Ga naar inhoud

Verschillende adressen voor dakmotor/pomp (E85) ombouw.


Niels
Bericht toegevoegd door Maurits

9 Augustus 2019:

 

Ik heb even de vier meest recente topics over verplaatsen van de dakpomp samen gevoegd en verplaatst naar de E85/86 techniek lounge.

 

Er is ook nog een vijfde, lang lopender topic. Dat vind je hier. Omdaat dit vijfde topic over meer onderwerpen gaaat - o.a. ook over zelf doen - heb ik dat niet samengevoegd met dit topic.

 

Er zijn in ieder geval vier adresssen bekend waar je terecht kunt (op alfabetische volgorde):

 

- AVVR (Autobedrijf Van Vuuren in Reeuwijk (NL));

-Cabrioservice Memelink in Laren (Gld (NL);

- PH-Cars in Dorsten (D);

- Pixelrichter in Hasloch (D).

 

Ik zal dit openingsbericht updaten als er aaanleiding toe is,

Aanbevolen berichten

Vorig jaar zomer ben ik ook naar Pixelrichter in Duitsland gereden i.v.m. een defecte onderwater pomp.
Heb toen zelf een nieuwe motor gekocht. Ik dacht dit kan ik makkelijk zelf.... helaas is mij dit niet gelukt en heb toen snel een afspraak bij Herald gemaakt.

 

Binnen een half uur had hij de motor los en kwam druipend uit het omhulsel. Binnen 2 minuten had hij de motor werkend in zijn handen door wat WD40 te gebruiken.

Hij gaf toen aan dat deze net zo lang zijn werk zal doen als de nieuwe. Heb toen besloten om toch de nieuwe motor te laten plaatsen.

De oude pomp heb ik achtergelaten bij hem zodat hij eventueel iemand anders kan helpen die geen nieuwe pomp wilt aanschaffen.

Misschien een idee om pixelrichter een mail te sturen of hij een goeie pomp te koop heeft die gebruikt is?

Link naar reactie

Ik heb nog een vraag: Er wordt wel geschreven dat bij een defecte motor wel een lichte klik van het ontgrendelen is  te horen.

In mijn geval hoor ik niets, alleen het led lampje naast het dak-open-knopje brand tijdens drukken. 

Zou de auto ook foutmeldingen moeten geven?

Ik wil graag zeker weten dat het probleem de motor is voor een afspraak te maken. 

Link naar reactie
  • Administrator

^ Weet je zeker dat het niet de sensor / microswitch in de kofferbak is? Die voorkomt normaal gesproken dat het dak opent als het traytje eronder niet (goed) omlaag staat. dat is het traytje dat je vermoedelijk nooit gebruikt, maar in gesloten toestand weggeklapt kan worden voor een paar liter extra bagageruimte.

 

Als die microswitch niet goed meer is, dan blokkeert die het open- en sluitproces volledig en zie je alleen een (rood) knipperend ledje. Dat geldt ook als het traytje niet helemaal goed zit trouwens ...

Link naar reactie

da's zo ruk idd. Ooit een keer de Z4 uitgeleend en ik wil er vervolgens mee rijden...doe het dak het niet. Mopperen, balen, etc....en na 5 minuten frustratie, kom ik er achter dat de tray niet goed vergendeld zat.....

Link naar reactie

Ik heb de motor van het dakje van mijn Z4 kunnen herstellen door hem te openen, grondig te reinigen, PCB opnieuw op te bouwen en de kogellagers te smeren. Draait weer als nieuw. De moeite van het proberen waard.

20190127_162427.thumb.jpg.9ce2b7bbae7be1028dc9ac096ea774d8.jpg

Ik heb de motor van het dakje van mijn Z4 kunnen herstellen door hem te openen, grondig te reinigen, PCB opnieuw op te bouwen en de kogellagers te smeren. Draait weer als nieuw. De moeite van het proberen waard.

 

Zie mijn topic "Z4M gekocht - Europese keuring" voor foto's

aangepast door timewa
  • Like 1
Link naar reactie
  • 4 weken later...

`Dit is ook mijn plan.

 

Ik heb zojuist mijn dak eraf gehaald (2 1/2 uur werk). Links en rechts een bruine zwembad. Elektromotor is hier helaas niet tegen bestand.

Ik ga straks mijn dak er weer op zetten, en dan het pompunit inspecteren.

 

Waar we bij het demonteren ook tegenaan zijn gelopen is een soort witte kit/vulling/smurrie die in het aansluitrubber tussen dak en carrosserie zit. is dit normaal?

Ik maak nog wat foto;s zodadelijk.

 

Echt een fijne klus om het dak eraf te halen. Hopelijk gaat hermonteren zonder problemen,,.,,,,

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

 

Op mijn zoektocht naar E85 spulletjes kwam ik de site van deze jongens tegen: http://www.ph-cars.com/

Ze doen nu de pomp/motor ombouw incl. evt. reiniging, hydro olie vullen en de kofferbak afdekking voor 300,-(normaal 350,-) én ze zitten een stuk dichterbij dan Pixelrichter. (180km vanuit Papendrecht)

 

Kent iemand deze en zo ja wat zijn de ervaringen? 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Ik weet niet of Ruud die dingen ook schoonmaakt/reviseert. In de kofferbak leggen wel, dat heeft 'ie bij die van mij ook gedaan 😄

Link naar reactie
11 uren geleden, GuidoK zei:

Kan roodkapje niet zoiets?

