Ga naar inhoud

Z4 met hoog olieverbruik


casanova72

Aanbevolen berichten

 

 

 

Mijn bmw z4 e85 2.5i met 192 pk gebruikt veel olie. 1liter op 900 km. Ik zit al een tijdje te zoeken op internet waar het aan kan liggen. De volgende info heb ik voor jullie: hij rookt of dampt totaal niet, niets te zien aan de kvs, ik heb ook niet het idee dat hij minder compressie heeft, loopt en start als een klokje, zeer tevreden over het verbruik van benzine, ik gebruik 5/30 olie. En rij voornamelijk korte stukken 10 tot 25 km bijna dagelijks, 195000 op de teller. Beetje slush aan de oliedop en de pijlstok. Ik lees vanalles over de Karter ventilatie, dat is dan ook het eerste wat ik ga laten vervangen. 

Graag een mening van iemand anders hierover

Groetjes van een bezorgde z4 rijder

aangepast door casanova72
Foutje
Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Ik zou met t eenvoudigste en prettigste beginnen.

Neem een liter olie mee en ga eens lekker met je vriend(in) een weekendje naar duitsland met je beemer. Stukje snelweg op hoog tempo en lekker binnen door op de sport mode.

 

Wellicht als ie lekker warm is en flink aan t werk geweest is t verbruik ook minder.

Vervolgens kan je denken aan carter ventilatie en andere zaken.

 

suc6

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.