Ga naar inhoud

Koplampen Z3 2.8


Aanbevolen berichten

Koplampen Z3 2.8

Goedenavond, het is al een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest maar we hebben nog steeds onze Z3 Coupé.

 

Nu heb ik een vraag, de Z3 is gebouwd in februari van 1999 en hadden ze toen glazen of plastic koplampen?

 

De rede is dat ergens 8 jaar geleden mijn vrouw een aanrijding met een hert heeft gehad en de schade is door de BMW dealer hier in Piotiers (Frankrijk) hersteld voor het leuke bedrag van bijna € 8000,-.

Nu beginnen de koplamp glazen te schilferen en zoals je bij andere plastic koplamp-glazen ziet, wazig te worden.

 

De vraag is dan ook of er vanaf de fabriek glas of kunststof glazen in zaten.

 

Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden!

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Naar mijn mening is het altijd plastic geweest. Op mijn ex z3 M Coupe(1999)  had ik angel eyes laten plaatsen en de originele koplampen waren van plastic. Nieuwe zijn nu overigens onbetaalbaar.

Link naar reactie

Lijkt me onwaarschijnlijk dat het glas zou zijn, maar daar ben je toch zo achter door er (voorzichtig!) met een metalen voorwerp op te tikken en goed te luisteren?

 

Heb je al overwogen om te polijsten? Als het goed gebeurt zien je koplampen er dan weer als nieuw uit en helpt het zeker tegen het "wazige". Wat bedoel je trouwens met "schilferen?"

 

Ik heb zelf goede ervaringen met een reinigings- en polijstsetje van Turtle Wax. Wel goed de tijd nemen en het voorzichtig en grondig aanpakken, niet wild tekeer gaan met polijstmachines of accuboormachines als je niet weet wat je doet.

 

Succes!

Tim

 

Link naar reactie

Ik vermoed, dat het los laten van de coating bedoeld wordt met 'schilferen'.  De koplampen hebben een coating en daar zit hem meteen ook het punt met het polijsten.  Je poetst in feite de coating; is die er af dan is het raadzaam om die weer aan te brengen. Even googlen; er is op dit forum al eerder over het polijsten van koplampen geschreven.

Overigens, als je dan echt aan de slag wilt met polijsten, dan kan je dat heel goed met zilver- of koperpoets doen en ook ….tandpasta. Wel even het lakwerk beschermen (afplakken?).

Link naar reactie

Ok, als de coating echt loslaat dan is dat wel problematisch inderdaad.

 

En je kunt inderdaad huis- tuin- en keukenmiddeltjes gebruiken, maar zo'n Turtle Wax setje kost 15 euro en daar zit alles in. Inclusief UV coating, lijkt me het proberen waard toch?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.