Ga naar inhoud

Gezocht: 18" (breed)set voor E85 [GEVONDEN]


BroC

Aanbevolen berichten

Gezocht: 18" (breed)set voor E85

Ik ben op zoek naar een mooie (breedset) met of zonder banden voor mijn "verse" Z4 E85.

Voorkeur gaat b.v. naar een style 135, 224 of 269. Of als je iets anders (non BMW) hebt liggen dan hoor ik dat ook graag! Alvast bedankt voor jullie reacties.

Zoiets als hieronder vind ik ook erg fraai :thumbup::

 image.png.8bc00ca95d0a7b6767db00dfa543af05.png

 

Mvg, Cor

bmw-z4-roadster-2-5si-facelift-executive 07.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
7 uren geleden, BMW-Z-CSi zei:

@JK-Z4-3.0i er heeft iemand interesse in je velgenset 😄

 

 

Haha, ik kwam deze tegen ergens op het net! 

1 uur terug, Ruud_19 zei:

Denk het niet is 19”, zijn overigs wel in 18” te verkrijgen (de originele 313’s)

Oké, dat zou goed kunnen, ging mij even om het model. Maar dan weet ik welke ik moet zoeken. 👍

Link naar reactie
  • Administrator

Die zijn er 100% zeker in 18 inch: dan is het een 1-serie velg. MIsschien moet je bij je zoektocht dus ook op 1-serie velgen zoeken.

Link naar reactie

Styling 313  zijn ook op de E90/91/92 in 18"geleverd, kijk ook even over de grens op ebaykleinanzeigen.de voor aanbod.

 

Baureihe Modell Ausnahme Größe Einsatz Bereifung ET kg

1er E87 u.a.

    7,5x18 vorne 215/40R18 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 49 11,00

 

    8,5x18 hinten 245/35R18 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 52 11,93
 

3er E90 ff.

    8x18 vorne 225/40R18 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 34 11,23

 

    8,5x18 hinten 255/35R18 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 37 13,00

 

    8x19 vorne 225/35R19 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 37 12,63

 

    9x19 hinten 255/30R19 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 39 13,27
 

Z4 E89

    8x19 vorne 225/35R19 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 29 12,63

 

    9x19 hinten 255/30R19 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 40 13,27
2 minuten geleden, ReauLeau zei:

Nee toch. Ik ben al een tijdje opzoek naar 18" 313 velgen. Kan geen concurrentie gebruiken 👿

 

nou inderdaad, en als "iedereen" met 313 velgen gaat rijden zet ik ze wel weer te koop hahaha

  • Haha 1
Link naar reactie
1 uur terug, 2.5si zei:

Die zijn er 100% zeker in 18 inch: dan is het een 1-serie velg. MIsschien moet je bij je zoektocht dus ook op 1-serie velgen zoeken.

Ik dacht dat de 1 serie niet zou passen op de E85. Of kan het wel met iets van spacers?

2 minuten geleden, Menko zei:

nou inderdaad, en als "iedereen" met 313 velgen gaat rijden zet ik ze wel weer te koop hahaha

 

Kopje koffie? Ik tast wel even in mijn buidel.

Link naar reactie
  • Administrator
1 uur terug, Menko zei:

nou inderdaad, en als "iedereen" met 313 velgen gaat rijden zet ik ze wel weer te koop hahaha

 

^ 313 is hier bij mijn vrolijke forumvriendjes al eerder regel dan uitzondering. Lijkt wel alsof alles wat oorspronkelijk op 107 / 108 reed, nu op 19" 313 wordt gezet. Zet ze dus maar vast weer te koop ... :default_sFun_nahnahna:

 

Maar qua 18 inch varianten: Menko heeft natuurlijk helemaal gelijk dat je beter de 3-serie 18"variant kunt pakken. Dat staat vel mooier qua opvulling / naar buiten komen in de wielkasten. Die van de 1-serie passen met ET 49 / 52 ook zonder meer (scheelt 2 mm met de ET waardes van originele velgen), maar vallen dus nog meer weg in de wielkasten dan styling 107 / 108 al doen. Spacers kan, maar dan heb je vrij dikke nodig. Zou niet mijn voorkeur hebben.