Ik bedoel Reeuwijk is natuurlijk nog veel dichter bij vanuit papendrecht.

Hmm, dat weet ik niet. maar er zijn ook mensen die naar Pixelrichter gaan, vandaar. 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hierbij mijn ervaring met PH-Cars Duitsland :

 

ik heb een mail gestuurd nadat ik op de websites had gelezen dat ze de pomp drogen en verplaatsen !!!

werd snel beantwoord betreft mijn vragen en mij werd gevraagd als ik ze kon bellen 

 

dat gedaan in mijn beste Duits ( ze spreken ook Engels ) en kon dinsdags al komen !!!

mooi snel.

 

ik zelf wou een nieuwe pomp , maar zij hebben de ervaring dat als de pomp weer droog is deze gewoon werkt en blijft werken,

 

ik heb hierdoor de beslissing genomen om vanuit Assen 208 km te gaan rijden naar Dorsten

 

ging toch via e A31 dus ook lekker snel 

 

aangekomen daar bij een gewone garagebox ging hij meteen aan de slag en ja hoor !! Wat een water.

 

de pomp is gedroogd met een föhn en in de kofferbak gezet , wat nieuwe olie bijgevuld, afdekplaatje er voor en klaar 

 

hij is er nog geen uur mee bezig geweest

 

het heeft mij 300 euro gekost, en er van uit gaan dat de pomp het nog lang blijft doen vind ik het niet veel

en ik kan er nu zelf bij

 

http://www.ph-cars.com/

 

 

 

 

3DDCD0DA-6816-4C5C-829C-F7A56E5CEDEE.jpeg

6C99F092-42F8-4D8B-9C19-CFF104BCC473.jpeg

61CE3596-E50F-4512-97B2-2AF8378CC22F.jpeg

aangepast door offshore
  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Goed om te weten dat er nog een adres is waar het kan!

 

Dit zal voor veel mensen in ieder geval dichterbij zijn dan Pixelrichter, die hier in Duitsland mee is begonnen en ondertussen meer dan 2200 pompen verplaatst heeft. Maar voor veel mensen zal Ruud (AVVR) net zo dichtbij of dichterbij zijn; die  heeft er ook al veel verplaatst en doet het in een fatsoenlijke garage, met een stoel, een kopje koffie, etc. en niet vanuit een garagebox of onder zijn eigen carport ...

 

Wat ik me afvraag is waarom "de Duitsers" (in ieder geval PH-Cars en Pixelrichter) de dakpomp vóór de koferbakbekleding leggen en daar dan een speciaal afdekplaatje voor maken. Ik heb laatst bij Ruud (AVVR) een pomp ombouw gezien (deed niks meer bij binnenkomst, werkte perfect bij vertrek) en die plaatst de pomp achter de kofferbakbekleding. Daar is ook ruimte zat, kun je later ook makkelijk bij en je levert niks van je toch al schaarse kofferbakruimte in. Ik geef toe dat het maar een paar pakken melk scheelt, maar toch.

 

Halen de mannen van PH-Cars het dak wel (deels) los, of laten die net als Pixelrichter het hele dak op zijn plek zitten?

Link naar reactie
26 minuten geleden, 2.5si zei:

Goed om te weten dat er nog een adres is waar het kan!

 

Dit zal voor veel mensen in ieder geval dichterbij zijn dan Pixelrichter, die hier in Duitsland mee is begonnen en ondertussen meer dan 2200 pompen verplaatst heeft. Maar voor veel mensen zal Ruud (AVVR) net zo dichtbij of dichterbij zijn; die  heeft er ook al veel verplaatst en doet het in een fatsoenlijke garage, met een stoel, een kopje koffie, etc. en niet vanuit een garagebox of onder zijn eigen carport ...

 

Wat ik me afvraag is waarom "de Duitsers" (in ieder geval PH-Cars en Pixelrichter) de dakpomp vóór de koferbakbekleding leggen en daar dan een speciaal afdekplaatje voor maken. Ik heb laatst bij Ruud (AVVR) een pomp ombouw gezien (deed niks meer bij binnenkomst, werkte perfect bij vertrek) en die plaatst de pomp achter de kofferbakbekleding. Daar is ook ruimte zat, kun je later ook makkelijk bij en je levert niks van je toch al schaarse kofferbakruimte in. Ik geef toe dat het maar een paar pakken melk scheelt, maar toch.

 

Halen de mannen van PH-Cars het dak wel (deels) los, of laten die net als Pixelrichter het hele dak op zijn plek zitten?

Hierbij blijft het dak op zijn plek

kan ook niet anders als het binnen een uur gereed is

 

heb jij een foto waar Ruud deze plaatst en wat zijn de kosten bij hem zonder een nieuwe pomp ?

Link naar reactie
  • Administrator

Helaas: ik heb geen foto's gemaakt omdat het niet om mijn auto ging.

 

Ruud is er trouwens ook niet echt lang mee bezig. Hij haalt ook niet het hele dak van de auro, maar haalt bijvoorbeeld wel het traytje uit de bagageruimte en haalt het dak aan de zijkanten wat los.

 

De kosten heb ik ook niet naar gevraagd omdat het voor mijn auto ook niet (echt) speelt: die staat altijd binnen en ik rij er alleen mee bij mooi weer. Er gaat natuurlijk wel water door de afvoerkanalen (en dus langs de pomp) bij het wassen, maar daar zit in ieder geval geen troep bij, zoals buiten vaak wel het geval is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.