Ga naar inhoud

Stuur Z3


KeesZ3

Aanbevolen berichten

  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je kunt Teinture Francaise van Saphir proberen. Doe handschoenen aan, knoei niet en ventileer voldoende. DISCLAIMER: gebruik voor eigen risico! Als het fout gaat moet je niet bij mij zijn. Probeer eerst op een onzichtbaar plekje. Succes. https://www.schoenspanners.nl/saphir-teinture-francaise-indringverf.html

aangepast door HUB
Link naar reactie
19 minuten geleden zei HUB:

Je kunt Teinture Francaise van Saphir proberen. Doe handschoenen aan, knoei niet en ventileer voldoende. DISCLAIMER: gebruik voor eigen risico! Als het fout gaat moet je niet bij mij zijn. Probeer eerst op een onzichtbaar plekje. Succes. https://www.schoenspanners.nl/saphir-teinture-francaise-indringverf.html

Oeps, een risicootje dus..................

Link naar reactie
43 minuten geleden zei Metalazo:

Waarschijnlijk is er geprobeerd het stuur schoon te maken met een middel wat aceton bevat. Dit lost de verf op van het oppervlakte.

Heb in 2017 mijn stuur vervangen omdat het leer verdroogd was.

Het zou dus kunnen dat er een goedje gebruikt is wat deze verkleuring geeft.

Het grappige is dat als de auto in de zon staat de zwarte kleur weer terug komt samen met de glans............

2 uur geleden zei CorvH:

Misschien moet je het zoeken waar je het stuur steeds mee behandeld hebt?

En anders een keer zwarte schoensmeer erop?

Het lijkt ook net of het vochtuitslag is, maar dat kan m.i. niet.

Denk niet dat het met vocht te maken heeft.

Auto staat altijd binnen en als de auto dan met vocht te maken krijgt is dat omdat hij gewassen wordt.

Link naar reactie
12 minuten geleden zei HUB:

 

Het is geen waterverf inderdaad, maar je wilt -neem ik aan- dat de nieuwe finish langere tijd blijft zitten, ook als je het hebt aangeraakt. Kwestie van prioriteiten 😉

Het moet wel een permanente oplossing zijn.

Link naar reactie
20 minuten geleden zei KeesZ3:

Heb in 2017 mijn stuur vervangen omdat het leer verdroogd was.

Het zou dus kunnen dat er een goedje gebruikt is wat deze verkleuring geeft.

Het grappige is dat als de auto in de zon staat de zwarte kleur weer terug komt samen met de glans............

Denk niet dat het met vocht te maken heeft.

Auto staat altijd binnen en als de auto dan met vocht te maken krijgt is dat omdat hij gewassen wordt.

Kun je is proberen met een phöne het stuur warm te maken om het effect te recreëren? 

 

Als je oude trim stukken van een auto met een phöne behandeld komt ook tijdelijk de oude kleur en glans terug.

 

https://youtu.be/PQs2ik1dzzE

 

Bovenstaande youtube filmpje zie je het effect.

Link naar reactie

Dit gebeurt vaker bij deze kappen. Door veroudering slaat het rubber wit uit. Een permanente oplossing is er denk ik niet, Ik gebruik hier Auto Finesse Revive voor. Heeft een langdurig effect. Maar er zijn meer middeltjes die hetzelfde doen.

Link naar reactie
Op 27-2-2019 om 10:45 zei HBmw3:

Dit gebeurt vaker bij deze kappen. Door veroudering slaat het rubber wit uit. Een permanente oplossing is er denk ik niet, Ik gebruik hier Auto Finesse Revive voor. Heeft een langdurig effect. Maar er zijn meer middeltjes die hetzelfde doen.

Had zelf al een beetje het vermoeden dat een stukje veroudering een rol zou kunnen spelen.

Auto Finesse Revive is inmiddels niet meer te verkrijgen maar er zijn voldoende alternatieven zoals van Autoglym.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.