Ga naar inhoud

Vraag over ET waardes


ReauLeau

Aanbevolen berichten

Vraag over ET waardes

Beste forumleden,

 

Ik ben opzoek naar een nieuw setje velgen voor mijn Z4 E85 2003 en heb ik iets leuks gevonden. Ik twijfel alleen of de velgen ook daadwerkelijk gaan passen.

 

Ik heb dit momenteel op mijn ZZZZ zitten:

Velgmaat voorvelgen : 8J x 17" - ET 29
Velgmaat achtervelgen : 8,5J x 17" - ET 40

 

De velgen die ik wil gaan kopen hebben de volgende waardes:

Velgmaat voorvelgen : 8J x 18" - ET 34
Velgmaat achtervelgen : 8,5J x 18" - ET 37

 

Zou dit gaan passen?

 

Ik hoor zoveel verschillende meningen en het zijn nogal dure velgen die ik wil gaan kopen dus daarom vraag ik het toch nog even aan de vertrouwde forumleden🙄

 

Groetjes!

 

Roeland

 

 

 

aangepast door ReauLeau
Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hi Ewout,

 

Dank voor het meedenken. De standaard waardes zijn alleen vele malen hoger dan wat ik er nu op heb zitten (zo heb ik de auto gekocht). Het rijd erg goed en ziet er niet gek uit. Maar volgens die website zou dat setje wielen wat ik er nu al onder heb niet eens moeten kunnen 😥

Link naar reactie
  • Administrator

Achterwielen zijn zonder meer te doen juist. Ik heb daar 19”, 9.5J met ET35. Geen enkel probleem.

 

Ik heb voor 19”, 8.5J, ook met ET35. Als je onderstel wat zacht is geworden is dat wel genoeg voor af en toe een hapje naar je modderkuip. Voor alle duidelijkheid; niet naar je (metalen) spatbord, maar naar het plastic binnendeel. Dat is met je beoogde velgen wat mij betreft ergste wat je kan gebeuren. En een goede aanleiding voor een onderstel upgrade 🙂

Link naar reactie
7 minuten geleden, 2.5si zei:

Achterwielen zijn zonder meer te doen juist. Ik heb daar 19”, 9.5J met ET35. Geen enkel probleem.

 

Dat is breed! Heb je een foto? Ben nu wel benieuwd.

 

Uiteindelijk zou dit mij heel erg gaaf lijken... (zie foto) Betreft Liberty walk overfenders.

Bruut.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Valt wel mee hoor, iets soortgelijks qua afmetingen / ET waardes hebben vrij veel members hier.

 

Qua fotos's; zie bijvoorbeeld deze voor een redelijk recent beeld.

 

Ride4Fun_0144-af.jpg

 

Meer foto's desgewenst in mijn voorsteltopics (op mijn blauwe z4 had ik dezelfde set-up qua maten en ET waardes); zie de links onderaan de post. 

Link naar reactie

Deal is rond en ze worden er volgende week donderdag opgezet 😄

Nu nog een ander dingetje..... Heeft iemand ervaring met het stoppen van vier wielen + banden niet onder de auto maar in de auto? Bijrijder zal gelukkig niet meegaan.

Link naar reactie

Ja, een keer gepoogd 4 banden 17" x225 mee te nemen in de Z4, maar ging 1 in de kofferbak, 2 op de voorstoel (3e op de stoel durfde ik niet), dus deze is toen per Postnl opgestuurd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.