Ga naar inhoud

M onderstel en veren/poten = te laag


Jaekry

Aanbevolen berichten

M onderstel en veren/poten = te laag

Ik rij enige tijd rond, maar nee, ik vind het echt te laag. De Z3 heeft een bumper speling van ca 15cm en die is prima, terwijl de Z4 10cm(!) heeft.

Ik weet zeker dat het een m onderstel is, ik gok (na rondlezen op fora) dat er andere veren/poten onderzitten dan standaard, maar ik weet niet hoe ik daar exact achterkom,


Hoe ga ik dit nu aanpakken? Ik weet niet zo goed wat ik zou moeten beginnen?

Andere veren? welke? hoelang? merk?

Of complete set met schokdempers ? welke? hoelang? merk?

Of spacers?

Alleen voor? of ook achter?

 

Kortom, een kick(je) in de goede richting zou welkom zijn. 😉

 

 

Link naar reactie
  • Administrator

^^ Staat er iets zichtbaars op de veerpoten / veren in de zin van een naam of een nummer? Welke kleur hebben ze? 

 

Als je toch nog de originele veren / dempers hebt kunnen die bij een auto van inmiddels respectabele leeftijd natuurlijk ook gewoon op zijn. Ongeacht de kilometerstand. Dat kan je garagist je wel vertellen als het goed is (ook als hij geen tekenen ziet van bijvoorbeeld een lekkende demper).

 

En de oplossing hangt nogal af van de feitelijke situatie nu. Versleten dempers vragen om iets heel anders dan bijvoorbeeld vervangen van een setje verlagingsveren door OEM. Dus flauw gezegd; we hebben eerst meer feiten nodig voor er iets zinnigs over te zeggen is ...

 

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb gevraagd bij een goed aangeschreven garagist in de buurt: "Niet aan beginnen, is eigenlijk zonde, gaat je ongeveer 1400,- kosten en er gaat ook veel tijd in zitten in het goed afstellen van je onderstel. En eigenlijk: Hij staat prachtig op zijn wielen! Weet je zeker dat je dat wilt?"

En die conclusie had ik ook al beetje, het gaat een kostbare grap worden, en ik weet (nog) niet zeker of ik dat wil. Kunnen we gewoon niet beter de drempels afschaffen...? :)

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Welke dempers heb je geplaatst? En welke veren heb je?

 

We laten er toch maar wat anders onder zetten, dit rijdt gewoon niet in de stad (drempels) en op de autobahn is het ook knap waardeloos. (qua demping/gedrag/wegligging rijdt de z3 vele malen lekkerder dan de z4)

 

Alleen weet ik niet wat er onder moet. Wel goed, niet al te duur, niet nóg lager (liever tikje omhoog),  minder drempels happen, stabieler bij hoge snelheden icm oneffenheden.

 

Ik moet nog even navragen of het alleen om dempers gaat, of ook veren.  (Sowieso iets met rubbers)

Gaat om een 3.0 met M onderstel, 

 

Ik lees b6 met originele veren, andere weer b4.

aangepast door Jaekry
Link naar reactie

Heb je al bij KW gekeken? Zie https://www.schroefset-shop.nl/z4-cabrio-e85-z85 voor een indicatie; er zijn genoeg adressen waar deze worden aangeboden!

Wat ik alleen niet zeker weet of de standaard KW1 schroefset ook op een M-onderstel gaat passen. Ik zie wel aparte versies, maar kan je zo niets zeggen over bevestigingspunten en dergelijke...

 

 

Link naar reactie
  • Administrator

^Past zonder meer; heb ik ook. up:

 

Ik ben op mijn huidige Z4 van M onderstel, naar M onderstel + Eibach veren naar KW1 gegaan (en op de vorige van non-M onderstel naar KW2). Mijnb huidige KW1 staat ook niet zo heel laag afgesteld, dat was orospronkelijk met het oog op een parkeergarage bij een vorige woning, waarvoor M + Eibach teveel was.