  • Thanks 1
Link naar reactie

Heren, heren... Even voor de duidelijkheid: ik zoek niet ALLEEN 313's . Het was maar een voorbeeld van wat ik wel mooi vind!

 

Als iemand iets heeft liggen in 18" wat hij wel wil verkopen hoor ik dat graag!

Er staat via het forum niet veel te koop in 18", maar misschien breng ik zo iemand op een idee :biggrin2:

Link naar reactie
18 minuten geleden, Veloce zei:

Ik heb nog een set 108's liggen, ze zijn in nieuwstaat.

 

Maar ze zijn niet te koop want het worden collector item's (veel geld waard :biggrin1:)

Geen probleem hoor, toch niet mijn smaak :tongue: :biggrin1:

Link naar reactie
Op 15-4-2019 om 22:38, BroC zei:

 

Zoiets als hieronder vind ik ook erg fraai :thumbup::

 image.png.8bc00ca95d0a7b6767db00dfa543af05.png

 

 

Beste Cor, dit is een 19”  breedteset style 313. BMW heeft ze volgens mij  alleen in 17@ en 18” geleverd.

Mvg

Jurgen

Link naar reactie
8 uren geleden, JK-Z4-3.0i zei:

 

Beste Cor, dit is een 19”  breedteset style 313. BMW heeft ze volgens mij  alleen in 17@ en 18” geleverd.

Mvg

Jurgen

Bedankt Jurgen, maar als je even terug leest zie je dat we daar al uit waren! :default_rolleyes:

  • Haha 1
Link naar reactie
  • 5 weken later...

Nog even een vraag aangaande dit onderwerp: Ik twijfel toch wel of 18" niet te stoterig wordt. Mijn Z4 heeft nl ook al een M onderstel dus is al wat stugger dan standaard.

Dus twijfel ik of 17" misschien niet groot genoeg is.

Kan iemand hier iets over zeggen, of -beter nog- is er iemand in de omgeving Drechtsteden met een Z4 mét M onderstel én een 18" breedset eronder waar ik een stukje in zou mogen rijden? #vragenstaatvrij :biggrin1:

Link naar reactie

Ah, jij zit aan de andere kant van de Merwede. Maar dan ligt er ook nog maar aan wat voor banden erop liggen. Ik kan niet spreken uit ervaring maar m’n gut feeling zegt dat 18” prima te doen is. Op zich merkwaardig dat er wel een M onderstel is gekozen maar kleine wieltjes erbij.

Link naar reactie

Idd @Ewout, vond ik ook apart, maar zou zomaar kunnen dat er tijdens een verkoop iemand toch 16" onder heeft gezet. En misschien wel juist omdat die persoon het te oncomfortabel vond.

Iemand die b.v. elke dag de N3 op en neer moet rijden :kopfkratz: (de locals hier weten wat ik daarmee bedoel) wat een drama weg is dat.

 

Wat heb jij er dan voor wielen onder zitten Ewout?

Link naar reactie

Goed voorbeeld meteen! De N3... Verschrikkelijk.

 

Ik heb 18” breedset 293 en non-rft banden, maar wel onder een E89. Schijnt een cruiser te zijn en niet een roadster. 😎 Dus geen vergelijk. Ben wel laatst meegereden met iemand in een E85 met 19” en dat viel me niet eens tegen eigenlijk.

 

Maar wat je zegt zou wel eens de reden kunnen zijn idd dat er die “kleine” wieltjes onder zitten nu. Ik vind het prima staan overigens hoor. Komt ook door de uitstraling van de auto. 

Link naar reactie
  • Administrator

19 inch met Michelin PSP4 is niks te stug hoor! Bovendien, het is een Duits sportwagentje, geen Franse gezinswagen ... :punk:

  • Like 2
Link naar reactie
  • BroC wijzigde de titel naar Gezocht: 18" (breed)set voor E85 [GEVONDEN]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.