. Misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Dat was een reactie op mijn topic

...  die van mij is alleen verplaatst

39 minuten geleden, Metalazo zei:

Bij Ekris nieuw €550,- das niet 2x. Or is my Math off ;)?



Ik heb rond gevraagd bij verschillende schade bedrijven vorig jaar en die gaf deze prijs door in de screenshot van zijn mail.

 

Knipsel.JPG

Oké dit valt dus mee 👍

Link naar reactie

Over haarkloverij gesproken..... Rijden al die ZZZZ's nu met de pomp in de kofferbak en iets lager een vijvertje, of is dat probleem ook verholpen ?  Of moet de andere elektronica straks ook in de kofferbak?

Link naar reactie
10 minuten geleden, Horus zei:

Over haarkloverij gesproken..... Rijden al die ZZZZ's nu met de pomp in de kofferbak en iets lager een vijvertje, of is dat probleem ook verholpen ?  Of moet de andere elektronica straks ook in de kofferbak?

De pomp is het enigste wat op die plek zit ..

Link naar reactie
Op 14-6-2019 om 15:25, BroC zei:

 

Op mijn zoektocht naar E85 spulletjes kwam ik de site van deze jongens tegen: http://www.ph-cars.com/

Ze doen nu de pomp/motor ombouw incl. evt. reiniging, hydro olie vullen en de kofferbak afdekking voor 300,-(normaal 350,-) én ze zitten een stuk dichterbij dan Pixelrichter. (180km vanuit Papendrecht)

 

Kent iemand deze en zo ja wat zijn de ervaringen? 

 

 

Zie mijn topic  ik ben er geweest

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • Administrator

^ maar dat is dus wel een dure oplossing. In minimaal 90% van de gevallen is de oude dakpomp gewoon weer tot leven te brengen en naar de kofferbak te verplaatsen.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

ADMIN note: vier recente topics over dakpompen samengevoegd, verplaatst en bovenaan een overzicht (met links) van de vier tot nu toe bekende en in dit topic besproken adressen toegevoegd.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Op 31-7-2019 om 14:48, offshore zei:

Nette prijs en oplossing 👍

Heb je er ook een foto van ?

Ik heb mijn pomp nu zelf naar de achterkant van de kofferbak bekleding geplaats , zo heb ik weer wat ruimte terug in de kofferbak

65D6D694-E63B-466E-88CA-6CC11CE4BE8D.jpeg

C98548B9-D71A-4308-BD32-35DC9445FF8B.jpeg

aangepast door offshore
Link naar reactie
Op 9-8-2019 om 13:27, 2.5si zei:

ADMIN note: vier recente topics over dakpompen samengevoegd, verplaatst en bovenaan een overzicht (met links) van de vier tot nu toe bekende en in dit topic besproken adressen toegevoegd.

Goed werk Maurits:clapping::goodjob:

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Hi, kom dit net tegen, is dit hier bekend? Mustang is natuurlijk niet zo veel verkocht als in de USA, maar goed, het prijsverschil lijkt groot te zijn:

 

This is buried in various threads across Z4 forums, but I feel it deserves its own attention. The going rate for a bmw soft top motor and pump is $650 at the time I'm typing this, but there is a Ford alternative that works just as well. I recently relocated my motor and pump to the trunk using the Mustang part as follows, and it works great and is faster at raising and lowering than stock:

I just finished up my roof top motor relocation this weekend as well, I utilized the Ford Mustang motor/pump assembly too.
I'm attaching pictures of the pump assembly I used in case it helps other people out. I received the assembly with some of the wiring attached, including a disconnect so I reused that as well. 

Some basic info on the pump I used:

  • Purchased for $180 off ebay.
  • It was listed being for 2008-2014 Ford Mustang.
  • Made by Hoerbiger (same as the Z4).
  • Pump assembly showed part numbers S109024 and HB80069-002P.
  • Electric motor shows part numbers 3M5042, 1090069, and HB80006-019C.
  • The fluid reservoir is about 2x the size of the BMW one, but they're interchangeable so I put the BMW reservoir on the Ford pump.
  • For wiring, Mustang red to BMW green/grey and Mustang yellow to BMW blue/grey.
  • The banjo bolts on the mustang pump are the same size as the BMW, however the inlet/outlets are on the opposite side. Meaning the holes in the bolts are on the bottom when screwed in instead of the top. I'm not sure if this matters but I reused the BMW bolts just in case.
  • The pump outlets were labeled 11/13 on one and 12/14. This runs backwards from BMW's setup (at least for my 2003)! I initially plumbed it per the numbering on the pump and it ran in reverse, the open button closed and vice versa. So I had to switch the hydraulic lines so the 11/13 were attached to the pump at 12/14 position, and the bmw lines 12/14 were at the 11/13 position on the pump. Once done, it runs correctly.

origineel: https://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=1638377 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.