Link naar reactie

Wel bizar, mijn Z3 is lager dan het M-onderstel.

Meerdere keren in zuid europa geweest, heel wat slechte wegen gehad en nooit de grond geraakt.

 

Zelfs drempels kan ik normaal overheen, sterker nog.. een drempel hier in de buurt waar 9 van de 10 "nieuwe" auto's overheen schrapen kan ik prima en met een normale snelheid overheen.

 

De kans is groot dat je schokdempers slecht zijn.

 

Schroefset zou ik niet zou ik niet zo snel doen, de achter veren worden dan erg kort ivm het stel mechanisme.

 

Een Bilstein b12 setje verdiend de Z3 gewoon, dan neem je de meest subtiele verlaging.

 

 

aangepast door Jan-Willem
Link naar reactie
  • Administrator

^Maar dit gaat over een Z4. 😉 Die verdient gewoon een KW setje (aldus meerdere tevreden gebruikers hier op het forum).

  • Like 1
Link naar reactie
Op 19-6-2019 om 13:16, ericvanb zei:

Heb je al bij KW gekeken? Zie https://www.schroefset-shop.nl/z4-cabrio-e85-z85 voor een indicatie; er zijn genoeg adressen waar deze worden aangeboden!

Wat ik alleen niet zeker weet of de standaard KW1 schroefset ook op een M-onderstel gaat passen. Ik zie wel aparte versies, maar kan je zo niets zeggen over bevestigingspunten en dergelijke...

 

Maar dan kijk ik nog steeds tegen ca 1400/1500,- aan én dan nog montage.

En wat is dan de meerwaarde?

 

 

Maar dan kijk ik nog steeds tegen ca 1400/1500,- aan én dan nog montage.

En wat is dan de meerwaarde?

Op 19-6-2019 om 19:16, Jan-Willem zei:

Wel bizar, mijn Z3 is lager dan het M-onderstel.

Meerdere keren in zuid europa geweest, heel wat slechte wegen gehad en nooit de grond geraakt.

 

Zelfs drempels kan ik normaal overheen, sterker nog.. een drempel hier in de buurt waar 9 van de 10 "nieuwe" auto's overheen schrapen kan ik prima en met een normale snelheid overheen.

 

De kans is groot dat je schokdempers slecht zijn.

 

Schroefset zou ik niet zou ik niet zo snel doen, de achter veren worden dan erg kort ivm het stel mechanisme.

 

Een Bilstein b12 setje verdiend de Z3 gewoon, dan neem je de meest subtiele verlaging.

 

 

Klopt de Z3 (die we ook nog hebben) is rock solid. Echt niet stuk te krijgen.

 

Alleen die Z4 is een grondbijter.

Link naar reactie

Het idee van het schroefsetje parkeer ik, (tenzij het echt een grandioze meerwaarde is en de kosten vergelijkbaar met nieuwe set dempers)

want ik krijg nog meer kosten aan die auto. 

 

Dus stel ik wil/moet:

een set dempers. Welke zijn en goed en fair qua prijs.

een set veren: Welke zijn en goed en fair qua prijs.

 

Bedankt to zover! 

Link naar reactie

Ik meen te herinneren dat B6 en B12 dezelfde dempers zijn. Ik rijd met B6 en originele veren van een 3.0Z4 en kan je vertellen dat drempel happen eigenlijk niet meer mogelijk is, ook al mocht je willen. Wat de lagere veren doen bij M of B12 kan ik je niet vertellen.

Link naar reactie
Op 23-6-2019 om 18:24, Jaekry zei:

Het idee van het schroefsetje parkeer ik, (tenzij het echt een grandioze meerwaarde is en de kosten vergelijkbaar met nieuwe set dempers)

want ik krijg nog meer kosten aan die auto. 

 

Dus stel ik wil/moet:

een set dempers. Welke zijn en goed en fair qua prijs.

een set veren: Welke zijn en goed en fair qua prijs.

 

Bedankt to zover! 

 

 

aangepast door HUB
Gaat over een Z4 begrijp ik nu.
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.